AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Del Skrevet 23. april 2020 Skulle egentlig selge bilen, da vi har kjøpt ny. Men nå er alt satt litt på vent, grunnet korona-situasjonen. Er det noen som har forsøkt selge bil i det siste? Kan man forvente at bilen vil være ekstra tungsolgt nå? Anonymkode: 828cd...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Del Skrevet 23. april 2020 Skal du selge elbil går det nok bra. Er det en stor diesel SUV så spørs det når så mange har mistet jobbene. Anonymkode: be750...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 23. april 2020 #3 Del Skrevet 23. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du selge elbil går det nok bra. Anonymkode: be750...ff5 Ikke nødvendigvis. Markedet var sprengt for golf/leaf-typen (36/40kwt) før corona pga prisdumping hos forhandlere, så det er nok bare enda vanskeligere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Del Skrevet 23. april 2020 14 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Ikke nødvendigvis. Markedet var sprengt for golf/leaf-typen (36/40kwt) før corona pga prisdumping hos forhandlere, så det er nok bare enda vanskeligere nå. hvis det tar tid å selge en elbil så skyldes det sannsynligvis (over)prisen. Mange elbilselgere tror at elbiler ikke går ned i verdi i det hele tatt. At egolfer tar tid å selge skyldes også at eierne nekter å innse at når Møller senker nybilprisene så kan ikke bruktbilprisene overstige denne. Anonymkode: be750...ff5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 23. april 2020 #5 Del Skrevet 23. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hvis det tar tid å selge en elbil så skyldes det sannsynligvis (over)prisen. Mange elbilselgere tror at elbiler ikke går ned i verdi i det hele tatt. At egolfer tar tid å selge skyldes også at eierne nekter å innse at når Møller senker nybilprisene så kan ikke bruktbilprisene overstige denne. Anonymkode: be750...ff5 Ja, jeg er helt enig i det, men kan ikke det sies om de fleste biler, da? Eller er slik at det ikke er mulig å selge en drivstoffbil uansett hvor lavt man priser den? Noen e-golf eiere må jo akseptere at bilen har falt 150 000 kr på litt over et år. Om man legger ut en drivstoffbil med tilsvarende verditap, så tipper jeg den også blir solgt, til tross for virussituasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #6 Del Skrevet 23. april 2020 Jeg fikk solgt min Toyota Corona uten problemer. Fikk til og med over prisantydning siden det ble en budrunde mellom to stk. Anonymkode: 51e20...9e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Del Skrevet 23. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk solgt min Toyota Corona uten problemer. Fikk til og med over prisantydning siden det ble en budrunde mellom to stk. Anonymkode: 51e20...9e9 😲 Anonymkode: be750...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 23. april 2020 #8 Del Skrevet 23. april 2020 Dette synes jeg er spennende. Nybilsalget stuper så det kan skje én av tre ting: 1) Bruktbilprisene går opp fordi det er flere om beinet når færre har råd til ny bil, og holder lengre på sin bil (redusert tilbud, økt etterspørsel). 2) Alle biler blir enda billigere og bruktbilmarkedet enda svakere. 3) Ingen endringer. Jeg holder egentlig en knapp på #1. Men når alt går til helvete, er det vanskelig å spå fremtiden. Hva slags bil er det snakk om? Skudd- og zombiesikker er kanskje en fordel nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Del Skrevet 23. april 2020 27 minutter siden, catman skrev: Dette synes jeg er spennende. Nybilsalget stuper så det kan skje én av tre ting: 1) Bruktbilprisene går opp fordi det er flere om beinet når færre har råd til ny bil, og holder lengre på sin bil (redusert tilbud, økt etterspørsel). 2) Alle biler blir enda billigere og bruktbilmarkedet enda svakere. 3) Ingen endringer. Jeg holder egentlig en knapp på #1. Men når alt går til helvete, er det vanskelig å spå fremtiden. Hva slags bil er det snakk om? Skudd- og zombiesikker er kanskje en fordel nå... Interresant refleksjon.. Hvis #1 stemmer, bør man jo i hvertfall ikke være redd for å selge. Er en 5år gammel Golf (ikke EL), ca. 100.000km. Så er jo en aktuell bruksbil for mange.. Anonymkode: 828cd...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Del Skrevet 23. april 2020 Bilen vår ble solgt på under 12 timer for et par uker siden. Var overhodet ikke noe koronasnakk, men vi har da både håndvask og antibac 🤩 11 år gammel dieselbil. Anonymkode: bd09b...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 23. april 2020 #11 Del Skrevet 23. april 2020 Ja, jeg tror når "forsyningen fra toppen" med nybiler til de som kjøper nytt regelmessig tørker opp, drar det opp resten av bruktmarkedet i pris. Men det kan være tull også. I USA kollapser bilmarkedet på alle måter nå, og det er igjen snakk om "cash for clunkers", midlertidig høy vrakpant for å stabilisere ny- og bruktbilmarkedet. Tror likevel ikke at Norge blir like ekstrem som USA, takket være alle våre flotte sikringssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå