Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min er 10 uker gammel og av og til når han ligger inntil meg kjenner jeg at han er kald og klam i pannen og i nakken. Ikveld er ett slikt tilfelle. Han ligger med ullteppe rundt seg, det er normalt temperatur i rommet i tillegg til at han ligger inntil meg og han har pysj på seg, så jeg kan ikke forstå at han skal kunne fryse. Jeg har sjekket temperaturen hans slik jeg gjør hver gang han blir sånn - ingen feber, og normalt temp på 37. Kan noen ver så snill å fortelle meg om dette er vanlig? Han noen andre hatt babyer som har vert slik? Dette er mitt første barn så er naturligvis redd for alt og ingenting!

Anonymkode: 0e1d4...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at det bekymrer deg, vi hadde noen turer til legevakta med vår første fødte fordi vi var... Vil ikke si hysteriske men.. "Over-forsiktige"?. Om du er skikkelig bekymra ringer du legen 🙂 Min første fødte var ordentlig klam av seg. Føltes nesten dyvåt, spesielt i fleece. Etterhvert som vi lærte han å kjenne fant vi ut hva som funka. Bare gjør som du gjør: pass på at baby verken er for varm eller kald. Vi fikk høre "heller litt for kald enn litt for varm" fordi babyer blir sløve av varme og det da kan være vanskelig å oppdage overoppheting; men jeg er ikke fagpersonell. Kontakt lege om du er usikker! Alltid :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke lege så ikke stol blindt på svaret mitt. 

Når de sover faller ofte kroppstemperatur, da kan de være litt kalde når du kjenner i panna. Men kan likevell bli klam mtp kroppsvarmen fra deg, tenker jeg da. 

Prøv andre kombinasjoner av klær og pledd osv. Kanskje bare body og pledd. Eller bomull istedet for ull osv. 

Men som sagt, dette er bare min tanke. Opplevde det samme selv. Og her var det jeg skrev over tilfellet. Er du bekymret så ring legen. 

Sjekk temperaturen i nakken. Er han klam der så kle av litt. Kroppsvarmen fra deg pluss klær og pledd over kan bli mye :)

Anonymkode: fc8e0...635

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min ble klam av ull. Jeg kan heller ikke bruke ull hvis det er ikke er mange minusgrader.

Anonymkode: aa0b1...f06

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Apen skrev:

Forstår at det bekymrer deg, vi hadde noen turer til legevakta med vår første fødte fordi vi var... Vil ikke si hysteriske men.. "Over-forsiktige"?. Om du er skikkelig bekymra ringer du legen 🙂 Min første fødte var ordentlig klam av seg. Føltes nesten dyvåt, spesielt i fleece. Etterhvert som vi lærte han å kjenne fant vi ut hva som funka. Bare gjør som du gjør: pass på at baby verken er for varm eller kald. Vi fikk høre "heller litt for kald enn litt for varm" fordi babyer blir sløve av varme og det da kan være vanskelig å oppdage overoppheting; men jeg er ikke fagpersonell. Kontakt lege om du er usikker! Alltid :)

Tusen takk for svar❤️

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke lege så ikke stol blindt på svaret mitt. 

Når de sover faller ofte kroppstemperatur, da kan de være litt kalde når du kjenner i panna. Men kan likevell bli klam mtp kroppsvarmen fra deg, tenker jeg da. 

Prøv andre kombinasjoner av klær og pledd osv. Kanskje bare body og pledd. Eller bomull istedet for ull osv. 

Men som sagt, dette er bare min tanke. Opplevde det samme selv. Og her var det jeg skrev over tilfellet. Er du bekymret så ring legen. 

Sjekk temperaturen i nakken. Er han klam der så kle av litt. Kroppsvarmen fra deg pluss klær og pledd over kan bli mye :)

Anonymkode: fc8e0...635

Tusen takk for svar❤️

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min ble klam av ull. Jeg kan heller ikke bruke ull hvis det er ikke er mange minusgrader.

Anonymkode: aa0b1...f06

Tusen takk for svar❤️

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege, få en øh-time hos fastlegen i morgen. Vår er helt lik, han er bare sånn av natur - men vi fikk skryt første gang vi kontaktet lege av dette siden det kunne betydd hjertefeil.... 

Anonymkode: 36902...0a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...