AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Altså, jeg så denne på VG, https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/K3moGX/pentagon-kim-jong-un-fortsatt-ved-makten, der det står at "Kim lider av overvekt". Lider man virkelig av overvekt? Oppgir f.eks. overvektig at de lider av overvekt og/eller fedme? Anonymkode: d7394...ad8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 Jeg er feit. Mann på 30 183cm høy 138kg. Men jeg lider ikke, enda. Anonymkode: f4290...4b0
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 Det er en tragisk misforståelse at overvekt kommer av latskap eller dumskap. Det kommer av feil kosthold som gjør folk sultne og slappe. Prøv å være sulten og sliten hver dag i et par år og så kan du si at overvektige folk bare er late. Anonymkode: c9266...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er en tragisk misforståelse at overvekt kommer av latskap eller dumskap. Det kommer av feil kosthold som gjør folk sultne og slappe. Prøv å være sulten og sliten hver dag i et par år og så kan du si at overvektige folk bare er late. Anonymkode: c9266...7aa Voksne mennesker har ansvar selv for å spise riktig og trene som ikke gjør dem så slitne. Anonymkode: 94dba...d4e 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Voksne mennesker har ansvar selv for å spise riktig og trene som ikke gjør dem så slitne. Anonymkode: 94dba...d4e Det kan du si, men folk har ikke kunnskap om hva det innebærer. Det er ingen som blir 150 kg fordi de er late eller dumme, det er fordi den moderne livsstilen ødelegger den naturlige måten å spise, bevege seg og hvile på. Mange har blitt opplært til at det er lurt å spise så ofte som mulig, at fett er farlig, at søvn er noe man må gi etter for av og til for å kurere tretthet og så videre. Det er ikke fordi de er dumme, men fordi samfunnet er lagt opp slik. Det er som med angst og depresjon, det er ikke noe folk påfører seg selv fordi de er idioter, det er en naturlig konsekvens av å leve i et usunt samfunn. Løsningen på mye av dette er å lære seg å leve mer i samsvar med hva som er naturlig, få rett perspektiv på hva som er rimelig å forvente av seg selv og hva kroppen trenger. Siden vi ikke lenger lever i steinalderen men er blitt stillesittende og har overflod av mat tilgjengelig hele tiden må vi finne måter å emulere den gamle livsstilen på. For eksempel ved å trene, spise ordentlig mat (først og fremst droppe alt sukkeret) og sove skikkelig. Men dette vet altså folk flest nesten ingenting om. De tror det er naturlig å sove fem timer, hive i seg sukker til frokost og stresse seg halvt i hjel på jobb i åtte timer, før de skal hjem og prøve å rekke over alt i tidsklemma si. Det er ikke rart vi sliter med både angst og overvekt. Anonymkode: c9266...7aa 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en tragisk misforståelse at overvekt kommer av latskap eller dumskap. Det kommer av feil kosthold som gjør folk sultne og slappe. Prøv å være sulten og sliten hver dag i et par år og så kan du si at overvektige folk bare er late. Anonymkode: c9266...7aa Ingen grunn til at voksne mennesker i Norge skal være sultne og slitne hver dag i årevis når det finnes masse sunn mat! Anonymkode: 560dc...491 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Ingen grunn til at voksne mennesker i Norge skal være sultne og slitne hver dag i årevis når det finnes masse sunn mat! Anonymkode: 560dc...491 Folk vet ikke hva det betyr å spise sunt. Det er jo rart att overvektige er sultne i det hele tatt, det er jo ikke slik at de mangler energi. Mange har nok fett til å overleve i flere måneder på vann og litt vitamintilskudd. Men så er de altså sultne likevel, det er derfor de spiser. Det er ikke fordi de er blåste i hodet, det å spise når man er sulten er den naturligste ting i verden. Anonymkode: c9266...7aa 3
Troyamin Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Å, enda en anonym overvektstråd på KG. Disse er det jo ingen av fra før av... Sannheten om overvekt. NRK 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk vet ikke hva det betyr å spise sunt. Det er jo rart att overvektige er sultne i det hele tatt, det er jo ikke slik at de mangler energi. Mange har nok fett til å overleve i flere måneder på vann og litt vitamintilskudd. Men så er de altså sultne likevel, det er derfor de spiser. Det er ikke fordi de er blåste i hodet, det å spise når man er sulten er den naturligste ting i verden. Anonymkode: c9266...7aa Grunnen til at overvektige er sultne er jo rett og slett fordi de har spist for mye så lenge at magesekken har utvidet seg. Hva de har spist som har utvidet magesekken er egentlig irrelevant. Dersom man har stor magesekk vil man være konstant sulten og dermed trenge mye mat for å føle seg vel uansett. Anonymkode: e7414...7d3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnen til at overvektige er sultne er jo rett og slett fordi de har spist for mye så lenge at magesekken har utvidet seg. Hva de har spist som har utvidet magesekken er egentlig irrelevant. Dersom man har stor magesekk vil man være konstant sulten og dermed trenge mye mat for å føle seg vel uansett. Anonymkode: e7414...7d3 Det er ikke sant. Å utvide magesekken har en viss effekt på metthetsfølelsen, men det som først og fremst gjør deg mett er fett og protein, som gjennom to forskjellige hormonelle systemer forteller hjernen at du har fått det du trenger. Karbohydrater, spesielt sukker, har til sammenligning veldig liten innvirkning på sultfølelsen. Det betyr at det er ganske stor forskjell på om du inntar 4000 kalorier i form av brus, eller 500 kalorier i form av en biff. Biffen gjør deg mett, brusen tilfører bare tomme kalorier. Kroppen din vil ha litt fett i reserve, men den prøver ikke å bli overvektig. Kroppen din er ikke fornøyd før den har fått en viss mengde protein, så om du stort sett spiser boller, må du spise ekstremt mye før kroppen synes det er nok. Spiser du torsk i stedet, blir du mett veldig mye fortere. En annen viktig grunn til overvekt er at folk spiser hele tiden. Det er helt unaturlig å spise hver andre eller tredje time slik mange gjør. Kroppen er laget for å gå til dels lange perioder uten mat, og når man kødder med kroppens naturlige rytme blir det problemer. Overvekt kommer av for mye insulin. Insulinnivået skal variere gjennom døgnet, men for overvektige er det skyhøyt hele tiden. Anonymkode: c9266...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #11 Skrevet 27. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du si, men folk har ikke kunnskap om hva det innebærer. Det er ingen som blir 150 kg fordi de er late eller dumme, det er fordi den moderne livsstilen ødelegger den naturlige måten å spise, bevege seg og hvile på. Mange har blitt opplært til at det er lurt å spise så ofte som mulig, at fett er farlig, at søvn er noe man må gi etter for av og til for å kurere tretthet og så videre. Det er ikke fordi de er dumme, men fordi samfunnet er lagt opp slik. Det er som med angst og depresjon, det er ikke noe folk påfører seg selv fordi de er idioter, det er en naturlig konsekvens av å leve i et usunt samfunn. Løsningen på mye av dette er å lære seg å leve mer i samsvar med hva som er naturlig, få rett perspektiv på hva som er rimelig å forvente av seg selv og hva kroppen trenger. Siden vi ikke lenger lever i steinalderen men er blitt stillesittende og har overflod av mat tilgjengelig hele tiden må vi finne måter å emulere den gamle livsstilen på. For eksempel ved å trene, spise ordentlig mat (først og fremst droppe alt sukkeret) og sove skikkelig. Men dette vet altså folk flest nesten ingenting om. De tror det er naturlig å sove fem timer, hive i seg sukker til frokost og stresse seg halvt i hjel på jobb i åtte timer, før de skal hjem og prøve å rekke over alt i tidsklemma si. Det er ikke rart vi sliter med både angst og overvekt. Anonymkode: c9266...7aa Som personen over her har sa, så har man jo faktisk ansvar for å innhente den informasjonen selv. Hvis det du spiser og gjør fører til overvekt så må du vel endre vanene da? Hvis ikke er man vel strengt tatt enten dum eller lat, eller så bryr man seg ikke.. Hvis du tror de tingene du nevner over her her normalt, som du kaller det, så er det jo definisjonen på dumskap.. Anonymkode: 1e16e...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sant. Å utvide magesekken har en viss effekt på metthetsfølelsen, men det som først og fremst gjør deg mett er fett og protein, som gjennom to forskjellige hormonelle systemer forteller hjernen at du har fått det du trenger. Karbohydrater, spesielt sukker, har til sammenligning veldig liten innvirkning på sultfølelsen. Det betyr at det er ganske stor forskjell på om du inntar 4000 kalorier i form av brus, eller 500 kalorier i form av en biff. Biffen gjør deg mett, brusen tilfører bare tomme kalorier. Kroppen din vil ha litt fett i reserve, men den prøver ikke å bli overvektig. Kroppen din er ikke fornøyd før den har fått en viss mengde protein, så om du stort sett spiser boller, må du spise ekstremt mye før kroppen synes det er nok. Spiser du torsk i stedet, blir du mett veldig mye fortere. En annen viktig grunn til overvekt er at folk spiser hele tiden. Det er helt unaturlig å spise hver andre eller tredje time slik mange gjør. Kroppen er laget for å gå til dels lange perioder uten mat, og når man kødder med kroppens naturlige rytme blir det problemer. Overvekt kommer av for mye insulin. Insulinnivået skal variere gjennom døgnet, men for overvektige er det skyhøyt hele tiden. Anonymkode: c9266...7aa Jeg spiser ca hver 4. time på dagen fordi jeg er sulten da. Stopper når jeg er mett. Slank og veltrent her, så det du sier er ikke sant. Spis riktig i riktig mengde, og beveg deg nok. Så enkelt Anonymkode: 1e16e...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #13 Skrevet 27. april 2020 Om en utvikler tilleggsykdom pga fedme vil jeg si man lider ja. Eller står i fare for å utvikle det. Forskning har vist at en BMI over 30 kan gi 15 år kortere levetid. Leddslitasje, søvnapne, hjerte/karsykdom og diabetes er velkjente sykdommer forårsaket av fedme. Såvidt jeg vet er denne mannen svært usunn og sliter med helsa. Anonymkode: f4939...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du si, men folk har ikke kunnskap om hva det innebærer. Det er ingen som blir 150 kg fordi de er late eller dumme, det er fordi den moderne livsstilen ødelegger den naturlige måten å spise, bevege seg og hvile på. Mange har blitt opplært til at det er lurt å spise så ofte som mulig, at fett er farlig, at søvn er noe man må gi etter for av og til for å kurere tretthet og så videre. Det er ikke fordi de er dumme, men fordi samfunnet er lagt opp slik. Det er som med angst og depresjon, det er ikke noe folk påfører seg selv fordi de er idioter, det er en naturlig konsekvens av å leve i et usunt samfunn. Løsningen på mye av dette er å lære seg å leve mer i samsvar med hva som er naturlig, få rett perspektiv på hva som er rimelig å forvente av seg selv og hva kroppen trenger. Siden vi ikke lenger lever i steinalderen men er blitt stillesittende og har overflod av mat tilgjengelig hele tiden må vi finne måter å emulere den gamle livsstilen på. For eksempel ved å trene, spise ordentlig mat (først og fremst droppe alt sukkeret) og sove skikkelig. Men dette vet altså folk flest nesten ingenting om. De tror det er naturlig å sove fem timer, hive i seg sukker til frokost og stresse seg halvt i hjel på jobb i åtte timer, før de skal hjem og prøve å rekke over alt i tidsklemma si. Det er ikke rart vi sliter med både angst og overvekt. Anonymkode: c9266...7aa Jeg tror ikke folk flest har dårlig kunnskap om mat og helse og kropp. Tvert i mot vil jeg tro at overvektige gjerne har spisskompetanse på dette da de ønsker sterkt å gå ned i vekt. Kjenner meg ikke igjen i dette bildet av det moderne liv i det hele tatt. Anonymkode: bff40...7a3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #15 Skrevet 27. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en tragisk misforståelse at overvekt kommer av latskap eller dumskap. Det kommer av feil kosthold som gjør folk sultne og slappe. Prøv å være sulten og sliten hver dag i et par år og så kan du si at overvektige folk bare er late. Anonymkode: c9266...7aa Jeg er sliten hver dag og har vært det i mange år. Jeg er slank. Anonymkode: bff40...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #16 Skrevet 27. april 2020 Jeg er også sliten hele tiden, men er slank. De overvektige jeg kjenner, virker helt fiksert på mat. Det virker som de egentlig tenker på mat og snacks hele tiden. Så jeg tror det er en forskjell i hjernen eller noe.. Anonymkode: dc076...b26 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #17 Skrevet 27. april 2020 I artikkelen nevnes det jo andre helseproblemer, som sannsynligvis skyldes den store overvekten hans. Alle vil jo "lide" dersom overvekten blir stor nok. Ingen er sunne og friske og spreke med smertefrie ledd med en BMI på 35 liksom. Anonymkode: 040b8...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #18 Skrevet 27. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er sliten hver dag og har vært det i mange år. Jeg er slank. Anonymkode: bff40...7a3 Jeg påsto ikke at overvekt er den eneste grunnen til at folk er slitne. Anonymkode: c9266...7aa
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #19 Skrevet 27. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg spiser ca hver 4. time på dagen fordi jeg er sulten da. Stopper når jeg er mett. Slank og veltrent her, så det du sier er ikke sant. Spis riktig i riktig mengde, og beveg deg nok. Så enkelt Anonymkode: 1e16e...5d6 Ser ikke hvordan dette motsier noe av det jeg sa. Fint at det er enkelt for deg, men om det virkelig var enkelt, ville ikke folk vært overvektige. Det er enkelt for folk i tradisjonelle samfunn som lever tett på naturen, og slik vi levde i Norge for mange år siden. Da måtte vi bevege oss mer, og vi hadde ikke sukkertøy stående fremme hele tiden og folk som fortalte oss at det var lurt å spise mellommåltider og masse karbohydrater. Folk var ikke slanke fordi de var flinke til å telle kalorier, og folk i dag er ikke overvektige fordi de er dumme. Anonymkode: c9266...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #20 Skrevet 27. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Som personen over her har sa, så har man jo faktisk ansvar for å innhente den informasjonen selv. Hvis det du spiser og gjør fører til overvekt så må du vel endre vanene da? Hvis ikke er man vel strengt tatt enten dum eller lat, eller så bryr man seg ikke.. Hvis du tror de tingene du nevner over her her normalt, som du kaller det, så er det jo definisjonen på dumskap.. Anonymkode: 1e16e...5d6 Ja, det er dessverre normalt å spise altfor ofte og altfor mye sukker. Det er normalt å være overvektig. Hva tror du er grunnen til at så mange i dag er late og dumme, når det ikke var et problem før? Og hvorfor er ikke folk som lever i tradisjonelle samfunn dumme og late? Tror du de har høyere IQ enn oss? Anonymkode: c9266...7aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå