Gå til innhold

Holdbarhet på åpnet pappvin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det anbefalt at kartongen skal oppbevares i kjøleskap etter åpning? 

Anonymkode: e6f52...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Helst i kjøleskap. Holder i hvertfall 3 uker. 

Anonymkode: 88ac5...736

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den ikke i kjøleskap.Men På et rom som er litt kjøligere enn kjøkkenet.
Holder i 6 uker. Jeg og mannen syns den smaker helt likt selv om den har vært åpen så lenge. 

Anonymkode: ad7a4...51e

Skrevet (endret)

Jeg spurte om noe lignende her en gang da jeg en gang hadde en rødvinflaske med skrukork liggende i kjøleskapet. Da fikk jeg som svar at holdbarheten på en åpnet flaske var veldig kort, bare 3-7 dager, så ble den dårlig og "sur" i smaken.

Flasken hadde allerede ligget i tre uker da, så jeg tømte den ut. Drikker ikke rødvin selv.

Vet ikke om det gjelder annet for hvitvin?

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Million skrev:

Jeg spurte om noe lignende her en gang da jeg en gang hadde en rødvinflaske med skrukork liggende i kjøleskapet. Da fikk jeg som svar at holdbarheten på en åpnet flaske var veldig kort, bare 3-7 dager, så ble den dårlig og "sur" i smaken.

Flasken hadde allerede ligget i tre uker da, så jeg tømte den ut. Drikker ikke rødvin selv.

Men det er ikke farlig å drikke den, man blir vell ikke syk av det? 
jeg har drukket ofte fra en flaske som har stått mer enn 7 dager i kjøleskapet, smaker helt likt som da jeg åpnet den 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Har du problemer med holdbarheten på pappvin? Litt av et alkoholproblem, må jeg si.

Anonymkode: 958f7...ec4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke farlig å drikke den, man blir vell ikke syk av det? 
jeg har drukket ofte fra en flaske som har stått mer enn 7 dager i kjøleskapet, smaker helt likt som da jeg åpnet den 🤷🏼‍♀️

Jeg tviler på at det er farlig, men jeg er ingen vinekspert :) Drikker veldig lite selv.

AnonymBruker
Skrevet

6-8 uker kan åpnet pappvin stå, kjølig da.

Anonymkode: fb62f...ae2

• Liker 1
Skrevet

Jeg spurte på polet en gang, og de mente ca 4 uker. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du problemer med holdbarheten på pappvin? Litt av et alkoholproblem, må jeg si.

Anonymkode: 958f7...ec4

Vil nå si at det ikke er å ha et alkoholproblem hvis du kan ha den i flere uker.... 

På dunken min står det 6 uker. 

Anonymkode: 18324...607

Skrevet
18 timer siden, Million skrev:

Det er nok forskjell på flaske og boks. I flasken kommer væsken i kontakt med luft så snart du åpner den. Jeg vil tro det er annerledes med en dunk som skal være lufttett, og man tapper ut litt etter hvert.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har drukket vin fra en pappdunk som hadde ligget åpnet i et kjøleskap i et halvt år. Da var den helt fin fortsatt, men neste gangen jeg smakte på den, en måned senere, var den begynt prosessen mot eddikk, så den var litt i overkant syrlig og da gikk den i vasken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...