Gå til innhold

Å studere litteratur på universitetet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har studert litteratur, norsk eller nordisk og som kan fortelle litt om hva dere leste av skjønnlitteratur under studiet? 

Anonymkode: a8409...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sjekke pensumlister på nettsidene til UiO i hvert fall. Det var der jeg studerte Nordisk. Leste alt som står på lista.

Anonymkode: 7059d...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sjekke pensumlister på nettsidene til UiO i hvert fall. Det var der jeg studerte Nordisk. Leste alt som står på lista.

Anonymkode: 7059d...1bb

Takk for tips, akkurat det jeg er ute etter! Vet du hvor på UiOs nettsider jeg kan finne den listen? 

Anonymkode: a8409...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer master i norsk som en del grunnskolelærerutdanningen. Vi har lest barne- og ungdomslitteratur i det ene emnet, og en haug med eldre litteratur i det andre. Eksempler jeg kommer på i farta:

Første emne: brødrene Løvehjerte, per gynt, høyere enn himmelen, fengslet, Kurt koker hodet, Kant, snill, forsiktig glass, like sant som jeg er virkelig, populærmusikk fra Vittula.

andre emne: lucie, sult, fröken Julie, soga om Gisle Sursson, kapten nemos bibliotek, Synnøve solbakken, is-slottet, Vildanden, erasmus montanus, genanse og verdighet, en flyktning som krysser sitt spor.

framover skal vi lese en del bøker som kan knyttes til innvandring og flerspråklighet.

Anonymkode: 51e87...dbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer master i norsk som en del grunnskolelærerutdanningen. Vi har lest barne- og ungdomslitteratur i det ene emnet, og en haug med eldre litteratur i det andre. Eksempler jeg kommer på i farta:

Første emne: brødrene Løvehjerte, per gynt, høyere enn himmelen, fengslet, Kurt koker hodet, Kant, snill, forsiktig glass, like sant som jeg er virkelig, populærmusikk fra Vittula.

andre emne: lucie, sult, fröken Julie, soga om Gisle Sursson, kapten nemos bibliotek, Synnøve solbakken, is-slottet, Vildanden, erasmus montanus, genanse og verdighet, en flyktning som krysser sitt spor.

framover skal vi lese en del bøker som kan knyttes til innvandring og flerspråklighet.

Anonymkode: 51e87...dbb

Veldig spennende, takk for konkrete tips!

Anonymkode: a8409...f85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...