Gå til innhold

Stress er veldig sunt for kroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor det blir snakket som om det er noe negativt med det. Virkeligheten er mer at noen ikke takler høyere press enn andre bare. Det er snakk om nivå forskjeller. Stress er det som fører blodsirkulasjonen rundt. Hvis man er avslappet hele tiden så takler man ting verre utifra overaskelser eller irritasjoner. Hvis man bare hører på rolig musikk og alt som er rolig. Er bedre å trene hjernen til å høre på hardcore rock, country, galskap osv enn å lære personen til å bli avslappet. Er slik man blodsirkulasjonen funker i kroppen, å gjøre flere ting om gangen og at man blir mer aktiv. Dessuten så er det sundt for energien også

Anonymkode: abf5b...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En parodi på det. Bare fordi jeg liker Onion News 😄

 

Anonymkode: abf5b...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Stress kan tvert i mot være farlig. Man kan blant annet få høyt blodtrykk. Les deg litt opp på det med stress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, OPIgirl skrev:

Nei. Stress kan tvert i mot være farlig. Man kan blant annet få høyt blodtrykk. Les deg litt opp på det med stress.

Ikke helt riktig. Nyere forskning har klare resultater på at det er hvordan du tenker stress påvirker deg, og hvordan du reagerer på stress som gjør at du får feks høyt blodtrykk, og ikke stress i seg selv. 

Stress kan faktisk være sunt. 

Her er en ted talk som har forenklet dette endel. 

 

Anonymkode: bb44c...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvorfor det blir snakket som om det er noe negativt med det. Virkeligheten er mer at noen ikke takler høyere press enn andre bare. Det er snakk om nivå forskjeller. Stress er det som fører blodsirkulasjonen rundt. Hvis man er avslappet hele tiden så takler man ting verre utifra overaskelser eller irritasjoner. Hvis man bare hører på rolig musikk og alt som er rolig. Er bedre å trene hjernen til å høre på hardcore rock, country, galskap osv enn å lære personen til å bli avslappet. Er slik man blodsirkulasjonen funker i kroppen, å gjøre flere ting om gangen og at man blir mer aktiv. Dessuten så er det sundt for energien også

Anonymkode: abf5b...4e5

Det er hjertet som gjør at blodet sirkulerer. Ikke stress.

Les deg opp på stresshormoner og dhea og kortisol feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på litt stress der man klarer løse det som gir stress, og kronisk stress grunnet faktorer man ikke kan gjøre noe med. For eks kan en stressende dag på jobb være motiverende, spennende og utfordrende. Mens å være stresset grunnet mangel på penger vil kun gi negative effekter på psyke og helse. 

Anonymkode: 6fcd3...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den type stress jeg var borti var ikke godt for min kropp. Det du beskriver høres for meg mer ut som en aktiv hverdag, og det kan være sunt.

Anonymkode: 8fb53...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo stor forskjell på typer av stress da. Jeg har alltid vært glad i dager på jobb, hvor det er mye å gjøre. Holde på med idrett, og konkurrere i det. Det stresset takler jeg fint.

Men jeg har hatt en barndom, hvor jeg gikk rundt stresset hele tiden, livredd for hva som skulle skje, kom jeg til å bli slått, voldtatt, hva og når, kom det til å skje. Tror du virkelig det er positivt stress?

Anonymkode: 8ffa7...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...