Gå til innhold

Hva var verst av drapet på Jesus og Cæsar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.4.2020 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Hva var verst av drapet på Jesus og Cæsar? To viktige menn som ble drept for rundt 2000 år siden. Han ene ga os jula og påsken, han andre ga oss juli.  Begge ble forrådt av sine nærmeste. 

Anonymkode: 787b9...ecd

Ja nettopp bare eventyr som er like relevante som Hans og Grethe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Conal skrev:

Jeg bryr meg ikke om Judas, Jesus eller noen andre. De kan være kjærlige eller onde, spiller ingen rolle.

Gud er den Eneste.

Ingenting kan dømmes.

Ingen kan dømmes. 

Gud dømmer ikke nei, men ditt høyere selv vil dømme deg. Du, vil dømme deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapet på Jesus var klart verst. Han foreslo bare at folk skulle bli mindre drittsekker. 

Cæsar fortjente å bli drept etter at han:

1. Begikk folkemord på keltere for egen vinning.

2. Startet borgerkrig i Roma, avskaffet republikken og utropte seg til keiser på livstid 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieLo skrev:

Gud dømmer ikke nei, men ditt høyere selv vil dømme deg. Du, vil dømme deg selv.

Du lager en dualitet, seperasjon.

Ditt høyere selv er ingenting annet en Gud.

Du er Gud.

Egoet er Gud.

Det finnes bare EN i eksistens (Gud). Det finnes, det er, bare Gud.

Ikke ta virkeligheten seriøs.

Det er bare Guds spill, lekeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Conal skrev:

Du lager en dualitet, seperasjon.

Ditt høyere selv er ingenting annet en Gud.

Du er Gud.

Egoet er Gud.

Det finnes bare EN i eksistens (Gud). Det finnes, det er, bare Gud.

Ikke ta virkeligheten seriøs.

Det er bare Guds spill, lekeplass.

Oki. Jeg kan ikke hjelpe deg tydeligvis. Ikke enda hvert fall, men jeg er her for deg hvis du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2020 den 22.58, Maleficenta skrev:

Han hadde iallefall fars følelse for han da siden han sa også du, min sønn, Brutus, så han trodde iallefall at han var sønnen hans. 

Trodde Brutus var mer eller mindre adoptert av Cæsars far, og var som en bror for han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.4.2020 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Hva var verst av drapet på Jesus og Cæsar? To viktige menn som ble drept for rundt 2000 år siden. Han ene ga os jula og påsken, han andre ga oss juli.  Begge ble forrådt av sine nærmeste. 

Anonymkode: 787b9...ecd

Gitt at vi ikke har samme sikkerhet for at Jesus faktisk har eksistert, at han ble henrettet og ihvertfall ikke at han var guds sønn, som vi har for Cæsar liv og død, så er det vanskelig å svare på, men gitt at du aksepterer historien om Jesus, så må du også akseptere konsekvensene og da må du huske at Jesus visste at han ville gjenoppstå, da Jesus og Gud er en og samme person, det tar mye av luften ut av historien om du spør meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MarieLo skrev:

Oki. Jeg kan ikke hjelpe deg tydeligvis. Ikke enda hvert fall, men jeg er her for deg hvis du ønsker.

Jeg går ikke til mennesker eller denne verden for "hjelp". 

Jeg har min egen metode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Conal skrev:

Jeg går ikke til mennesker eller denne verden for "hjelp". 

Jeg har min egen metode. 

Vi er alle Gud da, men du gjør som du vil. Jeg er nå her. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, MarieLo skrev:

Vi er ikke alle Gud, vi er alle en del av Gud

Anonymkode: b12a9...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MarieLo skrev:

Ikke tenk på meg.

😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caesar, selvfølgelig. Drap er grotesk. At Jesus dør i en bok er ikke verre enn at Bambis mor blir skutt i en film. Veldig trist når man tror på det, ikke fullt så trist når man vokser opp og forstår at det er fiksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke alle Gud, vi er alle en del av Gud

Anonymkode: b12a9...7a1

Ja, vi kan ikke være noe annet enn Gud når vi er en del av Gud.

Vi er bittesmå fragment fra Gud, gitt vår egen bevissthet og fri vilje. Slik alt annet i universet har. Steiner, planter, dyr, mennesker, ETs, etc. 

Vi begynner alle som steiner, jord eller vann, i 1D, så når vi får lyst å bevege oss, vanligvis når vi er 2 år gamle spirituelt, så går vi til 2D og er dyr fra alderen 2-10 år ca spirituelt, deretter går vi til 3D, hvor vi er nå. Vi er nå 15-18 år gamle spirituelt, og noen av oss er klare for 4D.

Vi er forresten karmatisk ansvarlig for våre egne handlinger fra vi er 5-6 år gamle spirituelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Rytz skrev:

Trodde Brutus var mer eller mindre adoptert av Cæsars far, og var som en bror for han? 

Hvorfor det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hvorfor det? 

Jeg leste en bokserie om Cæsar for flere år tilbake og jeg mener bestemt at Brutus var adoptivbroren og at de vokste opp sammen. Det var en roman, men skulle handle om livet hans. Mulig forfatteren tok seg en gigantisk kunstnerisk frihet der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rytz said:

Jeg leste en bokserie om Cæsar for flere år tilbake og jeg mener bestemt at Brutus var adoptivbroren og at de vokste opp sammen. Det var en roman, men skulle handle om livet hans. Mulig forfatteren tok seg en gigantisk kunstnerisk frihet der. 

Du blander ikke med Moses og Ramses? Eeeller Mufasa og Scar? ;)  ..når det er sagt så har jeg også alltid trodd at Brutus var broren til Cæsar 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Rytz skrev:

Ikke bruk romaner for å lære historie. bruk historie bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trudelutt1 skrev:

Du blander ikke med Moses og Ramses? Eeeller Mufasa og Scar? ;)  ..når det er sagt så har jeg også alltid trodd at Brutus var broren til Cæsar 😛 

Brutus var ikke broren til Cæsar. men det er rykter om at han kanskje var sønnen til Cæsar. Men dette er usannsynlig siden Cæsar var bare 15 år da Brutus ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jesus led en grusom død, ble torturert lenge før han døde. Historieløst og merkelig spørsmål.

Anonymkode: bb7c7...1c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Brutus var ikke broren til Cæsar. men det er rykter om at han kanskje var sønnen til Cæsar. Men dette er usannsynlig siden Cæsar var bare 15 år da Brutus ble født.

Aha, takk for oppklaring :) så det regnes med at han var en slags adoptivsønn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...