Gå til innhold

For en surving blant sykepleiere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi må ikke glemme at sykepleiere kanskje ikke er så intelligente som oss andre?

Anonymkode: ec601...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi må ikke glemme at sykepleiere kanskje ikke er så intelligente som oss andre?

Anonymkode: ec601...1b5

Jeg vil anta at en gjennomsnittssykepleier er mer intelligent enn oss som henger på KG midt på natten.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Men jeg synes sykepleierene klager lite, spesielt med tanke på hvilken arbeidssituasjon mange er satt i om dagen. 
Å påpeke at det er ugreit å ikke ha tilstrekkelig smittevern synes jeg langt i fra er sutring. 

Anonymkode: 68ec5...0e2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du Kødder?

Vi sitter med Studiegjeld etter høgskule ( noe de andre yrkene du snakket om er gratis å utdanne seg til siden det er yrkesfag) 

og rundt 4-500 tusen i Lønn for å slite ræva av seg for mennesker som ikke er takknemlige engang.

Grunnen til at du bare hører sykepleierne er at de for første gang har noe å si på jobben sin for om man ikke hører på de nå så dør mennesker som fluer.. De er nok de viktigste i samfunnet idag etter leger.  Og jeg vil nesten si viktigere.. for vi har ikke nok leger til å hjelpe slik som sykepleierne gjør.  DE SETTER SINE OG DERES FAMILIE, DERES BARN I FARE OG SMITTERISIKO FOR Å HJELPE UTAKKNEMLIGE MENNESKER SOM DEG. Om du må på sykehus... hvem er alltid der for deg? 

Kan du se for deg et sykehus uten sykepleiere? Vel det burde du.. ingen kommer til å ville utdanne seg til et slikt dårlig betalt, utakknemlig yrke hvor mennesker ser ned på deg.. Men heldigvis får vi betalt i klapper og klemmer fra VG.

patetisk

Anonymkode: 1b57c...2c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 316d6...854

Jeg regner med det er du som har startet den tråden også siden det brukes et ord nesten ingen har hørt før i begge.

Anonymkode: 73beb...cb0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Sykepleierne har vært hjemme nå med full lønn på grunn av avlyste operasjoner. Mange eldre har dødd av korona, så hva gjør de egentlig på sykehjemmet? Også tror de at de er mer verdt enn de som har en bachelorgrad (for sykepleien er ganske enkel, en sånn tullebachelorgrad, man kan jo egentlig bare google for å lære sånn sykesøsterting).

Anonymkode: 6064f...6c1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt enig... det er så mye klaging over denne "katastrofen" når nesten ingen er innlagt. Helt merkelig

Anonymkode: d39eb...3ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det sykepleiernes tur til å ta i???? Det gjør de så vist hele tiden! 

Men nå får de ikke pause, ikke normale arbeidstider, ikke fri med familien, går med fullt smitteutstyr osv... 

Det er du som surver, du kan styre unna slikt på sosiale media. Ta deg sammen. 

Anonymkode: 5b0f8...52b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Surving?

Anonymkode: 58fe8...89c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med det er du som har startet den tråden også siden det brukes et ord nesten ingen har hørt før i begge.

Anonymkode: 73beb...cb0

Nope! Ville bare se om sykepleiere fikk like mye hest som bhg folk, og det fikk det ikke. Så da er det nok sykepleierne som kanskje står for det meste av hetsinga her inne da? Og får piggene ut med en gang noen sier noe negativt om yrke. Når personell i bhg gjør det så får de bare mer hets slengt mot seg.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nope! Ville bare se om sykepleiere fikk like mye hest som bhg folk, og det fikk det ikke. Så da er det nok sykepleierne som kanskje står for det meste av hetsinga her inne da? Og får piggene ut med en gang noen sier noe negativt om yrke. Når personell i bhg gjør det så får de bare mer hets slengt mot seg.. 

Hets ikke hest. Dumme autokorrekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart, har godt med sykepleiere både i familien og i omgangskretsen. Ingen som sutrer der gitt. De er derimot veldig takknemlige for at de har en jobb å gå til. Synes dere som sutrer på nett over slike ting skal ta dere en realitetssjekk! Det er mye å sette seg inn i med alle forholdsregler som skal tas etter norge åpnet opp igjen, klart mange er fortvilet og usikre. Jeg har vært innlagt på sykehus nok ganger til ag jeg verdsetter all jobben sykepleieren gjør. 

Anonymkode: f376b...a22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle har vel lov til å sutre litt av og til. Alle. Har enda til gode å høre en yrkesgruppe, som ikke av og til er dritt lei, ønsker endring, høyere lønn, mer respekt fra andre yrkesgrupper osv osv. Helt normalt. Og makan til sutring, fra de/den som synes andre sutrer her inne, det skal man lete lenge etter. Finn noe mer fornuftig å gjøre.

Anonymkode: 7d486...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For dere som sutrer over at surver ikke er ett ord: https://naob.no/ordbok/surve

Og til dere som sutrer over andre mennesker: har dere ikke bedre å finne på?

Nå har jeg sutret /survet fra meg! 

Anonymkode: 24ee4...7f1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Sykepleierne har vært hjemme nå med full lønn på grunn av avlyste operasjoner. Mange eldre har dødd av korona, så hva gjør de egentlig på sykehjemmet? Også tror de at de er mer verdt enn de som har en bachelorgrad (for sykepleien er ganske enkel, en sånn tullebachelorgrad, man kan jo egentlig bare google for å lære sånn sykesøsterting).

Anonymkode: 6064f...6c1

Jeg kjenner ikke en eneste sykepleier som har vært hjemme nå? Operasjons og anestesi sykepleiere er jo ikke akkurat overrepresenterte heller, de fleste sykepleiere jobber i hjemmesykepleien, sykehjem, sengepost på sykehuset etc.

Anonymkode: 5692e...5a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som skjønner at denne tråden er bare ren sarkasme fra trådstarter?

Det er et stikk til sykepleieren som rakket ned på barnehageansatte.

Anonymkode: 60f3f...28d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes den andre tråden om barnehageansatte var teit. Jeg synes også at denne tråden er teit. TS fremstår som veldig umoden som ikke klarer å skille meningene til én arrogant sykepleier

som laget den andre tråden fra andre i samme yrkesgruppe sine meninger.

Anonymkode: c3504...02c

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som skjønner at denne tråden er bare ren sarkasme fra trådstarter?

Det er et stikk til sykepleieren som rakket ned på barnehageansatte.

Anonymkode: 60f3f...28d

Helt riktig ;) 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes den andre tråden om barnehageansatte var teit. Jeg synes også at denne tråden er teit. TS fremstår som veldig umoden som ikke klarer å skille meningene til én arrogant sykepleier

som laget den andre tråden fra andre i samme yrkesgruppe sine meninger.

Anonymkode: c3504...02c

Det er skikkelig teit og jeg er faktisk helt enig med deg! Det var bare det at jeg ville teste ut om det ble like mye hets i denne som den andre tråden og det ble det ikke. 

Jeg syns det bare har vært så veldig mange sykepleiere med nedlatende holdninger og ikke bare en. Og ja, jeg dro alle sykepleiere under en kam i denne tråden, men det gjenspeiler ikke synet mitt på sykepleiere. Dette var bare rett og slett over grensa for å teste kommentarer i de ulike kommentarfeltene. Så ja, jeg tar det til meg og innrømmer selvfølgelig for at dette var en skikkelig teit tråd, samtidig håper jeg sykepleiere forstår at yrkesstoltheten til de ulike yrkesgruppene i bhg og forstår frustrasjonen vår når vi gang og på gang blir hetset i tråder her på kg 😕 

• Liker 1
Skrevet

Mange sykepleiere har master. Rett skal være rett.

• Opprett ny...