Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal fly fra Oslo til Nice med en 10 mnd. gammel baby i august/september. Flyr med Sterling ene veien og SAS andre veien.

Hvordan er det med sikkerhetsbelte for barnet?

Har alle flyselskaper egen sele for barn? Hva kan man kreve av flyselskapet i den forbindelse?

Og hva gjør man med bleieskift ombord på fly? Har ikke flydd med barn før, så tar gjerne imot lure råd og tips sånn generelt.

Har i hvert fall fått med meg at det lønner seg å amme/gi flaske på vei opp og ned for å unngå vondt i ørene.

På vei hjem igjen reiser jeg alene med sønnen min. Ser for meg at det kan bli ganske tungt å bevege seg rundt på flyplassen med ham etter at vogna er levert inn... og hvordan får jeg til å hente bagasjen vår når vi er kommet fram uten å montere et ekstra sett armer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja - alle selskaper skal ha ekstraseler for babyer/barn. Du fester denne utenpå ditt eget setebelte - flyvertinnene viser deg hvordan.

Bleieskift gjør du på toalettet.

Amme/gi flaske under take-off og landing er lurt, det skal vistnok hjelpe mot øresmerter.

Jeg mener at det skal være mulig å få med seg vognen helt frem til gaten, for så å levere den der. Da får du den igjen når du går av flyet. Forhør deg ved innsjekkingen, de fleste selskaper er svært hjelpsomme når man reiser alene med små barn.

Lykke til og god tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...