Gå til innhold

Gotteposer


thei

Anbefalte innlegg

Har noen noen gode forslag til hva man kan putte i disse berømmelige godteposene?? Skal ha en fireårsdag snart å ønsker at det skal være litt sunt... men samtidig må det jo falle i smak hos disse små!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Hvis det skal være sunt så kan du jo prøve med en frukt eller grønnsak som ikke er for stor (minigullerøtter f.eks) og en eske rosiner. Du kan jo også legge nedi en liten sjokolade, noen seigmenn eller kanskje noe kjeks? En ballong i posen pleier også å være populært hos de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blånn

Til 6-åringen min sin bursdag hadde jeg dette i posene: 1 liten melkesjokolade, en eske smurfedrops, en kjærlighet på pinne og en seigmann (overskudd etter pyntingen av kaka....). I forhold til de godteposene han har fått var dette moderat mengde snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødbrus

Små rosinesker er nok populært. Og hva med Tom og Jerry kjeks? Ungene pleier å like dem, og det er mere sundt en sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små rosinesker er nok populært. Og hva med Tom og Jerry kjeks? Ungene pleier å like dem' date=' og det er mere sundt en sjokolade.[/quote']

mindre usunt heter det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke dette med disse godteposene jeg -muligens fordi jeg er fra landet :roll:

Der jeg vokste opp var det aldri noe slikt, er det "påkrevd" i Oslo-området? Skjønner ikke vitsen med det heller; er vant til at man har mat og kaker og kanskje litt snop i selskapet, og hva skal man da gi ungene snop til å ta med hjem for?

Hva om man bare dropper det når småtten blir stor nok til å ha barneselskap, blir man uglesett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns selv det er unødvendig men det er påkrevd på en måte! Barna snakker om dette selv og gleder seg til den delen av bursdagen. Vi har hatt fisking av posene og det var virkelig gøy. Tror jeg skal kjøpe litt kjeks å rosiner- var lurt det!! Tenkte å skjære opp litt frukt å grønt å ha femme på bordet, de pleier å like det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
Jeg skjønner ikke dette med disse godteposene jeg -muligens fordi jeg er fra landet :roll:

Der jeg vokste opp var det aldri noe slikt, er det "påkrevd" i Oslo-området? Skjønner ikke vitsen med det heller; er vant til at man har mat og kaker og kanskje litt snop i selskapet, og hva skal man da gi ungene snop til å ta med hjem for?

Hva om man bare dropper det når småtten blir stor nok til å ha barneselskap, blir man uglesett da?

Her er en tråd hvor vi diskuterte akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Nå ville jo ikke trådstarter diskutere om godteposene er en god idè eller ikke, men hva hun kan ha oppi de...

Jeg personlig syns ikke det høres så "gøy" ut med sunne godteposer. blir litt som å være fem år og få myke pakker til jul..

Bursdag er jo fest, med brus, kaker, is osv. så litt usunt godteri fra eller til liksom (er det fest, så er det fest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
Nå ville jo ikke trådstarter diskutere om godteposene er en god idè eller ikke, men hva hun kan ha oppi de...

Jeg personlig syns ikke det høres så "gøy" ut med sunne godteposer. blir litt som å være fem år og få myke pakker til jul..

Bursdag er jo fest, med brus, kaker, is osv. så litt usunt godteri fra eller til liksom (er det fest, så er det fest ;)

Enig, tror heller det er greit å redusere mengden fremfor å putte gulrøtter i godteposen. Forresten så er det også mye kjeks som inneholder omtrent like mye sukker som sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...