Gå til innhold

Dødsfall grunnet koronatilltak vs kornovirus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ironisk at tiltak som går på å holde folk inne for å unngå sykdom fører til dårligere helse for befolkningen. 

Anonymkode: 6f9ab...465

Jeg skjønner ikke helt.  Myndighetene har hele tiden vært klare på at portforbud ikke er aktuelt i Norge. 

Tvert i mot.  Vi blir oppfordret til å gå ut, få frisk luft, være aktive, men å holde oss i nærmiljøet, og holde oss unna folkemengder. 

Det er ingenting ved disse rådene som tilsier økt sofasitting, mer godterispising, mer røyking og høyere alkoholinntak, som igjen fører til dårligere helse. 

Anonymkode: 12d59...c56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal telle alle "isolansjon er så grusomt"-følgene på listen mot isolasjon så må vi også telle alle dem som ikke døde i april av bilulykker, influensa, mobbing, fordi de fikk usedvanlig mye trim pga. permittering,etc etc, på listen FOR isolasjon også.

Anonymkode: fb521...435

Så hvis du ved å bli hjemme kunne unngå all vold, alle ulykker og smittsomme sykdommer, ville du ha isolert deg resten av livet?
Et hypotetisk spørsmål forøvrig. De fleste ulykker skjer i hjemmet.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt.  Myndighetene har hele tiden vært klare på at portforbud ikke er aktuelt i Norge. 

Tvert i mot.  Vi blir oppfordret til å gå ut, få frisk luft, være aktive, men å holde oss i nærmiljøet, og holde oss unna folkemengder. 

Det er ingenting ved disse rådene som tilsier økt sofasitting, mer godterispising, mer røyking og høyere alkoholinntak, som igjen fører til dårligere helse. 

Anonymkode: 12d59...c56

Nå sa jeg dette gjaldt hvis tiltakene blir langvarige og strengere enn i dag.
At regjeringen har utelukket portforbud har jeg ikke fått med meg, uansett det betyr jo ikke at de ikke snur. Politikere påvirkes gjerne av folkeopinionen.
Og en ting er hva som sies fra myndighetene, en annen er hvordan det faktisk tolkes av befolkningen, Mange har pålagt seg selv og alle sine naboer full hjemmeisolasjon, selv uten påvist eller mistenkt sykdom.
Det med å gå ut og få frisk luft, og å unngå folkemenger, er heller ikke alltid forenlig for folk som bor i sentrale bystrøk. Se oppstyret som kom etter at folk luftet seg på Grunerløkka i påsken, eller nå på Sørenga. Selv de som går i skogen får kjeft.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn som i Sverige mener du?

Anonymkode: 550a3...930

Du vet at det dør mer enn dobbelt så mange i uka som normalt i Stockholm og de andre hardest rammede områdene nå?

Anonymkode: 6657e...e14

• Opprett ny...