Gjest Tutte Skrevet 24. april 2020 #41 Skrevet 24. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke stenge skolene slik FHI, og de fleste andre offentlige folkehelseinstitutt i Europa, anbefalte. Erna og regjeringen hørte heller på folkets panikk enn helsefaglige råd. Anonymkode: e147d...f19 Det var jo først etter at skolene og alt ble stengt det ble panikk blant folket da. Da vi virkelig forstod hvor alvorlig det var. Så det var nok ikke det at Erna hørte på folket heller nei.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #42 Skrevet 24. april 2020 Mennesker som evener å tilpasse seg etter varierende forhold utenfor deres kontroll vil få det bedre generelt. Man kan da ikke gå gjennom livet og skylde på alt og alle for egen misnøye!. Så ekstremt mye sutring og klaging her inne. Anonymkode: 75a89...f79 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #43 Skrevet 24. april 2020 5 minutter siden, Tutte said: Det var jo først etter at skolene og alt ble stengt det ble panikk blant folket da. Da vi virkelig forstod hvor alvorlig det var. Så det var nok ikke det at Erna hørte på folket heller nei. Feil. https://www.aftenposten.no/norge/i/y3j1pa/det-er-uro-ute-i-befolkningen-slik-gikk-diskusjonen-da-norge-ble-stengt-ned? Anonymkode: e147d...f19
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #44 Skrevet 24. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å hylle regjeringen for å ha innført drakoniske tiltak ikke sett siden krigens dager. De har reddet meg fra corona-influensaen ved å ødelegge: Mitt livsgrunnlag Min jobb Min inntekt Mitt ekteskap Min familie Min sosiale helse Min bevegelsesfrihet Mine rettigheter Takk igjen kjære regjering. Jeg er glad dere tok grep når årets influensa kom til landet. Anonymkode: 222a6...be0 Huff ja... du har det fælt i verdens rikeste land.. få litt perspektiv, please Anonymkode: 5016f...96d 5
Gjest Tutte Skrevet 24. april 2020 #45 Skrevet 24. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. https://www.aftenposten.no/norge/i/y3j1pa/det-er-uro-ute-i-befolkningen-slik-gikk-diskusjonen-da-norge-ble-stengt-ned? Anonymkode: e147d...f19 Fikk ikke lest artikkelen da jeg ikke er abonnent. Regjeringen har jo uttalt selv at det var først et par dager før nedstengningen de forstod det virkelige alvoret. Og det sier seg selv at folket ellers også gjorde det etter nedstengningen.
Gjest Tutte Skrevet 24. april 2020 #46 Skrevet 24. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff ja... du har det fælt i verdens rikeste land.. få litt perspektiv, please Anonymkode: 5016f...96d Er ikke sikkert vi skal være så tøffe å påberope oss den tittelen så mye lenger.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #47 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, Tutte skrev: Er ikke sikkert vi skal være så tøffe å påberope oss den tittelen så mye lenger. For dette rammer jo kun Norge.... Anonymkode: 8d802...33e 3
Gjest Tutte Skrevet 24. april 2020 #48 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For dette rammer jo kun Norge.... Anonymkode: 8d802...33e Nei, men Norge vil jo uansett ikke være et rikt land hvis økonomien er helt på bånn og oljepris som har stupt til under null, selv om dette også rammer andre land.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #49 Skrevet 24. april 2020 1 time siden, Lasox skrev: Damn for noen sutreunger vi har i landet. Vær glad at regjeringen reagerte slik som dem gjorde. Kunne kanskje ha gjort det litt tidligere også, men det får nå være. Synd om du har mistet jobben din, men regjeringen kunne ikke ha gjort mye annerledes. Dem var nødt til å ordne tilskuddordningen ifra bunnen av på rekordtid uten alvorlige feil. Syns regjeringen har gjort mye bra og har vært veldig sjenerøs. Greit nok at vi er et sosialistisk land, men herregud! Dem har spyttet inn utrolig mye penger for å redde bedriftene som gjenstår. Det at vi mister vår bevegelsefrihet for en stund må da være billig pris å betale for "denne krigen". Husk at under første og andre verdens krig så måtte man kjempe mot tyskerne med livet som innsats. Vi har god velferdsstat og om du ikke er fornøyd med den så kan du gjerne flytte til Sverige. Vi nordmenn kommer til å beholde store deler av rikdommen vår. Mange andre land kommer til å bli ekstremt mye fattigere og kommer til å få mye dårligere livskvalitet som følger av at staten er nødt til å ta opp stor gjeld for å håndtere denne krisen. Det gir jo selvfølgelig mye mere stress og mere stress gir økt risiko for større helseplager. Husk at aller fleste av oss nordmenn vil forsatt ha mat på bordet og tak over hodet. Mange som bor selv i rike land kommer til å miste den tryggheten iløpet av pandemien så skjerp deg. Det er et hån mot de som faktisk har mistet mye av tryggheten sin. Dersom du har både ødelagt familie og ekteskapet ditt så har du bare deg selv å skylde på. Hehe, dette innlegge illustrerer så alt for godt ignorance is bliss. Den norske økonmien har for lengst gått til helvete og ettervirkningene av dette vil være endeløse. Vi er et av de landene som kommer til å komme dårligst ut av det, da vi ikke er selvforsynt, og at etterspørselen av våre eksport kommer til å være laber i mange år framover både som direkte ettervirkning av økonomisk kollaps i verden, men også alle de restriktive tiltakene vi må leve med i flere år. Anonymkode: a089c...125 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #50 Skrevet 24. april 2020 Tror du at du er alene om forandringer i livet om dagen? De flest blir berørte av dette i større eller mindre grad. Hva er ditt forslag? Null restriksjoner og alle syke på en og samme tid? Anonymkode: a8d35...362 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #51 Skrevet 25. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skylder på regjeringen for at ekteskapet ditt og familielivet går ad dundas ? Er det regjeringen sin feil at du har giftet deg med en mann du ikke tåler å være sammen med i 6 uker ? 🤔 Anonymkode: bd287...0a3 Ad dundas? Hva betyr det? Anonymkode: 05e36...0c1 2
Krantz95 Skrevet 25. april 2020 #52 Skrevet 25. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, dette innlegge illustrerer så alt for godt ignorance is bliss. Den norske økonmien har for lengst gått til helvete og ettervirkningene av dette vil være endeløse. Vi er et av de landene som kommer til å komme dårligst ut av det, da vi ikke er selvforsynt, og at etterspørselen av våre eksport kommer til å være laber i mange år framover både som direkte ettervirkning av økonomisk kollaps i verden, men også alle de restriktive tiltakene vi må leve med i flere år. Anonymkode: a089c...125 Ja. Allerede før coronaen var det underskudd på handelsbalansen. Skatt på avkastning av investering på bolig har gått ned til 22%, mens skatt på avkastning fra bedriftsinvestering har gått opp til 31,68%. Vi har også skatt som gjør at en utenlandsk eier tjener mer på å eie en norsk bedrift i forhold til en nordmann som eier akkurat samme bedriften. Det er altså flertall på Stortinget for at vi ikke skal ha et godt næringsliv i Norge. Planen er enda flere i offentlige stillinger og flere på NAV.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #53 Skrevet 25. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å hylle regjeringen for å ha innført drakoniske tiltak ikke sett siden krigens dager. De har reddet meg fra corona-influensaen ved å ødelegge: Mitt livsgrunnlag Min jobb Min inntekt Mitt ekteskap Min familie Min sosiale helse Min bevegelsesfrihet Mine rettigheter Takk igjen kjære regjering. Jeg er glad dere tok grep når årets influensa kom til landet. Anonymkode: 222a6...be0 Makan til sutring. Dersom noen få uker med litt innskrenket frihet ødelegger alt dette for deg, står det så skrøpelig til i utgangspunktet at det hadde gått åt skogen uansett om ikke lenge. Anonymkode: 8b227...9f2 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #54 Skrevet 25. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å hylle regjeringen for å ha innført drakoniske tiltak ikke sett siden krigens dager. De har reddet meg fra corona-influensaen ved å ødelegge: Mitt livsgrunnlag Min jobb Min inntekt Mitt ekteskap Min familie Min sosiale helse Min bevegelsesfrihet Mine rettigheter Takk igjen kjære regjering. Jeg er glad dere tok grep når årets influensa kom til landet. Anonymkode: 222a6...be0 For det første er det IKKE influensa.. At du enda ikke har skjønt det..... De måtte ta grep når pandemien kom. Det er bra at de stengte ned mye! Men det du heller kan klage på er at de ikke hadde ett beredskapslager mot en evt pandemi. DET er faktisk helt utrolig dårlig. Det er en velkjent sak at pandemier kommer og går. Det jeg også syns er veldig dårlig er at de ikke ba folk være hjemme i vinterferien når corona tilfellene kom til Europa! Se på alle som døde som hadde vært på ferie i solgården i Spania....og ikke minst alle som tok med smitte fra Østerrike,Italia osv. Anonymkode: 71dcf...395 1
Margo Skrevet 25. april 2020 #55 Skrevet 25. april 2020 Når folk fortsatt kaller dette for influensa 😂 Men, du mener samme regjering som har sikret deg inntektsgrunnlag på tross av at du sitter på ræva og gjør ingenting? Samme regjering som vil fortsette å betale for livsoppholdet ditt, uavhengig av om jobben din er der når ting har roet seg? Og samme regjering som betaler deg for å tilbringe ekstra tid sammen med barna og partneren din? Joda, vi har det jammen fælt . 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #56 Skrevet 25. april 2020 3 minutter siden, Vera skrev: Når folk fortsatt kaller dette for influensa 😂 Men, du mener samme regjering som har sikret deg inntektsgrunnlag på tross av at du sitter på ræva og gjør ingenting? Samme regjering som vil fortsette å betale for livsoppholdet ditt, uavhengig av om jobben din er der når ting har roet seg? Og samme regjering som betaler deg for å tilbringe ekstra tid sammen med barna og partneren din? Joda, vi har det jammen fælt . Det er ikke influensa, men jeg tror nå tiltakene vil gjøre vondt langt verre likevel. De som har minst fra før er de som vil gå med i dette, alt fra rusmisbrukere til fattige familier. Man kan bare få dagpenger i en viss tid, etter den er det slutt. Da må man leve på sosialen, og det må man også hvis man ikke har dapgengegrunnlag. Det er på ingen måte mye å leve av, og som følge av at velferdsstaten går fløyten som følge av tiltakene, så må man også forvente at offentlige stønader må reduseres kraftig. Selv om det er fint at staten kan være der en liten stund til, så tror jeg de aller fleste ville ønsket at det er mulig å ha en jobb å gå til i fremtiden i stedet for å leve i fattigdom i 5-10 år før man eventuelt greier å bygge opp samfunnet igjen. I verste fall greier man aldri det. Anonymkode: cef30...990
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #57 Skrevet 25. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke influensa, men jeg tror nå tiltakene vil gjøre vondt langt verre likevel. De som har minst fra før er de som vil gå med i dette, alt fra rusmisbrukere til fattige familier. Man kan bare få dagpenger i en viss tid, etter den er det slutt. Da må man leve på sosialen, og det må man også hvis man ikke har dapgengegrunnlag. Det er på ingen måte mye å leve av, og som følge av at velferdsstaten går fløyten som følge av tiltakene, så må man også forvente at offentlige stønader må reduseres kraftig. Selv om det er fint at staten kan være der en liten stund til, så tror jeg de aller fleste ville ønsket at det er mulig å ha en jobb å gå til i fremtiden i stedet for å leve i fattigdom i 5-10 år før man eventuelt greier å bygge opp samfunnet igjen. I verste fall greier man aldri det. Anonymkode: cef30...990 Hvor er egentlig dette? Her går alt som normalt, om man ikke jobber på barneskole, ungdomsskole, VGs, frisør eller kafé. Jobber man på skole eller i barnehage har man hatt full lønn under nedstengningen. Er det i Oslo? Anonymkode: 91927...c09
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #58 Skrevet 25. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor er egentlig dette? Her går alt som normalt, om man ikke jobber på barneskole, ungdomsskole, VGs, frisør eller kafé. Jobber man på skole eller i barnehage har man hatt full lønn under nedstengningen. Er det i Oslo? Anonymkode: 91927...c09 Det er 500.000 nordmenn som nå er permitterte/arbeidsledige, og flere står i fare for å gjøre det. Jeg sier ikke at alle blir arbeidsledige på en gang, men de fleste vil bli det når nedstengningen har vart noen år. Anonymkode: cef30...990
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #59 Skrevet 25. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er egentlig dette? Her går alt som normalt, om man ikke jobber på barneskole, ungdomsskole, VGs, frisør eller kafé. Jobber man på skole eller i barnehage har man hatt full lønn under nedstengningen. Er det i Oslo? Anonymkode: 91927...c09 Her er til og med de fleste kafeer åpne, de fleste butikker i kjøpesenterne og i byen, har ikke lagt merke til noe har vært stengt utenom optiker, svømmehallen, trening, fysio og skoler/barnehager. For de aller fleste får livet sin vante gang, på en annerledes måte. Det meste som er sliter ellers er turist rettet og det har det vært uansett hva myndighetene gjør. Regner med vi kommer greit ut av dette, kanskje til og med styrket. Anonymkode: 8d802...33e 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #60 Skrevet 25. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 500.000 nordmenn som nå er permitterte/arbeidsledige, og flere står i fare for å gjøre det. Jeg sier ikke at alle blir arbeidsledige på en gang, men de fleste vil bli det når nedstengningen har vart noen år. Anonymkode: cef30...990 Hvor mange av disse er tilknyttet reiseliv? Anonymkode: 8d802...33e
Fremhevede innlegg