Gjest qq Skrevet 22. juni 2005 #1 Skrevet 22. juni 2005 Har nylig oppdaget en liten kul på siden av halsen. Den er litt øm når jeg trykker på. Ble litt nervøs, jeg! Hvordan vet man hvilke kuler som bør undersøkes nærmere? Vet noen om kjennetegn som jeg bør kjenne etter?
Pip Skrevet 22. juni 2005 #2 Skrevet 22. juni 2005 Ei tydeleg 'kule' liksom, som kjennest som ho flyttar seg bittelitt når du trykker på sida? Øm når du trykker hardt? 99 % sikker på at det er ein opphøvna lymfekjertel i så fall. (Men eg er ingen lege altså, berre så det er sagt). Då er det ingenting å vere redd for - berre la kulen vere i fred, og han vil forsvinne i løpet av ei veke eller to.
Gjest Gjesten Skrevet 28. juni 2005 #3 Skrevet 28. juni 2005 Du skal oppsøke lege og få undersøkt kulen. Mest sannsynlig er det noe helt ufarlig. Uansett, så har du noe på halsen som ikke skal være der. Det skal du få undersøkt snarest. Alt annet er for dumt!
Gjest Jiha(d) Skrevet 28. juni 2005 #4 Skrevet 28. juni 2005 Jeg har hovne lymfekjerteler veldig ofte, og jeg har også veldig ofte halsinfeksjon. At lymfekjertlene er hovne tyder på t du har en infeksjon et eller annet sted i kroppen. Dette vet jeg alt om...sukk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå