Gå til innhold

Anbefaling av VPN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å ta i bruk VPN på min PC, for å unngå sporing. Men det er mange tilbydere av denne tjenesten og jeg er usikker på hvilke av tilbydere jeg bør gå for.

Så jeg spør dere, dere som har brukt/ erfaring med VPN og ulike tilbydere. Noen anbefalinger å komme med?

Har hørt at de som tilbyr gratis VPN egentlig ikke er "seriøse", og derfor er noe man bør styre unna. Kan det stemme (kan jo være logisk i og med at ingen ting er gratis)

Anonymkode: 1e249...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, nomore82 skrev:

Hvilken sporing er det du vil unngå?

Generell sporing fra ulike nettsteder, som Facebook f.eks.

Anonymkode: 1e249...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, nomore82 skrev:

Det vil i prinsippet ikke en VPN løsning hjelpe deg med :)

Så jeg er blitt lurt? 😕

Fryktelig. Tenkte også på å ivareta personvernet i Internettjungelen.

Sånn generelt, hvilke VPN ville du gått for dersom du, uavhengig av årsak, skulle velge deg en? :)

 

Anonymkode: 1e249...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordVPN ville jeg ha valgt :)

Men lurt og lurt. En VPN løsning sørger bare for at kommunikasjonen mellom enheten(mobil/pc etc) og serveren(nettsider, facebook osv) går først mot VPN leverandøren kryptert, og så derifra til serveren den skal til.

Altså det eneste du har gjort er å samle veien trafikken/kommunikasjonen går, og sørget for at den er kryptert. Nå er veldig mye i dag kryptert allerede, så det er for det meste kun trafikken VPN har en gevinst.

Og det kan være en viktig gevinst, men den vil altså ikke hindre for eks facebook å følge deg som bruker, tilpasse reklame til deg og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...