AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Er det anbefalt at kartongen skal oppbevares i kjøleskap etter åpning? Anonymkode: e6f52...0f1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Helst i kjøleskap. Holder i hvertfall 3 uker. Anonymkode: 88ac5...736
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Jeg har den ikke i kjøleskap.Men På et rom som er litt kjøligere enn kjøkkenet. Holder i 6 uker. Jeg og mannen syns den smaker helt likt selv om den har vært åpen så lenge. Anonymkode: ad7a4...51e
Million Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 (endret) Jeg spurte om noe lignende her en gang da jeg en gang hadde en rødvinflaske med skrukork liggende i kjøleskapet. Da fikk jeg som svar at holdbarheten på en åpnet flaske var veldig kort, bare 3-7 dager, så ble den dårlig og "sur" i smaken. Flasken hadde allerede ligget i tre uker da, så jeg tømte den ut. Drikker ikke rødvin selv. Vet ikke om det gjelder annet for hvitvin? Endret 25. april 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 8 minutter siden, Million skrev: Jeg spurte om noe lignende her en gang da jeg en gang hadde en rødvinflaske med skrukork liggende i kjøleskapet. Da fikk jeg som svar at holdbarheten på en åpnet flaske var veldig kort, bare 3-7 dager, så ble den dårlig og "sur" i smaken. Flasken hadde allerede ligget i tre uker da, så jeg tømte den ut. Drikker ikke rødvin selv. Vet ikke om det gjelder annet for hvitvin? Men det er ikke farlig å drikke den, man blir vell ikke syk av det? jeg har drukket ofte fra en flaske som har stått mer enn 7 dager i kjøleskapet, smaker helt likt som da jeg åpnet den 🤷🏼♀️ Anonymkode: ad7a4...51e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 Har du problemer med holdbarheten på pappvin? Litt av et alkoholproblem, må jeg si. Anonymkode: 958f7...ec4 1
Million Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke farlig å drikke den, man blir vell ikke syk av det? jeg har drukket ofte fra en flaske som har stått mer enn 7 dager i kjøleskapet, smaker helt likt som da jeg åpnet den 🤷🏼♀️ Anonymkode: ad7a4...51e Jeg tviler på at det er farlig, men jeg er ingen vinekspert Drikker veldig lite selv.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 6-8 uker kan åpnet pappvin stå, kjølig da. Anonymkode: fb62f...ae2 1
Brunhilde Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 Jeg spurte på polet en gang, og de mente ca 4 uker.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du problemer med holdbarheten på pappvin? Litt av et alkoholproblem, må jeg si. Anonymkode: 958f7...ec4 Vil nå si at det ikke er å ha et alkoholproblem hvis du kan ha den i flere uker.... På dunken min står det 6 uker. Anonymkode: 18324...607
applestories Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 18 timer siden, Million skrev: Jeg spurte om noe lignende her en gang da jeg en gang hadde en rødvinflaske med skrukork liggende i kjøleskapet. Da fikk jeg som svar at holdbarheten på en åpnet flaske var veldig kort, bare 3-7 dager, så ble den dårlig og "sur" i smaken. Flasken hadde allerede ligget i tre uker da, så jeg tømte den ut. Drikker ikke rødvin selv. Vet ikke om det gjelder annet for hvitvin? Det er nok forskjell på flaske og boks. I flasken kommer væsken i kontakt med luft så snart du åpner den. Jeg vil tro det er annerledes med en dunk som skal være lufttett, og man tapper ut litt etter hvert. 4
Minya Skrevet 27. april 2020 #12 Skrevet 27. april 2020 Jeg har drukket vin fra en pappdunk som hadde ligget åpnet i et kjøleskap i et halvt år. Da var den helt fin fortsatt, men neste gangen jeg smakte på den, en måned senere, var den begynt prosessen mot eddikk, så den var litt i overkant syrlig og da gikk den i vasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå