Gå til innhold

Sverige i forhold til resten av verden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tall oppdatert i går. Så denne statistikken viser hvordan Sverige ligger an i daglige coronadødsfall i forhold til noen andre land, i forhold til de data vi har pr nå.

Så jeg lurer bl.a. på, har de fremdeles god kapasitet på sykehusene i Sverige?

D4F0B8E5-D78A-47FE-9012-274678109B34.png

Anonymkode: 4de9c...b0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har kontroll nå, men bare vent. Om 2 uker smeller det

Anonymkode: 517e5...3d9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sverige kommer til å klare seg mye bedre enn oss. Det er ikke noe å lure på en gang. Når vi runder september/oktober så er de ferdig med dritten og har har hatt minimalte tap samfunnsøkonomisk, mens vi ikke har nådd toppen ennå og lekker penger, mens vi gradvis ser at helsevesenet kneler.

Anonymkode: 87e47...848

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sverige kommer til å klare seg mye bedre enn oss. Det er ikke noe å lure på en gang. Når vi runder september/oktober så er de ferdig med dritten og har har hatt minimalte tap samfunnsøkonomisk, mens vi ikke har nådd toppen ennå og lekker penger, mens vi gradvis ser at helsevesenet kneler.

Tull og tøys. Anders Tegnell og regjeringen der gjør en meget dårlig jobb.  
Så også ett interessant intervju på youtube av en svensk forsker i går. 

Forskare: "Tegnell är en politiskt tillsatt bluff"
https://www.youtube.com/watch?v=gL15cUj4nFY

Anonymkode: 51722...37f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er ferdige med dritten? Hvis dette viruset ligner andre coronavirus, vil det være snakk om minimal immunitet. Slik det ser ut nå kan det være en viss immunitet blant de eldste/de som er hardest rammet. Og da er det kanskje snakk om immunitet over et års tid. 

Sverige satset på at dette viruset gir full immunitet, og at viruset ikke var "så farlig". Ekspertene der sier jo selv at de er overrasket over hvor mange som har dødd.

Ingen har vært eksperter på Sars CoV2. Og det er med dette utgangspunktet Norge har tatt sine svært gode beslutninger. Det er bare å se på foreløpige evalueringer gjort av forskere verden over på både økonomiske og helsemessige konsekvenser. Alle internasjonale rapporter hevder at Norge er det landet som vil komme til å klare seg best økonomisk, og vi er av de landene som valgte rett strategi ved starten av pandemien,

Sveriges elendige beslutningskraft (ja de er kjente for det), deres arrogante "besserwisser" holding, og lite ydmykhet, har dessverre ført til at mange, mange mennesker har dødd en unødvendig død. Dette er bare fryktelig trist. Økonomisk går det, som med alle andre land, dårlig også med Sverige. De har en høy arbeidsledighet, og mange næringer sliter..  

Anonymkode: b95e5...213

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. Anders Tegnell og regjeringen der gjør en meget dårlig jobb.  
Så også ett interessant intervju på youtube av en svensk forsker i går. 

Forskare: "Tegnell är en politiskt tillsatt bluff"
https://www.youtube.com/watch?v=gL15cUj4nFY

Anonymkode: 51722...37f

Det var rett og slett ubehagelig. Jeg blir ikke forundret som det er sant, men allikevel. 

Anonymkode: 91df7...7e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De er ferdige med dritten? Hvis dette viruset ligner andre coronavirus, vil det være snakk om minimal immunitet. Slik det ser ut nå kan det være en viss immunitet blant de eldste/de som er hardest rammet. Og da er det kanskje snakk om immunitet over et års tid. 

Sverige satset på at dette viruset gir full immunitet, og at viruset ikke var "så farlig". Ekspertene der sier jo selv at de er overrasket over hvor mange som har dødd.

Ingen har vært eksperter på Sars CoV2. Og det er med dette utgangspunktet Norge har tatt sine svært gode beslutninger. Det er bare å se på foreløpige evalueringer gjort av forskere verden over på både økonomiske og helsemessige konsekvenser. Alle internasjonale rapporter hevder at Norge er det landet som vil komme til å klare seg best økonomisk, og vi er av de landene som valgte rett strategi ved starten av pandemien,

Sveriges elendige beslutningskraft (ja de er kjente for det), deres arrogante "besserwisser" holding, og lite ydmykhet, har dessverre ført til at mange, mange mennesker har dødd en unødvendig død. Dette er bare fryktelig trist. Økonomisk går det, som med alle andre land, dårlig også med Sverige. De har en høy arbeidsledighet, og mange næringer sliter..  

Anonymkode: b95e5...213

Det er ingen immunitet å spore. WHO sier det også.

Anonymkode: 3a6b0...9d2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sverige har høye dødsfall, overbelastet helsevesen, og en økonomi som er like skakkjørt som resten av Nordens (https://www.svd.se/sverige-inte-en-sjalvklar-ekonomisk-vinnare-i-norden)

Flera faktorer talar för att svensk ekonomi inte klarar sig bättre än grannländernas, trots den öppna coronastrategin. 

Og nå snakker de om å stramme inn sterkere mens vi åpner opp. 

Så nei, de har ikke lykkes på noe plan her. 

Anonymkode: 852c3...d26

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Sverige skyter seg ikke bare i det ene beinet, men i begge! Anders Tegnell er en fjott!

Anonymkode: 40027...fbd

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ganske positivt innstilt til Tegnells metode en liten stund, men har helt snudd i mitt syn de siste dagene. Jeg er ikke overbevist om at Sveriges strategi er smart i det hele tatt. Håper jeg tar feil, da. 

Anonymkode: 4298e...49e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har ledig sengekapasitet i den nye teltleiren de rigget i stand som ikke er i bruk. Men ærlig talt tror jeg den ikke er i bruk fordi de ikke har ledige kvalifiserte folk til å betjene den. Så da monner det lite.

Anonymkode: fabcd...216

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen immunitet å spore. WHO sier det også.

Tror det er for tidlig å konkludere.

To studier viste vedvarende høye IgG-nivåer ett til to år etter infeksjon med SARS-CoV. IgG er en type antistoff.

Det brukes også blodplasma fra friskmeldte for å behandle syke. Denne plasmaen inneholder antistoffer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Krantz95 skrev:

Tror det er for tidlig å konkludere.

To studier viste vedvarende høye IgG-nivåer ett til to år etter infeksjon med SARS-CoV. IgG er en type antistoff.

Det brukes også blodplasma fra friskmeldte for å behandle syke. Denne plasmaen inneholder antistoffer.

Hva du mener veier ikke opp for at det ifølge WHO ikke er immunitet å oppdrive.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva du mener veier ikke opp for at det ifølge WHO ikke er immunitet å oppdrive.

Det jeg skrev i posten du siterte er ikke min mening men fakta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det jeg skrev i posten du siterte er ikke min mening men fakta.

Du mente det var for tidlig å konkludere. Det er i høyeste grad din mening.

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tall oppdatert i går. Så denne statistikken viser hvordan Sverige ligger an i daglige coronadødsfall i forhold til noen andre land, i forhold til de data vi har pr nå.

Så jeg lurer bl.a. på, har de fremdeles god kapasitet på sykehusene i Sverige?

D4F0B8E5-D78A-47FE-9012-274678109B34.png

Anonymkode: 4de9c...b0e

Sverige har mye bedre intensivkapasitet enn Norge (vi har lavest i Europa)

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet (endret)

Denne ligger bak betalingsmur, men ingressen sier jo en del i seg selv. 

https://www.dn.se/sthlm/lakare-vi-tvingas-till-harda-prioriteringar/

Sitat

Det finns fortfarande intensivvårdsplatser lediga, enligt sjukhusledningen på Karolinska och Region Stockholm, och felaktiga prioriteringar utreds nu av Inspektionen för vård och omsorg. 

Samtidigt larmar flera läkare på Karolinska till DN att prioriteringarna är så hårda att patienter dör i onödan.

– Vi tvingas låta människor dö framför våra ögon, säger en läkare.

Endret av Guile
  • Opprett ny...