Gå til innhold

Telttur i hagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker om dette passer inn i barn og familie, men prøver likevel.

Jeg og min sønn (som er uerfarne campere) skal overnatte i telt i hagen i morgen. Det er meldt rundt 3/4 grader på natta, og vi sover med madrass og dyne. Mitt spm er da hvor mye klær bør vi ha på oss? Noen som har tips?

Anonymkode: ca9c6...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville hatt ullundertøy og tynne ullsokker. Så tykkere ullsokker over der igjen. Joggedress/fleecesett. Ta med lue i tilfelle, og ekstra tepper. 

Så koselig å ta telttur i hagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Vi gleder oss:) 

Anonymkode: ca9c6...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir antakeligvis kaldest underfra. Hvordan madrass skal dere bruke? Hvis vanlig oppblåsbar, så ville jeg lagt på varmt pledd oppå, de pleier å bli utrolig kalde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må ha på lue! Det største varmetapet kommer fra hodet.

Bruk tykke ullsokker. Kalde føtter ødelegger nattesøvnen.

Det neste er at kulda ofte kommer fra bakken. Madrass høres fort litt kaldt ut (trenger ikke være det, men kommer an på madrassen). Dersom dere har liggeunderlag eller reinskinn, bør dere bruke det i tillegg. Bruk gjerne ullpledd.

Hva slags dyne har dere? God vinterdundyne eller syntetisk helårsdyne? Dere må uansett ha ullundertøy, men jeg ville hatt en tykkere ullgenser i tillegg om dere ikke har deilig varm vinterdyne.

Husk at en liten kropp blir fortere kald enn en stor kropp. Er barnet ditt lite, ville jeg tatt med ullbukse (mellomlag) for sikkerhets skyld.

Siden dere er i hagen, kan dere ha luksuscamping. Har dere varmeflaske, brukt gjerne den slik at dere legger dere i varm seng.  En drikkeflaske som tåler kokende vann, kan også brukes om den pakkes inn i en tykk ullsokk eller et stort håndkle. (F.eks. denne https://www.outnorth.no/nalgene/wide-mouth-bottle-1l?gclid=CjwKCAjw-YT1BRAFEiwAd2WRtrlOXqqaA2B-esBwZ-B5zkBqhZ3QwtMjOKM5_WQRnLGcvgr-KOYeURoCUcEQAvD_BwE#GreyBlue)

 

Tror dere får en kjempeflott teltopplevelse! Livet (og søvnen) er best ute (så lenge man ikke fryser...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...