AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Hva tenker dere? Er til vanlig ikke en konspirasjonteoretiker. Men denne gangen lurer jeg også. Hører om at enkelte mistenker at Kina har utviklet det. Kanskje, kanskje ikke. Men med tanke på hvor stor skade viruset KAN gjøre, så lurer jeg virkelig på det. Lunger og nyrer vet vi fra før av, nå mener legene i USA at den muligens også rammer hjerte, tarmen og hjerne. Kan et selvutviklet virus virkelig gjøre en så stor skade. Angripe de fleste organsystemer i kroppen. Anonymkode: e3755...62c
draug 75 Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Hvorfor er det mer nærliggende å tro at viruset er utviklet i en gensløydslab, enn å tro at et "selvutvikla" virus kan angripe alt kroppsvev? 1
Gjest Sprettballen Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 (endret) Jeg kan lite om dette, men jeg tror at naturen er så "smart" at den på egen hånd kan utvikle organismer sterke nok til egen overlevelse. (I dette eksempelet angripe mange organer, som gjør det vanskelig å behandle/finne kur) Endret 23. april 2020 av Sprettballen
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Sprettballen skrev: Jeg kan lite om dette, men jeg tror at naturen er så "smart" at den på egen hånd kan utvikle organismer sterke nok til egen overlevelse. (I dette eksempelet angripe mange organer, som gjør det vanskelig å behandle/finne kur) Covid-19 angriper lungene til pasienter som blir alvorlig syke. Hos en del pasienter reagerer kroppens immunforsvar svært aggressivt. Denne reaksjonen kan være så skadelig at man dør av det. Dermed er det kroppens eget immunforsvar, og ikke viruset i seg selv, som dreper, ifølge en artikkel i det vitenskapelige tidskriftet Nature nylig. Koronaviruset ser ut til å forstyrre kroppens signalsystem, slik at det dannes en såkalt «cytokinstorm». Den norske professoren Anne Spurkeland, som er immunolog, kaller det «immunkaos» Anonymkode: b05f2...84c
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Faktisk.no har forsøkt å faktasjekke den teorien: https://www.faktisk.no/artikler/yXA/lekket-koronaviruset-ut-fra-et-kinesisk-laboratorium Og svaret er at vi vet ikke. Noen ting tyder på at viruset kan ha lekket ut fra labben i Wuhan ved et uhell, men det finnes ingen bevis for det heller. Labben i Wuhan utfører forsøk med coronavirus på flaggermus, og en amerikansk diplomat skrev et bekymringsbrev om dette hjem til USA i 2018.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Covid-19 angriper lungene til pasienter som blir alvorlig syke. Hos en del pasienter reagerer kroppens immunforsvar svært aggressivt. Denne reaksjonen kan være så skadelig at man dør av det. Dermed er det kroppens eget immunforsvar, og ikke viruset i seg selv, som dreper, ifølge en artikkel i det vitenskapelige tidskriftet Nature nylig. Koronaviruset ser ut til å forstyrre kroppens signalsystem, slik at det dannes en såkalt «cytokinstorm». Den norske professoren Anne Spurkeland, som er immunolog, kaller det «immunkaos» Anonymkode: b05f2...84c Var ikke det også tilfelle med en av influensatypene for noen år siden? Husker ikke om det var svine- eller fugleinfluensa eller noe annet. Men mener også at for den samme influensaen var det motsatt av covid-19, det var de yngste som ble sykest. Anonymkode: a1c3d...962
Anbefalte innlegg