AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Har ei på Face som er helt vanvittig i mot å sende barnet sitt i barnehage nå, samtidig er hun i harnisk over at mannen ikke får være med på den nært forestående fødselen og forbanna over reiserestriksjoner som sannsynligvis gjør at de får gjennomført den bestilte sydenturen i juni. 😂 Altså, de fleste barnehagebarn vil tåle en koronasmitte bra. At sykehusene vil ha færrest mulig med potensiell smitte inn nå og særlig på en fødeavdelingen nå burde være forståelig for de fleste, selv om det er litt kjipt for den enkelte. Og at sydentur for helt uvaksinerte babyer til land med lavere eller ingen vaksineringen mot noe som helst er helt ok mens barnehage her hjemme er fy-fy er jo bare überkomisk! 😂 Morsomt når personer med livets harde skole som utdanning uttaler seg! 😂😂 Anonymkode: 863c4...b26 17
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 Helt enig. Helst NAV`ere og de fra "livets harde skole" som kommer med sånne idiotiske utspill Anonymkode: 5934e...ee4 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Vi skal holde alt stengt til vi har en vaksine. Men vi skal ikke ta vaksine, for vi vil ikke være prøvekaniner for en dårlig testa vaksine. Man mangler empati om man ikke vil holde alt stengt, og tenker kun på penger. Men vi skal ikke bruke noen milliarder på å redde en million barn fra sultedøden. Vi skal bruke opp oljefondet om nødvendig, men trygda mi skal ikke reduseres med ei krone. Det går ikke an å bli immun, men det går an å lage vaksine (som avhenger av immunitet). Osv Anonymkode: 9d835...387 20
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Jeg har inntrykk av at mange velger hvilke tiltak de vil følge basert på hva som passer dem best 😂 Barnehager og skoler MÅ forbli stengt, men barna må selvsagt få leke i gaten med naboer, være med på butikken av x antall ulike årsaker og så kose seg ei litta langhelg på hytten 🥰 Anonymkode: 1f246...9d1 11
edwardnigma Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at mange velger hvilke tiltak de vil følge basert på hva som passer dem best 😂 Barnehager og skoler MÅ forbli stengt, men barna må selvsagt få leke i gaten med naboer, være med på butikken av x antall ulike årsaker og så kose seg ei litta langhelg på hytten 🥰 Anonymkode: 1f246...9d1 Også er det jo så uuuuutrolig synd på de som må lide med hjemmekontor, med full lønn, og ikke har fått vært på hytta si, som de har råd til å ha, på hele 6 uker. Jeg dør av latter. Fy fader som dette landet hadde trengt en krig. Tenk hvor mye robuste våre besteforeldre og oldeforeldre var som følge av krig og elendighet. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Helst NAV`ere og de fra "livets harde skole" som kommer med sånne idiotiske utspill Anonymkode: 5934e...ee4 Nei. Anonymkode: 2efd1...ae5 2
Example Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Mye dobbeltmoral ute og går. Vil ha skolene stengt pga. han selv er i risikogruppen, men i neste setning sier han at han må finne på ting nå om dagen. Som innebærer å dra til byen nesten daglig og henge med andre pensjonistvenner i risikogruppen. Familiemedlem her. I går var jeg vitne til en diskusjon mellom to mødre på butikken hvor hun ene argumenterte sterkt for å holde skolene stengt frem til skolen. Likevel er barnet med i butikken i ettermiddagsrushet. Ungen var 8-9 år tipper jeg, og kunne fint sittet i bilen eller vært hjemme under handleturen. Mest morsomme man kan gjøre i disse dager er å lese på diverse Facebook-grupper. Der er det mye rart. 12
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 39 minutter siden, Example skrev: Mye dobbeltmoral ute og går. Vil ha skolene stengt pga. han selv er i risikogruppen, men i neste setning sier han at han må finne på ting nå om dagen. Som innebærer å dra til byen nesten daglig og henge med andre pensjonistvenner i risikogruppen. Familiemedlem her. I går var jeg vitne til en diskusjon mellom to mødre på butikken hvor hun ene argumenterte sterkt for å holde skolene stengt frem til skolen. Likevel er barnet med i butikken i ettermiddagsrushet. Ungen var 8-9 år tipper jeg, og kunne fint sittet i bilen eller vært hjemme under handleturen. Mest morsomme man kan gjøre i disse dager er å lese på diverse Facebook-grupper. Der er det mye rart. Har sett den der "mitt barn skal ikke være prøvekanin"-gruppa, der "livets glade skole" og "vi som hater barnevernet" lever i skjønn harmoni. God underholdning. Har du noen flere å tipse om? Anonymkode: 05248...06f 7
Example Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett den der "mitt barn skal ikke være prøvekanin"-gruppa, der "livets glade skole" og "vi som hater barnevernet" lever i skjønn harmoni. God underholdning. Har du noen flere å tipse om? Anonymkode: 05248...06f Spesielt førstnevnte jeg sikter til, ja. Jeg har ingen problemer med å forstå at frykten kan være der, men den får en rekke irrasjonelle utslag i slike grupper. Etter hvert legger man jo merke til navn som går igjen i flere av disse gruppene, og gjerne mellom de to gruppene du nevner. Jeg tenker at i hvert fall at disse barnene har ekstra godt av å komme tilbake på skolen nå. Det er en fin blanding av "vi har jo vært lærere i mange uker nå" og "jeg krever at skolen sender fullt opplegg". Det slo nok en del av dem at hjemmeundervisning også innebærer kommunale kontroller. Slike kontroller som fort kan fange litt av hvert annet i hjemmene også. Stadig flere har nok lagt fra seg ideen å melde ungene ut av skolen, til å holde de hjemme. Så får nok akkurat det litt ulik respons blant skoler i dag, men reglene skolene må forholde seg til er i utgangspunktet ikke endret. Blant annet å melde fra ved høyt fravær.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 Haha, denne tråden tar mange på kornet! Nemlig dem som ikke evner å se helheten i noe som helst, og som bare tenker på seg selv. Har lest i prøvekanin-gruppa, det er ganske underholdende. Snakker om ekkokammer. Noen trodde visst seriøst at gruppa faktisk skulle endre på regjeringens strategi, for «det er jo et demokrati»! OMG Anonymkode: a1951...2cd 4
GammelKaktus Skrevet 23. april 2020 #12 Skrevet 23. april 2020 Livet er hardt for de som har det godt. 2
abc123detvardet Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 4 timer siden, edwardnigma skrev: Det er Norge i et nøtteskall. Mennesker* 2
Gjest Lasox Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei på Face som er helt vanvittig i mot å sende barnet sitt i barnehage nå, samtidig er hun i harnisk over at mannen ikke får være med på den nært forestående fødselen og forbanna over reiserestriksjoner som sannsynligvis gjør at de får gjennomført den bestilte sydenturen i juni. 😂 Altså, de fleste barnehagebarn vil tåle en koronasmitte bra. At sykehusene vil ha færrest mulig med potensiell smitte inn nå og særlig på en fødeavdelingen nå burde være forståelig for de fleste, selv om det er litt kjipt for den enkelte. Og at sydentur for helt uvaksinerte babyer til land med lavere eller ingen vaksineringen mot noe som helst er helt ok mens barnehage her hjemme er fy-fy er jo bare überkomisk! 😂 Morsomt når personer med livets harde skole som utdanning uttaler seg! 😂😂 Anonymkode: 863c4...b26 Hahaha! Husker moren min fortalte meg at alle skulle forholde seg etter reglene om karantene og ikke henge sammen med de eller ikke ha nærkontakt med andre som er i risikogruppa i samme telefonsamtale så sa hun at hun skulle møte på ei venninne som satt i karantene og ta seg en gåtur ilag. 😂 🙈 Tviler sterkt på 1-2 meter avstanden ble opprettholdt. Møttes for noen få dager siden til en bursdagsfeiring ble oppgitt over at de ikke opprettholdt 1-2 meter avstanden. Hvor vanskelig er det liksom å opprettholde 1-2 meter avstanden?! Når man til og med får beskjed om det?! Ugh! Jeg har ingen symptomer på viruset så jeg kan gjøre hva fader jeg vil! Folk forstår tydeligvis ikke at man ikke nødvendigvis får noen symptomer i det hele tatt av covid-19 og kan i smitteperioden smitte andre som er i risikogruppa! Det gjør meg forbanna! Endret 23. april 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 4 timer siden, edwardnigma skrev: Det er Norge i et nøtteskall. Nordmenn er blitt en gjeng bortskjemte drittunger Anonymkode: 86cfa...f42 1
Gjest Lasox Skrevet 23. april 2020 #16 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn er blitt en gjeng bortskjemte drittunger Anonymkode: 86cfa...f42 Og voksne folk takk!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #17 Skrevet 24. april 2020 21 timer siden, Lasox skrev: Folk forstår tydeligvis ikke at man ikke nødvendigvis får noen symptomer i det hele tatt av covid-19 og kan i smitteperioden smitte andre som er i risikogruppa! Det gjør meg forbanna! Noen forstår nok ikke, men en god del gir nok regelrett faen også. Anonymkode: 863c4...b26
Gjest Lasox Skrevet 24. april 2020 #18 Skrevet 24. april 2020 (endret) 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen forstår nok ikke, men en god del gir nok regelrett faen også. Anonymkode: 863c4...b26 Huff ja! Spesielt den yngre generasjonen har jeg sett har gitt litt mere faen. Var i parken for første gang på nesten to mnd. forrige uke før jeg skulle på hytta etter opphevingen av forbudet. Der satt det mange områder litt spredt over hele parken. En gjeng var gjerne 5-10 personer det satt heldigvis flere mindre grupper, men unødvendig nærme hverandre... skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å holde på avstand?! Endret 24. april 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #19 Skrevet 24. april 2020 Synes denne videoen var så bra. Anonymkode: aabb5...0e4 2
Lipyros Skrevet 24. april 2020 #20 Skrevet 24. april 2020 Har noen i barnehagen som hyler om det "prøvekanin" greia og ikke sendt noen av de 3 barna. Men i går så jeg hele familien på senteret da jeg var på apoteket. Så "hei" og de fortalte at de kjedet seg så måtte ut å "lufte seg litt" og kikke. Altså WHAT?? Jeg måtte bite i meg kommentaren jeg hadde lyst å komme med før jeg gikk. 7
Anbefalte innlegg