Gå til innhold

Ber muslimer drikke vann under fasten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/osloogviken/professor_-muslimer-bor-drikke-vann-under-ramadan-1.14988045

Tørre slimhinner kan øke faren for å bli syk av korona, sier professor. Men hører muslimene på det rådet? Nei, selvsagt gjør de ikke det. 

Naive meg som trodde at bekjempelse av korona var en fellesdugnad, men det gjelder tydeligvis ikke alle. 

Anonymkode: 5e3cf...143

Who cares.. 

Anonymkode: b554a...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og røykere nekter å slutte å røyke, og 90åringene insisterer på å gå ut selv om vi gjør alt vi kan for å beskytte dem. Det er en slem, slem verden.

Anonymkode: 3259e...557

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og røykere nekter å slutte å røyke, og 90åringene insisterer på å gå ut selv om vi gjør alt vi kan for å beskytte dem. Det er en slem, slem verden.

Kanskje de forstår at vi ikke kan beskytte oss mot døden? 

Anonymkode: 05d40...4e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke muslim, men som kristen hadde jeg aldri tatt imot åndelig veiledning av helt sekulære professorer ved UiO for å si det sånn. 

Tror ikke muslimene ser annerledes på denne enn oss som med en annen tro.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at de utsetter andre for fare ved å faste, de blir ukonsentrerte og mer aggressive. Og ferdes allikevel i trafikken, kjører buss, jobber i helsevesenet osv.

Anonymkode: ae838...bc1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje de forstår at vi ikke kan beskytte oss mot døden? 

Mulig det, jeg stresser uansett ikke med det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at de utsetter andre for fare ved å faste, de blir ukonsentrerte og mer aggressive. Og ferdes allikevel i trafikken, kjører buss, jobber i helsevesenet osv.

Mange av de hører ikke på "de vantro"

Anonymkode: b554a...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke det ene så er det det andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette. De siste ukene så har folk hvor jeg bor samles på fester, på uterestauranter det kryr av menneskemengder overalt. Selv har jeg vært og vil fortsette å være forsiktig, men det nytter ikke å hisse seg opp over alt fremmede mennesker foretar seg. 

Anonymkode: 19014...059

• Liker 4
Skrevet

Nå er en høy andel av både døde og syke somaliere, det har vært skrevet endel om i media.  Hva grunnen er er ikke godt å vite, men lavt utdanningsnivå og tettboddhet er nærliggende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke muslim, men som kristen hadde jeg aldri tatt imot åndelig veiledning av helt sekulære professorer ved UiO for å si det sånn. 

Tror ikke muslimene ser annerledes på denne enn oss som med en annen tro.

Om denne professoren gir et råd innen sitt fagfelt som kan redde liv, helse og til dels bidra til å redde samfunnsøkonomien, tenker jeg det er bare trassig å avfeie det pga vedkommende er sekulær. 

Anonymkode: 07c26...195

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Apocalypte skrev:

Nå er en høy andel av både døde og syke somaliere, det har vært skrevet endel om i media.  Hva grunnen er er ikke godt å vite, men lavt utdanningsnivå og tettboddhet er nærliggende. 

I USA er dødsraten mye høyere blant afroamerikanere. De har flere underliggende luftveissykdommer, som astma. Med tanke på helseforsikringssituasjonen går vel mange med ubehandlet sykdom.

Anonymkode: df5a2...cb0

• Liker 2
  • Opprett ny...