Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd utrivelige arbeidsplasser. 

Som nå. Jeg er på hjemmekontoret. Men savner gode, faglige diskusjoner. Gode samtaler og latter ved kaffemaskinen, eller etter en ferie. Stadige spørsmål om det går bra, om det er for mye å gjøre. En kaffekopp i sofaen i en pause. Lunsjen. Overtidsmaten. Med mer. 

Anonymkode: 73047...f66

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt skikkelig uflaks og har jobbet i to cowboy bedrifter de siste 9 år, alle i en bransje som ikke har eksistert for 90-talllet. Lederkvaliteten varierte noe voldsomt. Samtidig kan jeg ikke si at det var utrivelig å jobbe der. Du hadde "misnøye og klageklubben" som brukte mesteparten av tiden sin til å klage om alt og alle men selv fikset de damene ingenting og sluttet aldri. Men de fleste folka var greie å ha med å gjøre og vi hadde det moro på jobben.

Så jeg kan ikke si at arbeidsplassen var utrivelig. Men hvis OT tenker på mobbing, trakassering og konflikter på arbeidsplassen så er det ikke vanlig.

Anonymkode: 53070...eef

AnonymBruker
Skrevet

Vil nok dessverre mene at det i dagens arbeidsliv har blitt vanligere med dårlige kår enn at man ikke har det. Arbeidslivet er tøft i disse dager, det har blitt mer av at enten så spiser du eller så blir du spist. Synd men sant.

Anonymkode: cbb82...87e

Skrevet (endret)

Elsket å jobbe i helsevesenet, -det tiåret jeg var der, -også kjempebra miljø i / innen mek. / service. miljø +10 år.

Eneste jobb som rasshøl var standard var i presse, -som s.k. "fastlands" fotograf, -presse. D æ r  var det masse rasshøl . . ! Gutta var O.K. ... Damene var Psyko ... SERR...

Edit: Var kule damer og, -men... 

Edit 2: Rasshøl er det på alle plasser..! Har jobbet ++100 % siden jeg var 14, -så lærte å kjenne lusa på gangen... Skaffe seg respekt på fag, -utmerke seg så sjefen til sjefen til sjefen med glede gir deg gode referanser, -så kan rasshøla av de som tror de er "Sjefen din" bare sitte der ... :-) -I ett jævelig dårlig lys,

når du ber de dra til helvete, -og gir vedkommende fingeren, in plenum :-) ... -Funka flere ganger..!

Må seff. ha en "status", faglig sett, -eller så er man jo skrudd...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Utgavesjef Mona, A.F., og søppel som hu...
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at hvis du bare jobber steder som er utrivelige, så må du se på din egen oppførsel og holdning. 

Anonymkode: b174e...77b

Det er greit at du mener det, og min oppførsel og holdning er bra. Det har ikke vært jeg som har gjort det utrivelig på jobb og jeg har heller aldri hatt makt til å bestemme noe som helst over kollegaer eller hvordan arbeidsplassen skal være.

Anonymkode: a1835...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett jobbet på ålreite plasser. Opplevd én gang at det har vært veldig dårlig. 

Anonymkode: 3595d...e1f

AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2020 den 15.34, AnonymBruker skrev:

Enig, dette er typisk innen helse- og omsorg. Som leder trenger man ikke annet enn helseutdanning. Det sier seg selv at mange ikke har kompetanse på aml, oppfølging av ansatte, arbeidsmiljø/dynamikk mm. 

Anonymkode: fb826...03f

Jeg har jobbet flere steder og merker stor forskjell på de som har en lederutdannelse og de som har fått jobben uten dette pga at de over vil ha noen de kan styre som de vil. Veldig slitsomt å jobbe under en slik ledelse. 

Synes lederutdanning burde være et minstekrav for å få en fast lederstilling. 

Anonymkode: 9a070...41e

• Liker 2
Skrevet
På 23.4.2020 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare jobbet steder hvor det har vært utrivelige å jobbe. Det har vært dårlig miljø, og sjefene jeg har hatt har ikke vært helt gode. Jeg lurer nå på om det er dette som er vanlig.

Er de fleste arbeidsplasser lite hyggelige?

Er de fleste som jobber som sjefer utrivelige og veldig spesielle mennesker?

Ser jo det utenom jobb også, at folk som er sjef på jobben tror de kan være sjef over andre i helt andre sammenhenger. Har opplevd veldig mye rar og frekk oppførsel.

Er det sjefstittelen som går til hodet på de, eller er dette en gruppe mennesker som har noen problemer fra før?

Er det slik andre opplever det også, eller har jeg bare vært uheldig når det gjelder arbeidsplasser og sjefer?

Anonymkode: a1835...6ca

Jeg har hatt en rekke arbeidsplasser men aldri en utrivelig en.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet flere steder og merker stor forskjell på de som har en lederutdannelse og de som har fått jobben uten dette pga at de over vil ha noen de kan styre som de vil. Veldig slitsomt å jobbe under en slik ledelse. 

Synes lederutdanning burde være et minstekrav for å få en fast lederstilling. 

Anonymkode: 9a070...41e

Jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver men vil bare kommentere at lederutdanning har veldig variabel kvalitet i dette lander. For å si det pent og for at det ikke skal bli misforstått dithen at jeg kritiserer ensidig opplæringsinstitusjoner - å si de riktige tingene på eksamen betyr ikke at man har forstått essensen i det som blir undervist.

Min erfaring er at de som har jobbet med ledelse på lavere nivå (team leads) blir bedre ledere når de blir mellomledere, rett og slett fordi de forstår bedre realitetene på gølvet. Sier ikke at det alltid er veien den riktig veien å gå. Bare hadde i tankene en tidligere leder om snakket om verdibasert ledelse på sin linkedin, har hatt den "riktige utdannelsen" men torde aldri å ta tak i en ansatt som klarer ikke å samarbeide med noen, forgifter arbeidsmiljøet og leder til problemer med samarbeidspartnere.

Anonymkode: 53070...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...