AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #41 Skrevet 26. april 2020 Bare skråsikkerhet å spore hos Tegnell. Land som har erfaring med å slå ned virus som ebola, sars og mers, gjorde det med en helt annen strategi. Anonymkode: 4298e...49e 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #42 Skrevet 26. april 2020 Det virker som Sverige vil bli kvitt så mange eldre som mulig, så de kan bruke skattepenger på migranter. Anonymkode: 51722...37f 10
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #43 Skrevet 26. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som Sverige vil bli kvitt så mange eldre som mulig, så de kan bruke skattepenger på migranter. Anonymkode: 51722...37f Hadde ikke forundret meg på dette tidspunktet. Har lest diverse artikler om at de eldre ikke har det så bra der fordi pengene brukes andre ... steder. Anonymkode: e14b1...050 6
Frøkensina Skrevet 26. april 2020 #44 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare skråsikkerhet å spore hos Tegnell. Land som har erfaring med å slå ned virus som ebola, sars og mers, gjorde det med en helt annen strategi. Anonymkode: 4298e...49e Ja dette har jeg også tenkt på. Han blir hausset opp fordi han har jobbet med ebola på 90-tallet, men land som nettopp har erfaring med slike epidemier har i skarp motsetning til Sverige tatt de mest effektive og konsekvente grepene. Da tenker jeg mest på Asia og ikke underutviklede afrikanske land, jeg har ikke oversikten over hvordan de har handlet nå. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #45 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Ja dette har jeg også tenkt på. Han blir hausset opp fordi han har jobbet med ebola på 90-tallet, men land som nettopp har erfaring med slike epidemier har i skarp motsetning til Sverige tatt de mest effektive og konsekvente grepene. Da tenker jeg mest på Asia og ikke underutviklede afrikanske land, jeg har ikke oversikten over hvordan de har handlet nå. Anders Tegnell virker som en arrogant besserwizzer. Han og stefan löfven passer bra sammen. Anonymkode: 51722...37f 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #46 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anders Tegnell virker som en arrogant besserwizzer. Han og stefan löfven passer bra sammen. Anonymkode: 51722...37f Ja, virker som samme type politikere.. usj Anonymkode: e14b1...050 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #47 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, virker som samme type politikere.. usj Anonymkode: e14b1...050 Blir kvalm av å se på pressekonferansene der. Svensk media stiller nesten ikke kritiske spørsmål engang. Akkurat som de ikke skriver om virkeligheten i Sverige ellers. Anonymkode: 51722...37f 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #48 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir kvalm av å se på pressekonferansene der. Svensk media stiller nesten ikke kritiske spørsmål engang. Akkurat som de ikke skriver om virkeligheten i Sverige ellers. Anonymkode: 51722...37f Nei, sant. Sverige er ikke akkurat kjent for å ha et transparent debattmiljø lenger. Anonymkode: e14b1...050 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #49 Skrevet 26. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anders Tegnell virker som en arrogant besserwizzer. Han og stefan löfven passer bra sammen. Anonymkode: 51722...37f Anders Tegnell, vestens svar på Komiske Ali... Anonymkode: 2339a...316 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #50 Skrevet 26. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Sverige kommer til å klare seg mye bedre enn oss. Det er ikke noe å lure på en gang. Når vi runder september/oktober så er de ferdig med dritten og har har hatt minimalte tap samfunnsøkonomisk, mens vi ikke har nådd toppen ennå og lekker penger, mens vi gradvis ser at helsevesenet kneler. Anonymkode: 87e47...848 det forusetter at man oppnår god immunitet etter gjennomgått sykdom, og det er fortsatt helt åpent. Hvis Sverige kommer godt gjennom dette er det utelukkende fordi de har griseflaks, for det er helt åpenbart at hele opplegget er basert på en forutsetning om immunitet som ikke var bevist da de gjorde valget sitt, og som nå flere uker senere fortsatt ikke er bevist. Anonymkode: 4c503...01c 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #51 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anders Tegnell, vestens svar på Komiske Ali... Anonymkode: 2339a...316 Eller Doktor M...... Anonymkode: 51722...37f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #52 Skrevet 26. april 2020 46 minutter siden, Frøkensina skrev: Enkelte eldre på over 100 har overlevd sykdommen med intensivbehandling i land som Italia og USA. Sveriges harde prioritering fører til at de på over 80 ikke får livreddende behandling. Det bryter med menneskerettighetene mener en svensk forsker på folkeretten. https://www.gp.se/debatt/sverige-bryter-mot-mänskliga-rättigheter-när-de-offrar-de-äldre-1.27134941 Det er jo akkurat det samme som Norge gjør. Nesten ingen eldre som går intensivbehandling på sykehus i Norge heller. Så lenge vi lar eldre dø på sykehjem er det ingen fare for overbelastning på sykehusene hverken i Norge eller Sverige. Anonymkode: 89ed9...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #53 Skrevet 26. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Der står det 8 per 100.000 innbygger. Norge har 5,368 millioner innbyggere. I følge den tabellen der skal vi altså ha 4288 intensiv senger. Det siste tallet jeg hørte var under 800. Tror det er noe alvorlig galt med tallene dine. Anonymkode: 89ed9...c7b Det er mulig det er jeg som er på viddene her, men jeg skjønner ikke regnestykket ditt. 8 pr 100 000 innbyggere gir 80 plasser pr million. Hvis du ganger det med 5,368 så får du 430 plasser. Kan det være at du har en kommafeil her? Anonymkode: 69c0a...07a 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #54 Skrevet 26. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig det er jeg som er på viddene her, men jeg skjønner ikke regnestykket ditt. 8 pr 100 000 innbyggere gir 80 plasser pr million. Hvis du ganger det med 5,368 så får du 430 plasser. Kan det være at du har en kommafeil her? Anonymkode: 69c0a...07a Burn. Anonymkode: 5bd65...9ce 1
Callisto83 Skrevet 26. april 2020 #55 Skrevet 26. april 2020 Spørsmålet er ikke om Tegnell har rett, spørsmålet er om myndighetene i Sverige noen gang vil bli stilt til ansvar for det de nå bevisst gjør; ofrer befolkningen sin. Eller deler av den. Det svenske folket fortjener bedre. (Økonomien kan man bygge opp igjen, døde får man aldri tilbake. Tenk litt på det dere som tror det er "enten eller".) 9
Frøkensina Skrevet 26. april 2020 #56 Skrevet 26. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo akkurat det samme som Norge gjør. Nesten ingen eldre som går intensivbehandling på sykehus i Norge heller. Så lenge vi lar eldre dø på sykehjem er det ingen fare for overbelastning på sykehusene hverken i Norge eller Sverige. Anonymkode: 89ed9...c7b Det er ille hvis sykehjemspasienter som ville tålt en intensivbehandling ikke får den sjansen. Får de oksygenbehandling på sykehjemmene? Men jeg har ikke sett noen steder at andre eldre i Norge som blir så syke at de trenger sykehusbehandling blir nektet og sendt hjem igjen. Jeg mener jeg har sett at eldre både har overlevd og dødd på sykehus av corona i landet, men om du kan vise meg at jeg tar feil så vil jeg gjerne se det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #57 Skrevet 26. april 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, og hva skal de gjøre for å opprettholde intensivplassene når trykket blir enda større? Skal de si "nei, nå får ikke de over 70 behandling"? Neste etter der blir "nei, nå får ikke de over 60 behandling"? Ja i Italia syns jeg å huske at de satt grensen på behandling på 65 år... Og her i Norge har de sagt at de ikke vil ha noen aldersgrense. Men samtidig har de også sagt at de vil vurdere helsen totalt sett. Så er du 40 og har dårlig helse så får man ikke behandling når det begynner å dra seg til i Norge... Anonymkode: b4547...a37 3
Frøkensina Skrevet 26. april 2020 #58 Skrevet 26. april 2020 6 minutter siden, Callisto83 skrev: Spørsmålet er ikke om Tegnell har rett, spørsmålet er om myndighetene i Sverige noen gang vil bli stilt til ansvar for det de nå bevisst gjør; ofrer befolkningen sin. Eller deler av den. Det svenske folket fortjener bedre. (Økonomien kan man bygge opp igjen, døde får man aldri tilbake. Tenk litt på det dere som tror det er "enten eller".) Enig. Det virker som at regjeringen skyver Tegnell og Folkälsomyndigheten foran seg og gjemmer seg bak de for å unngå ansvar. Det er ytterst merkelig at statsministeren og regjeringen nesten har blitt usynlige midt i en slik krise. Jeg lurer også på om de i det hele tatt er i stand til å stille myndighetene sine til ansvar for sine handlinger nå. 3
Frøkensina Skrevet 26. april 2020 #59 Skrevet 26. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja i Italia syns jeg å huske at de satt grensen på behandling på 65 år... Og her i Norge har de sagt at de ikke vil ha noen aldersgrense. Men samtidig har de også sagt at de vil vurdere helsen totalt sett. Så er du 40 og har dårlig helse så får man ikke behandling når det begynner å dra seg til i Norge... Anonymkode: b4547...a37 Jeg tror (men er ikke sikker) at det kun gjaldt de hardest rammede områdene som Lombardia. En dame på 102 overlevde intensivbehandling i Italia og ble feiret som en solskinnshistorie. Ja, jeg håper vi klarer å unngå en slik type prioritering ved å holde smitten nede.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #60 Skrevet 26. april 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo akkurat det samme som Norge gjør. Nesten ingen eldre som går intensivbehandling på sykehus i Norge heller. Så lenge vi lar eldre dø på sykehjem er det ingen fare for overbelastning på sykehusene hverken i Norge eller Sverige. Anonymkode: 89ed9...c7b 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja i Italia syns jeg å huske at de satt grensen på behandling på 65 år... Og her i Norge har de sagt at de ikke vil ha noen aldersgrense. Men samtidig har de også sagt at de vil vurdere helsen totalt sett. Så er du 40 og har dårlig helse så får man ikke behandling når det begynner å dra seg til i Norge... Anonymkode: b4547...a37 I Sverige vil de nå nekte alle over 60 år med min. to underliggende sykdommer behandling. Har du sukkersyke og høyt blodtrykk får du bare lindrende hjelp. Anonymkode: 0f6c8...a23 2
Anbefalte innlegg