Gå til innhold

Tusen takk til regjeringen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nååå såååå suuuuur og bitter da..... 

Anonymkode: 9f7c1...6eb

Neida. Du hadde bare ikke betalt regningen tydeligvis.

Anonymkode: cef30...990

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskjellen mellom Norge og land som Spania og Italia er befolkningstetthet, en levemåte som gjør at mange i disse landene lever tettere sammen enn man typisk gjør i Norge, og en rekke andre forskjeller. Det er også forskjeller når det gjelder antibiotikaresistens, som fører til langt flere farlige sekundærinfeksjoner som ikke kan behandles. Antibiotikaresistente bakterier er heldigvis ikke et stort problem i Norge ennå.

Poenget er at den friheten og de pengeressursene du beskriver ikke vil vare så lenge med full nedstengning. Det er en grunn til at man har hatt disse ressursene, det er et produktivt næringsliv, som det nå er slutt på. Faller Norge, så er overlevelse heller ingen garanti for noen, heller ikke i Norge.

Skal du ignorere det faktum at de ikke får gå ut for annet enn mat og medisiner? At du har større frihet enn de har?

Anonymkode: 8634f...6dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ignorere det faktum at de ikke får gå ut for annet enn mat og medisiner? At du har større frihet enn de har?

Anonymkode: 8634f...6dd

At de har hardere tiltak skyldes jo forskjellene jeg nettopp beskrev, som at intimsonene er mindre, folk lever tettere sammen (f. eks. generasjonsbolig for flere enn i Norge) osv. Smitten hadde også spredt seg mer i det skjulte der før det ble bekreftet. Norge og disse landene er sånn sett ikke sammenliknbare på dette tidspunktet.

En viss frihet nå hjelper ikke så mye når man ser hvor det er på vei. Til sivilisasjonens fall, og til anarki der man må sloss for å overleve.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Du hadde bare ikke betalt regningen tydeligvis.

Fra spøk til alvor:

hvordan har regjeringen ødelagt familien din og ekteskapet ditt?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fra spøk til alvor:

hvordan har regjeringen ødelagt familien din og ekteskapet ditt?

Ikke jeg som er TS, men jeg har ikke noe problemer med å forstå det. Lediggang er roten til alt ondt, med tapt jobb og ingen oppstår det gnisninger i heimen, og det er ikke rent få som har fått problemer i samlivet med større økonomiske problemer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skylder på regjeringen for at ekteskapet ditt og familielivet går ad dundas ? 

Er det regjeringen sin feil at du har giftet deg med en mann du ikke tåler å være sammen med i 6 uker ? 🤔

Anonymkode: bd287...0a3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som er TS, men jeg har ikke noe problemer med å forstå det. Lediggang er roten til alt ondt, med tapt jobb og ingen oppstår det gnisninger i heimen, og det er ikke rent få som har fått problemer i samlivet med større økonomiske problemer.

Det sier vel mer om forholdet enn regjeringen. I motvind og medvind!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på Vollevik når han mista "alt". Han tok det med et smil og jeg liker han mye bedre etter dette. Alle har det tøft nå, men alternativet er slik jeg ser det (og regjeringen også) er så mye verre.

Anonymkode: 8d802...33e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på Vollevik når han mista "alt". Han tok det med et smil og jeg liker han mye bedre etter dette. Alle har det tøft nå, men alternativet er slik jeg ser det (og regjeringen også) er så mye verre.

Det er forskjell på enkeltindivider som "mister alt" i en ellers greit fungerende økonomi og at en sivilisasjon ender. Sistnevnte går utover absolutt alle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på enkeltindivider som "mister alt" i en ellers greit fungerende økonomi og at en sivilisasjon ender. Sistnevnte går utover absolutt alle.

Når det skjer alle er det ikke like mye skam og langt mer forståelse. Så om det skal sammenlignes er det verre å stå alene i en slik situasjon enn å være en av mange. Ja, det som skjer nå går ut over alle, over alt, i hele verden. Hva vi gjør i Norge vil ha lite å si, men vi er bedre rustet enn de fleste til å komme sterkt tilbake. Hvem vet hva oljepengene har blitt investert i, nå når aksjer har vært på billigsalg. Hvem vet hvor mye vi kommer til å tjene på eierandeler i farma. Jeg blir overrasket om vi ikke håver inn på lang sikt.

• Liker 4
Skrevet

Da var det ikke liv laga for det ekteskapet og familiegreiene dine. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det skjer alle er det ikke like mye skam og langt mer forståelse. Så om det skal sammenlignes er det verre å stå alene i en slik situasjon enn å være en av mange. Ja, det som skjer nå går ut over alle, over alt, i hele verden. Hva vi gjør i Norge vil ha lite å si, men vi er bedre rustet enn de fleste til å komme sterkt tilbake. Hvem vet hva oljepengene har blitt investert i, nå når aksjer har vært på billigsalg. Hvem vet hvor mye vi kommer til å tjene på eierandeler i farma. Jeg blir overrasket om vi ikke håver inn på lang sikt.

Det du ikke forstår er at det ikke spiller noen rolle. Alt går på dunken, og alt av investeringer blir tapt siden sivilisasjonen nå har startet sin slutt.

Å komme "greit ut av det" er at man overlever, men bare til neste kamp, der du må overleve dag for dag i et anarki.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du ikke forstår er at det ikke spiller noen rolle. Alt går på dunken, og alt av investeringer blir tapt siden sivilisasjonen nå har startet sin slutt.

Å komme "greit ut av det" er at man overlever, men bare til neste kamp, der du må overleve dag for dag i et anarki.

Overdriver du ikke litt her? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Uff, du må virkelig slutte å se dommedagsfilmer fra 80 tallet. Det blir ikke Mad Max framtid. Det blir litt mindre reising, mer digitale løsninger, mindre forbruk og mer kortreiste varer. Det grønne skiftet har kommet, vi var ikke riktig klar men vi har omstillingsevne. Vi trodde vi hadde 10-20 år, men det traff oss nå. Greit nok. Det går bra der også.

• Liker 6
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har nå ramlet utfor kanten av stupet uten mulighet til å klatre opp igjen. Om noen år vil utenlandsreiser være en fjern drøm. Og appelsiner i butikken kan vi bare glemme (hvis det finnes butikker i det hele tatt da).

Endret av Krantz95
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å hylle regjeringen for å ha innført drakoniske tiltak ikke sett siden krigens dager.

De har reddet meg fra corona-influensaen ved å ødelegge:

• Mitt livsgrunnlag
  • Min jobb
  • Min inntekt
  • Mitt ekteskap
  • Min familie
  • Min sosiale helse
  • Min bevegelsesfrihet
  • Mine rettigheter

Takk igjen kjære regjering. Jeg er glad dere tok grep når årets influensa kom til landet.

Anonymkode: 222a6...be0

Damn for noen sutreunger vi har i landet. Vær glad at regjeringen reagerte slik som dem gjorde. Kunne kanskje ha gjort det litt tidligere også, men det får nå være.

Synd om du har mistet jobben din, men regjeringen kunne ikke ha gjort mye annerledes. Dem var nødt til å ordne tilskuddordningen ifra bunnen av på rekordtid uten alvorlige feil. Syns regjeringen har gjort mye bra og har vært veldig sjenerøs.

Greit nok at vi er et sosialistisk land, men herregud! Dem har spyttet inn utrolig mye penger for å redde bedriftene som gjenstår. Det at vi mister vår bevegelsefrihet for en stund må da være billig pris å betale for "denne krigen". Husk at under første og andre verdens krig så måtte man kjempe mot tyskerne med livet som innsats. Vi har god velferdsstat og om du ikke er fornøyd med den så kan du gjerne flytte til Sverige.

Vi nordmenn kommer til å beholde store deler av rikdommen vår. Mange andre land kommer til å bli ekstremt mye fattigere og kommer til å få mye dårligere livskvalitet som følger av at staten er nødt til å ta opp stor gjeld for å håndtere denne krisen. Det gir jo selvfølgelig mye mere stress og mere stress gir økt risiko for større helseplager.

Husk at aller fleste av oss nordmenn vil forsatt ha mat på bordet og tak over hodet. Mange som bor selv i rike land kommer til å miste den tryggheten iløpet av pandemien så skjerp deg. Det er et hån mot de som faktisk har mistet mye av tryggheten sin. Dersom du har både ødelagt familie og ekteskapet ditt så har du bare deg selv å skylde på.

Endret av Lasox
Gjest RockOn
Skrevet

Jeg ønsker å hylle regjeringen for å ha innført drakoniske tiltak ikke sett siden krigens dager.

De har reddet meg fra corona-influensaen ved å ødelegge:

• Mitt livsgrunnlag
  • Min jobb
  • Min inntekt
  • Mitt ekteskap
  • Min familie
  • Min sosiale helse
  • Min bevegelsesfrihet
  • Mine rettigheter

Takk igjen kjære regjering. Jeg er glad dere tok grep når årets influensa kom til landet.

Anonymkode: 222a6...be0

Hvordan klarte regjeringen og ødelegge ekteskapet og familien din? 

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg begynte å få sympati for deg, men så skled det raskt inn i paranoide vrangforestillinger. Godt at regjeringen har sikret psykisk helsetjeneste med tiltakene, så det er bare å ta kontakt for å hjelpe deg psykisk. 

Anonymkode: 75a89...f79

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Supernova17 said:

Jeg skjønner at du er fortvilet, men du burde kanskje ikke bare skylde det på regjeringen? Hva hadde du gjort annerledes dersom du var en del av regjeringen?

Ikke stenge skolene slik FHI, og de fleste andre offentlige folkehelseinstitutt i Europa, anbefalte. Erna og regjeringen hørte heller på folkets panikk enn helsefaglige råd. 

Anonymkode: e147d...f19

• Liker 1
Skrevet

Ble virkelig din sosiale helse, ditt ekteskap OG familien din ødelagt av å være hjemme i seks snaue uker...? MED bevegelsesfrihet og dagpenger? Jau jau.

Anonymkode: cc1c5...c8b

Det snakkes stadig om at dette kan føre til mange skilsmisser. Er en belastning for de fleste denne tiden.

• Opprett ny...