Gå til innhold

Erfaring med albueskade barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
minstemann på 5 år landet på hånden ( ifølge søsken) på trampolinen i går. Han hadde smerter i albuen og ville ikke røre på hånden. Var hos legevakt og tok røntgen. Ingen brudd. De kjente godt på skulder og fikk han til å bevege den. 
i dag har han like vondt og sier han ikke klarer å bevege armen. Prøver å oppfordre han til det, slik at den ikke stivner. 
har noen vært i lignende situasjon? Er det så vondt etter et døgn om det ikke er indre skade? 
redd for at det er noe de ikke har sett på bildene. 

Anonymkode: 0d5d9...9f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv og klem på fingrer, og armen hans når han er konsentrert med TV eller noe? 
kan være annen skade enn brudd og det synes ikke på røntgen. Er det blått eller hovent noe sted? 
Vil han bevege armen med plaster, bandasje eller noe for og lure han?

Anonymkode: 96ff7...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Ble det tatt røntgen av det området barnet har vondt fra da? Det er mye som gjør vondt som ikke er brudd (bare tenk på hvor vondt et overtråkk kan gjøre!). 

Anonymkode: 665cf...b69

Gjest moreno
Skrevet

Greit å få sjekket nerver og leddbånd. Albue er jo et ledd, er ikke bare brudd. Når det er sagt, så kan ordet gjøre vondt lenge etterpå kun dersom det er forslått også. Jeg har selv både brukket albuen og skadet nerve (i voksen alder da, ikke som barn), og nerve i klem var hysterisk vondt ifht brudd. 

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det ble tatt bilder av BEGGE albuene? På barn under 12 år skal det tas for sammenligning. Det er utrolig vanskelig å se frakturer på så små barn og er nødvendig å sammenligne. Er det en liten legevakt uten mulighet til å konferere med barneradiolog ville jeg dratt til et større sykehus i stedet

Anonymkode: f33bd...e41

AnonymBruker
Skrevet

Klarer barnet å bøye albueleddet? 

Anonymkode: 0d528...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen!

ble oppringt av sykehuset fem min etter posten. Overlegen hadde sett brudd på bildet i morges. Så nå har vi vært inne å fått gips :) 

takk Gud for at de er såpass å se over! 

nå er alt bra igjen ☺️☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei igjen!

ble oppringt av sykehuset fem min etter posten. Overlegen hadde sett brudd på bildet i morges. Så nå har vi vært inne å fått gips :) 

takk Gud for at de er såpass å se over! 

nå er alt bra igjen ☺️☺️

Så bra! Alltid to radiologer som ser over bilder. Veldig bra han fikk gips. God bedring!

Anonymkode: f33bd...e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...