petterm Skrevet 25. april 2020 #1 Del Skrevet 25. april 2020 Er det en fordel eller en ulempe at bruktbilen har vært leaset? På den ene siden kan jeg tenke meg at man ikke er så forsiktig med en leasingbil - siden man vet man er "kvitt" den etter endt avtale. På den annen side så forlanger kanskje leasingselskapene erstatning hvis man har vært uforsiktig med bilen? Hva er deres erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #2 Del Skrevet 26. april 2020 Jeg ville aldri kjøpt en leiebil, overfladiske skader er en ting men den mekaniske slitasjen av mange forskjellige sjåfører sliter ut bilen. Dessuten så er sjansen for buser under setene, i taket og i aksebegeret så store at jeg aldri kunne følt meg komfortabel med en leiebilhore. Anonymkode: 88cff...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Del Skrevet 26. april 2020 Det som avgjør verdien på bilen, er selvsagt hvilken stand den er i. Veldig mange mennesker vil behandle en bil likedan enten de langtidsleier eller eier, så at det er en leasingbil trenger ikke å bety noe. Men det er en fordel om bilen ikke har blitt kjørt av mange forskjellige mennesker, siden dette visstnok gir mer slitasje på grunn av ulikt kjøremønster. Ta en NAF-test og få noen måneders garanti fra selger. Anonymkode: 89669...38f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. april 2020 #4 Del Skrevet 26. april 2020 Noen som leaser blir overrasket over at de må betale mellomlegget på forventet restverdi og reell restverdi (altså ekstra for småskader og manglende service). En leasingbil er ikke en leiebil eller mer multisjåførbil enn en eid familiebil så lenge den har vært leaset av en privatperson og ikke til lånebilparken i et firma. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 26. april 2020 #5 Del Skrevet 26. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville aldri kjøpt en leiebil, overfladiske skader er en ting men den mekaniske slitasjen av mange forskjellige sjåfører sliter ut bilen. Dessuten så er sjansen for buser under setene, i taket og i aksebegeret så store at jeg aldri kunne følt meg komfortabel med en leiebilhore. Anonymkode: 88cff...e08 Kan du ikke forskjell på leiebil og leasingbil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Del Skrevet 26. april 2020 Tror min bil kan ha vært leasingbil. Kjørt 40.000 på fire år og så ut som ny både inn- og utvendig. To års garanti, nybilgaranti er 5 år, så fikk et år ekstra. Anonymkode: 2fdbc...335 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Del Skrevet 27. april 2020 Jeg kjøpte en gang en leiebil av andre eier, og kjørte den sju år siden. Var en Honda, så den var heller aldri ment å gå i stykker. Supert kjøp, billig og greit. Leasingbil er, etter min mening, litt hipp som happ som andre biler, og har da i alle fall fått en grundig kontroll ved eierbytte. Bare unngå dårlige merker og ta den sedvanlige gjennomgangen som du må gjøre ved alle bruktbilkjøp. Anonymkode: 77712...c2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baker Harepus Skrevet 28. april 2020 #8 Del Skrevet 28. april 2020 Har kjøpt leasingbil av forhandler flere ganger. Strålende fornøyd. Må selvfølgelig prøvekjøres, tilstandsrapport leses grundig mm. Men i seg selv ikke noen grunn til å ikke kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Del Skrevet 28. april 2020 Jeg kjøpte en leasingbil. Den var kjørt rundt 45000. Tidligere eier var en dame.. regner med at dette var bil nr 2. Den var strøken når jeg fikk den. Ikke hatt problemer med den. Hatt den i 4år, og nå må den byttes til fordel for en større bil. Anonymkode: 891db...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå