AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Del Skrevet 21. april 2020 Tatt ut av læreboka. Har dere noen eksempler på manglende kongruensbøying i prediktiv? Anonymkode: 0af31...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Del Skrevet 21. april 2020 Hva har vel dette med å være Bergenser å gjøre? Anonymkode: dfcc4...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Del Skrevet 21. april 2020 Kom med et eksempel på en setning med kongruensbøying i prediktiv, så kan jeg alltids si hvordan jeg ville sagt setningen på bergensk. Anonymkode: 5f7fd...176 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Del Skrevet 21. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom med et eksempel på en setning med kongruensbøying i prediktiv, så kan jeg alltids si hvordan jeg ville sagt setningen på bergensk. Anonymkode: 5f7fd...176 Det er dårlig vær. Guttene er store det er en setning med predikativ med kongruensbøying. Sies dette annerledes i Bergen enn Akershus? Anonymkode: 0af31...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepsimaximus Skrevet 21. april 2020 #5 Del Skrevet 21. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dårlig vær. Guttene er store det er en setning med predikativ med kongruensbøying. Sies dette annerledes i Bergen enn Akershus? Anonymkode: 0af31...d6c Nei, vi sier det vi også😊. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Del Skrevet 21. april 2020 Det står et eksempel i teksten du har klippet ut: "De er fin" har manglende kongruensbøyning i predikativ. Med kongruensbøyning heter det "De er fine". Anonymkode: 4aeef...9c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå