Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ukedager - etter jobb. Sånn mellom 16-17. 
Før vi fikk barn (baby) var det 19-2000 i helger og fridager. Nå blir det som regel 17-17.30 i helger.

Liker egentlig best sen middag når jeg har fri, men synes ikke det fungerer med baby. Noen få ganger vi har spist etter hun har lagt seg. Men da kommer gjerne matlagingen i kjæsj med leggingen, og det er heller ikke like sene kvelder lengre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver med periodisk faste og spiser stort sett mellom 11.30 og 19.30, jeg spiser som regel bare to måltider og da blir middagen gjerne en gang mellom 18.30 og 19.00.

AnonymBruker
Skrevet

I ukedagene rundt 18, i helgen 19-21. 

Anonymkode: f9fbb...ded

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal spise når jeg vil så blir det rundt kl 15. Men pga jobb blir det 1730-1800, og det er for sent for meg. Men har ikke valg. Har jeg fri så spiser jeg middag mellom kl 14 og 15, og så er det ettermiddagskaffe kl 17. DET er perfekt for meg 

Anonymkode: fbc98...53a

AnonymBruker
Skrevet

Vokst opp med middag rundt 16 for jeg og søsknene mine hadde fritidsaktiviteter og de varte somregel fra rundt halv seks til åtte. Som voksen spiser jeg middag rundt 17.

Anonymkode: 8ce67...f48

Skrevet

16.30-17.00 hver dag, kroppen er vandt til det. Så da blir man ekstremt sulten til den tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi byttet om på middag og kveldsmat. Så har et lite måltid (brød/havregryn/frukt osv) etter jobb og skole,  og middag ca 19-20. 9 - åringen har fire treninger i uka så rekker ikke tidlig middag. Jeg lager middag når han gjør lekser så koser vi oss med den middag når alt annet er unnagjort. Orker ikke stress under verken laging eller spising av middagsmåltidet.

Voks opp med middag ca 17 på hverdager og sene middager på helg. 

Anonymkode: 5e1c5...7d5

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har sen middag. Spiser dere noe etter dere kommer hjem fra jobb, eller har dere en større lunsj på jobb siden dere venter så lenge med middagen? 🙂

Ts

Anonymkode: ab803...385

Spiser klokka 18. Synes ikke kl. 18 er sent, jeg ser på det som normalt. Og nei, jeg spiser ikke noe etter jobb. Jeg spiser lunsj kl. 13:30, skal sies, men spiser helt vanlige porsjoner til frokost og lunsj. 

Skrevet (endret)

Kl-nå- jeg-er-sulten-på-middag. Alt i fra 14-24:00, men som regel 20:00-22:00-ish :Nikke:

Endret av Beeblebrox
Skrevet

I oppveksten spiste vi alltid kl 16, det var da pappa kom hjem fra jobb og det har jeg tatt med meg inn i voksenlivet. Bor alene, så jeg har ingen jeg må ta hensyn til sånn sett. Blir sulten typ 10 minutter på fire hver dag, kroppen min går på klokka 🙈

Skrevet

Jeg er fra Danmark og der er det uvanlig å spise middag før kl 18 - men vi spiser ikke kveldsmat heller da. Skjønner heller ikke det går an å få til å sette middagen på bordet kl 16/16.15 når man har jobb... Må jo stresse med middagslaging med en gang man treffer hjemadressen - å få til skikkelig middag hver dag er litt av en bragd da, syns jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser mellom 18 og 19. Barna spiser brød/knekkebrød rett etter skole/bhg, men spiser sjeldent kveldsmat. Vi voksne spiser ikke noe mellom lunsj og middag. Spiser helt normal lunsj, et par skiver eller en salat/wrap.

Anonymkode: 6e6c6...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er  forresten arbeidstidene og reiseveien  til dere som klarer å samle familien rundt bordet kl 16 hver dag?

Anonymkode: 6e6c6...c9f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra 15-18 i hverdagene. Varierer en del. Jeg hadde seriøst sultet i hel visst jeg hadde spist lunsj å så måtte ventet med middag til kl 19-20😅

Anonymkode: 9debf...7a6

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Arkana skrev:

Hva er sen middag? Jeg synes 16 er veldig tidlig, kjenner ingen under pensjonsalder som spiser så tidlig. 18 er helt normalt, men du synes kanskje det er sent? Vi spiser gjerne et lite mellommåltid mellom lunsj og middag, f.eks. et par knekkebrød eller litt frukt. Barna lager seg noe enkelt når de kommer hjem fra skolen. 

Jeg er 40 år og vi spiser middag mellom 15.30-17.00 hver dag. Har jeg dagvakt er jeg hjemme 15.30 og har alltid planlagt hva vi skal spise, det gjør jeg hver uke. Middag er samlingspunkt for hele familien for oss. 

Skrevet

Jeg jobber tredelt turnus, mannen min 07-15. Prøver uansett få til middag ca 17. Mest for å ha en slags rutine for meg som har så uregelmessig arbeid. 
Så om jeg jobber dag/ natt/ kveld , uansett frokost mellom 06-08 og middag 17 ish. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også oppvokst med middag i 16-tiden. Da jeg var singel, var middag ofte sent, 19-20-tiden.

Da ungen min gikk i barnehagen, hadde vi middag i 16-17-tiden. Nå går hun på skolen, og middagen har blitt senere. På hverdager spiser vi mellom 18 og 19. Fredag og lørdag ca kl 20. Søndag pleier å bli noe tidligere. Har ikke aktiviteter og slikt å 'skylde' på for sen middag.

Ungen pleier å spise frukt eller tilsvarende smått etter skolen. Jeg spiser av og til knekkebrød eller frukt en stund før middagen, som oftest ikke noe.

Anonymkode: ffaec...187

AnonymBruker
Skrevet

Vi er stort sett hjemme fra jobb mellom 1630 og 1800. I hverdagen spiser vi middag 18/19 tiden. Da har jeg spist frokost, lunsj i 11/12 tiden og ett knekkebrød eller en frukt i 14/15 tiden. Vi spiser ikke kveldsmat.

Lørdager er helt avh av hva vi finner på av aktiviteter. Søndager spiser vi sen frokost, har ikke lunsj, men spiser middag i 14/15 tiden og da blir det gjerne en eller annen form for kveldsmat.

Vi har tenåringsbarn.

Anonymkode: f645b...319

AnonymBruker
Skrevet

To voksne her. 

Vi spiser middag mellom 19.00 og 20.30 (som oftest rundt 19.30)

Anonymkode: 3f0fc...f6f

AnonymBruker
Skrevet

To små barn. 

Vi har egentlig pleid å spise kl 1615, (ferdig på jobb 1515, både jobb og bhg i nabolaget hjemme), men har funnet ut at dagen og legging blir mer harmonisk om vi spiser i 18tida-1830tida. Da kan jeg dessuten lage middag mens ungene ser på barnetv. 

Anonymkode: f3aae...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...