AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Vår snille gode kastrerte hannkanin fikk seg inn kastrert kjæreste i går. Jeg visste på forhånd at den nye kaninen ikke var glad i å bli løftet og klappet, men tenkte det bare var på grunn av at hun ikke var så vandt til folk. Bondingen har gått fint og jeg og samboeren sov på gulvet i natt for at den nye kaninen skulle bli mer vandt til oss. Jeg har matet den nye kaninen fra hånda et par ganger i dag tidlig og det har gått fint. I dag tidlig var den nye kaninen så god og glad, rullet seg rundt hele tiden og snurret seg i luften. Jeg trodde de bare ble bedre og bedre venner, men merket etter hvert at min gamle kanin så ulykkelig ut. Jeg prøvde å mate begge to samtidig med hver hånd, men da angrep den nye kaninen hånda mi før hun skjønte at jeg hadde mat og spiste. Litt senere igjen prøvde jeg å klappe min gamle kanin (han elsker kos), men da angrep hun meg også og plutselig ble hun aggressiv mot den gamle kaninen også. Jeg skjønner at hun ikke er glad i hender og å bli klappet, men at hun angrep meg fordi jeg ville kose med den andre kaninen synes jeg ble litt mye. Vi har nå stengt den nye kaninen inn i buret sitt til hun roer seg ned å får spist og drukket, den gamle kaninen slang seg ned og sovnet med en gang. Vet man må være tålmodig i starten, men vår gamle gode kaniner blir helt utslitt av henne... Tenker at de får slappe av litt for seg selv før vi slipper de sammen igjen, men liker ikke at hun plutselig ble så aggressiv.. Tips?? Anonymkode: 95a0f...2c9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Hun er ikke aggressiv, hun er usikker og redd, det er jo masse nytt. Gi henne fred og ro og la de være litt i fred. Jeg ville ikke stengt henne inne i noe bur, men gjerne i en del i huset det ikke skjer så mye. Anonymkode: c9cbd...fd3 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 http://www.kaninboka.no/sosi/2016/1/25/sosiale-kaniner-og-bonding Anonymkode: 1368e...fec
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Vent med kos til bondingsstresset er over. Anonymkode: b1609...b6a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå