Gå til innhold

Dating, damer, filter og tinder.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 selv og bruker ikke filter, er forsåvidt ikke på tinder heller. Men de av mine venner/bekjente som bruker filter på facebook profilbilder etc er som regel de som ikke holder seg særlig godt. Så man kan jo ha det i tankene når man sveiper på tinder. Da mener jeg snapchat filter. 

Anonymkode: bcd86...7fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som beskrives i hi er heldigvis ikke så vanlig, men trolig en sykdom. Man får en boost av selvtillit til daten skjer, og det blir en form for selvskading.

Anonymkode: c9af1...a24

• Liker 1
Skrevet

Instagram modeller har gitt unge kvinner dårlig selvtillitt og selvbilde.

Er bare trist egentlig fordi de aller fleste menn foretrekker naturlige kvinner men minimalt med sminke.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Damer 40 - 55 er veldig mange slik som jeg refererer til desverre de som har bilder av seg selv vel og merke. Mange (halvparten) er jo der bare for å få likerklikk og ikke noe annet så for dem har dette ingenting å si. Siste halvdelen er mange ute etter en affære gjerne gb som tydeligvis er in nå. Så har du noen få som er ute etter en fast relasjon altså gifte seg. 

:laugh: Jeg har sett at du har nevnt dette flere ganger. NEI, det er ikke vanlig med gb! Hva slags damer er du kommer utfor egentlig???

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også på hva de mener som klager på at damer bruker filter på Tinder. Filteret på mobilkameraet endrer litt på fargene og lyset, så det gjør bildet finere, uten at det er juks (er min mening).

Mens snapchat-filter er jo noe annet, men der ser man jo at det er filter? 

men uansett, filter eller ei, det å date en ukjent er en jobb og bildet er jo bare noe som sorterer litt i interesselisten. Det å bli kjent med dette mennesket handler om mye mye mer enn om vedkommende har filter på bildet eller ikke. Reagerer man så sterkt på det så er man kanskje vel overflatisk selv, og har fryktelig hastverk med datingen. 

Anonymkode: 0fa92...e48

Skjønnhetsfilter som ligger i mobilkameraet endrer ganske mye. Det endrer ikke bare på fargene og lyset. Jeg synes det ser ut som det er en utglattende effekt der også sånn at man skal se yngre og penere ut. Det ser i hvert fall ut som man har helt glatt hud. Nesten som en maske.

Det filteret står alltid automatisk på når man først begynner å bruke kameraet. Akkurat som alle har et ønske om å bruke det.

Anonymkode: 9db1a...d42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, hocane skrev:

Instagram modeller har gitt unge kvinner dårlig selvtillitt og selvbilde.

Er bare trist egentlig fordi de aller fleste menn foretrekker naturlige kvinner men minimalt med sminke.

Ja, de vil vel våkne opp med noen som ikke er for forskjellig fra den de gikk til sengs med😅😂

Anonymkode: c3800...54a

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønnhetsfilter som ligger i mobilkameraet endrer ganske mye. Det endrer ikke bare på fargene og lyset. Jeg synes det ser ut som det er en utglattende effekt der også sånn at man skal se yngre og penere ut. Det ser i hvert fall ut som man har helt glatt hud. Nesten som en maske.

Det filteret står alltid automatisk på når man først begynner å bruke kameraet. Akkurat som alle har et ønske om å bruke det.

Nei, nå har i alle fall jeg sjekket på min mobil, og det står ikke på filter automatisk der. Jeg må slå det på. Og filteren gjør fargene sterkere, men jeg har akkurat like mange rynker som ellers....

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
21 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor bruker damer (veldig mange) ikke bare sinnsykt med sminke, men i tillegg filter på bildene sine?

Når du ser damer på 50 ser ut som ei flis på 18. Hva gjør du når det kommer til en evt. date?

Altså hvordan tror du mannen som kommer på den daten vil både tenke og få inntrykk av da?

Du får sikkert en hel haug med likes på de bildene fordi folk ikke vet bedre, men noen seriøse napp får du ikke. Du fremstår som litt for useriøs til det.

Jeg har datet noen damer. For ikke lenge siden så datet jeg ei og hadde egentlig ingen forventninger her fordi hun begynte med å reservere seg når jeg spurte om bildene hennes var av nyere dato og unnskyldningene kom på rad og rekke. Det er et dårlig tegn. Da prøver de å skjule noe. Hun var riktignok ingen typisk sminkedukke, men likevel....

Ganske riktig da jeg ankom så var ikke dame den hun hadde gitt seg ut for å være. Det var riktignok ei søt dame, men ikke slik bildene viste. 

Jeg var ærlig med henne og hun innrømmet at det var en del menn som hadde snudd. De hadde ikke noen grunn til det da sa jeg for du er jo ei søt dame, men ikke slik du er på bildene. Hun var middels sminket på daten så jeg tok noen enkle og greie bilder av henne både fjeset, profilen og helkropps for hun hadde en fin figur med hennes mobil. Hun postet dem på tinder med en gang og slettet de gamle. Det ble ingen napp her heller, men det var ikke bildenes feil. Det var hennes personlighet som ikke matchet min.

Dette har jeg sett på Facebook og på instagtam også. Er jo ikke på Tinder, men kan tenke meg til at det er slik der også. Og det er både yngre og eldre og menn også som bruker dette. Det er rett og slett juks. Har sett det i enkelte grupper også på Facebook. De kjører på med filter for å virke både yngre og finere.

Kan ikke skjønne hvorfor de skal bruke det på Tinder om de vil ha en date. Da hadde jeg vært flau om jeg møtte opp og visste innerst inne at jeg hadde løyet på profilbildene😂😂

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå har i alle fall jeg sjekket på min mobil, og det står ikke på filter automatisk der. Jeg må slå det på. Og filteren gjør fargene sterkere, men jeg har akkurat like mange rynker som ellers....

Det har i hvert fall stått på de mobilene jeg har hatt når de var nye. Har måttet slå det av, men tror noen mobiler er verre enn andre. Den jeg har nå er ikke så ille, men den jeg hadde før så jeg egentlig bare merkelig ut.

Ser allikevel ikke poenget med å bruke det.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Alle kameraer gjør en form for bildebehandling, og på litt enklere modeller (tidligere billige kompaktkameraer, nå mobiler) har brukeren veldig begrenset tilgang på hvordan det gjøres. Et mobilkamera har en bittelitten sensor og linse, og gjør veldig mye av jobben via software som "gjetter" hvordan scenen ser ut. Denne programvaren tilpasses også etter brukernes tilbakemelding, og etterhvert har Apple, Samsung og Huawei fått litt ideer om hvordan man skal få hud til å se bra ut. Av og til vil enkelte være kjempefornøyd med hvordan de ser ut på bilder tatt med en iPhone, mens de overhode ikke liker hvordan de ser ut på bilder tatt med en Canon eller Nikon til 30k, som i mye mindre grad fikser på bildet.

Skrevet

Jeg har opplevd at en del mannfolk i 40 åra legger ut gamle bilder. Ved et par anledninger har jeg spurt, da de ser litt for unge ut på bildene og fått en innrømmelse om at nei, de er kanskje ikke helt nye nei...🙄 Andre ganger har jeg funnet det ut via FB-profil eller via informasjon jeg har fått (når det ligger et typisk konformasjonsbilde der, og yngste barn ble konfirmert for 5 år siden feks...) Og ja, jeg har kommet på date og opplevd at vedkommende ser adskillig eldre ut enn på bildene. Men jeg har også opplevd å komme på date og bli positivt overrasket av utseendet, bare så det er sagt. Og det siste er sååå mye bedre.

Jeg skjønner virkelig ikke greia, det må da være bedre å være ærlig? Selvfølgelig legger jeg ut de beste bildene jeg har av meg selv, men alle er fra det siste året, og uten filter. Og om det nærmer seg en date så hender det jeg sender et par bilder tatt der og da også, altså hverdagsbilde av hvordan jeg ser ut akkurat nå. Så får de heller trekke seg om det ikke er "bra nok", bedre det enn å se skuffelse når du møter noen på date. Heldigvis har jeg aldri opplevd det. Eller, de har sikkert blitt skuffet, men da har det nok vært andre ting håper jeg.😅

Det skjer utrolig mye med utseendet i 40 og 50-åra, så oppdaterte bilder (og uten filter) er virkelig et must. Jeg tenker at menn som ønsker seg en kvinne som ser ut som hun er i 20-30 årene er jeg absolutt ikke interessert i uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...