AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Jeg hørte navnet på en hjerterytme der det er en feil i AV knuten/sinus. Det gikk ut på at hjerterytmen er i vanlig sinusrytme, men en mulig feil i impulsene før de når sinus. Hjerteslaget ble ekstra langt. Dette har dobbelnavn. Noen som kan hjelpe meg? Takk 🙂 Anonymkode: 9f269...bca
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 AV-blokk? SA -blokk? Litt vanskelig å skjønne hva du mener med sinus. Sinusknuten og AV-knuten er to forskjellige steder, og sinus brukes av og til for å si at hjertet går i sinusrytme (som en forkortelse). Anonymkode: cea0d...34f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 Andre blokk er grenblokk, inkomplett grenblokk... Anonymkode: cea0d...34f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Qt-syndrom? Anonymkode: 6e930...46f Godt forslag! Gir nye mer mening enn mine forslag 😛 Eventuelt sick sinus? Anonymkode: cea0d...34f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 Takk snille dere som svarer. Pappa var til kardiolog. Han har stort sette normal hjerterytme. Men endel hjertebank og svimmelhet. Han sa at pulsen slo normalt og med normale intervaller. Men etter 3 dagers måling ble det sett at han en hjerterytme som hadde lenger intervaller i selve slaget. Slaget brukte lenger tid og var annerledes. Takk for forklaring på sinus. Kan jeg få forklaring på AV knuten også? Ikke noe med blokk. Han mente de hjerteslagene hadde AA i seg. Ikke flimmer eller noe. Jeg prøver å finne ut så vi kan lese om det Anonymkode: 9f269...bca
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Glemte å si at det var ingen av overnevnte. Tusen takk 🙂 Anonymkode: 9f269...bca
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 Bradykardi? Ekstrasystole? Sinusknuten genererer elektrisitet som går gjennom forkammerene til AV-knuten, og denne strømmen gjør at forkammerene (atriene, den ene A'en?) trekker seg sammen. Fra AV-knuten ledes elektrisiteten videre ned i hovedkamrene/hjertekammerene (ventriklene), og gjør at de trekker seg sammen. Elektrisiteten ledes gjennom ulike grener (derfor navnet grenblokk). Det finnes mange enkle og fine videoer på nett, også av ulike arytmier Kanskje dere finner det dere leter etter. Anonymkode: cea0d...34f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 Kanskje dere kan logge inn på pasientjournalen og lese funnene der? Det gjør alltid jeg, når det er noe legen har sagt som jeg er usikker på i ettertid. Anonymkode: 63964...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dere kan logge inn på pasientjournalen og lese funnene der? Det gjør alltid jeg, når det er noe legen har sagt som jeg er usikker på i ettertid. Anonymkode: 63964...f2f Her er det mye vi ikke vet skjønner jeg. Hvordan gjør man det? Gjelder det også journal fra sykehus? Anonymkode: 9f269...bca
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 Du logger inn med BankID på helsenorge.no. Det kan hende at noen sykehus har egne løsninger, jeg er litt usikker på hvordan det er rundt om i landet. Da finner du det i tilfelle på nettsidene til sykehuset. Anonymkode: 63964...f2f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 Ikke alle regioner som har åpnet for det, Helse Midt har det blant annet ikke... Men går an å sjekke ut! Anonymkode: cea0d...34f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 Snakket med han nå. Han har allerede logget inn. Men det var ingenting der. Anonymkode: 9f269...bca
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 Da regner jeg med dere hører til Helse-Midt? Isåfall så sender de kanskje ut epikrise i posten? Jeg ville ringt til avdelinga/poliklinikken der han har vært og spurt om å få tilsendt epikrise Anonymkode: b8399...c1d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #15 Skrevet 21. april 2020 Det kan også være noen dagers forsinkelse fra undersøkelsen skjer, til journalen skrives, til journalen oppdateres på nett. Anonymkode: 63964...f2f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå