Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rundt 18-19. Spørs når vi er ferdig med trening og slikt. Vi er to voksne, ferdig på jobb rundt 15, trening rundt 16 og hjemme 17:30-18. Spiser en frukt og litt nøtter før jeg drar fra jobb, spiser sjelden kveldsmat. Nå for tiden går jeg hjemme (korona-permittert frem til neste mandag) og har middagen klar rundt 16. Da blir det også kveldsmat.

I helgene spiser vi når vi er sultne eller når det passer seg, så alt fra 15-23.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi dere spiser sent! Nå bor jeg hjemme da med to pensjonister og vi spiser mellom 13.30-15.30.. Dumt egentlig siden det blir mer småspising utover kvelden. 

Anonymkode: dfcae...8e6

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er vokst opp med middag med en gang man kommer hjem fra skole og jobb, og venter ikke veldig lenge med å lage middag selv nå i voksen alder. Er som regel middag innen klokken er 16. Samboeren er vant med middag i 19-tiden, det synes jeg er veldig sent. 

Hva gjør dere? 🙂

Anonymkode: ab803...385

Vi prøvde også dette med "middag rett etter at vi er ferdige på jobb", men det var sjeldent bra. Nå spiser vi middag ca. Klokka 18.00 eller 19.00.

Vi er skikkelig slitne etter jobb, så det er befriende å bare komme hjem for å sitte i sofaen å drikke en kopp kaffe, surfe på nett ( ingen av oss får ha telefonen i nærheten i arbeidstiden), og bare nyte stillheten i hverandres selskap. SÅ starter vi med middag. Da blir det mindre stress og vi kan faktisk snakke sammen og kose oss. (Vi har arbeid på dagen, men dette er svært krevende jobber)

Anonymkode: d7b4d...ceb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også en kropp som går på klokka, skrubbsulten i 16-tiden. I helgene kan det blir 17, kanskje 18, men sjeldent senere. Skal sies at jeg står opp tidlig da, så frokost i helgene er i 9-tiden.

Egentlig litt problematisk når jeg skal spise borte. Vanskelig å spise en stor lunsj, og holde seg mett nok når kroppen er vant til middagen tidlig. 

Anonymkode: 52877...76a

AnonymBruker
Skrevet

Ca. kl. 17, barnefamilie. 

Anonymkode: d4abb...4fe

AnonymBruker
Skrevet

Før barn tror jeg vi spiste 18-1830 tiden.

Nå med små barn så spiser vi en gang mellom 1615-1645. Drøyer vi til 1700 er barna altfor sultne 🙈 de får uansett også litt kvelds, så greit å ha et par timer mellom de to måltidene.

Anonymkode: 5e90e...da5

Skrevet
På 25.4.2020 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Jeg er vokst opp med middag med en gang man kommer hjem fra skole og jobb, og venter ikke veldig lenge med å lage middag selv nå i voksen alder. Er som regel middag innen klokken er 16. Samboeren er vant med middag i 19-tiden, det synes jeg er veldig sent. 

Hva gjør dere? 🙂

Kl 18, skulle gjerne hatt det kl 19 men det blir for sent for de minste

Skrevet
På 25.4.2020 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Dere som har sen middag. Spiser dere noe etter dere kommer hjem fra jobb, eller har dere en større lunsj på jobb siden dere venter så lenge med middagen? 🙂

Ts

Er vokst opp med middag kl 20 så syns det er tidelig slik vi har det nå med 18

Vi spiser noons 15:30 de minste får varmmat i bh rundt 15 så skulle vi spist kl 16 så ville de ikke rukket å få plass i magen

Skrevet
21 timer siden, Dragonheart skrev:

Jeg er fra Danmark og der er det uvanlig å spise middag før kl 18 - men vi spiser ikke kveldsmat heller da. Skjønner heller ikke det går an å få til å sette middagen på bordet kl 16/16.15 når man har jobb... Må jo stresse med middagslaging med en gang man treffer hjemadressen - å få til skikkelig middag hver dag er litt av en bragd da, syns jeg. 

En kan gjøre mye klart dagen før, men enig må bli stress og det er jo kjekt å kokkelere sammen

Skrevet
På 25.4.2020 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Dere som har sen middag. Spiser dere noe etter dere kommer hjem fra jobb, eller har dere en større lunsj på jobb siden dere venter så lenge med middagen? 🙂

Ts

Vi spiser som regel mellom 20 og 21. Det er rett etter jobb for min samboer, men jeg spiser et knekkebrød eller en protein bar i 15-tiden. Spiser til samme tid i helgene, men da blir det senere frokost og færre måltid. 

Jeg har aldri vært vant til felles familie middag da jeg var yngre, da min far alltid jobbet sent. 

AnonymBruker
Skrevet

Middag spises alltid mellom 17.00 og 18.00. Senere enn det føles rart, i min familie er middagstiden hellig og vi har opprettholdt tradisjonen så lenge jeg kan huske. 

Anonymkode: a760e...1e0

AnonymBruker
Skrevet

1600-1630. Jeg har middagen på kok til mannen kommer hjem, så spiser vi når den er klar :) 

Anonymkode: 1243c...5be

Skrevet

Er alene , ordner middag mellom 18:00 og 21:00 . 

Skrevet

Mellom 16 og 18, avhengig av hvilken mat det er og hvilken dag det er.
Vi er begge vant til middag mellom fire og fem, og kveldsmat etter åtte fra begge våre familier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...