AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #21 Skrevet 20. april 2020 5 minutter siden, Apocalypte said: Sverige gir f.. i eldre og syke og har ofret snart 1 600 mennesker. Jeg fatter ikke hvorfor ikke folket ikke protesterer! Så langt omtrent det vi ofrer hvert år til influensa i Norge. Hvor er protestene? Anonymkode: 41ed4...603 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #22 Skrevet 20. april 2020 14 minutter siden, Apocalypte said: Sverige gir f.. i eldre og syke og har ofret snart 1 600 mennesker. Jeg fatter ikke hvorfor ikke folket ikke protesterer! De har jo ikke ofret noen, de har bare kommet lenger i kurven enn oss. Det vil jo dø like mange i Norge og når viruset sprer seg. Anonymkode: 71ade...995 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #23 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Samfunnet" er vel mer enn barnehagene. Det er for det meste stengt fortsatt det jeg kan se. Anonymkode: 6a889...28a Men nå åpnes det opp. Selv om det ikke åpnes opp i dette minutt, så vil det åpnes opp i løpet av kort tid. Bare se på butikker f.eks. Nå åpnes det opp. De starter opp igjen fordi alt skal være under kontroll. Anonymkode: ba4e7...dbb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #24 Skrevet 20. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samfunnet (eller Norge, om du vil) har ikke vært stengt ned i det heletatt. Ja, enkelte ting har vært stengt, men det er det. Har man portforbud, derimot, DA kan man snakke om at samfunnet er stengt. Anonymkode: 6d33c...a7b Regner med at du skjønner hva som menes. Anonymkode: ba4e7...dbb
missmcbeal Skrevet 20. april 2020 #25 Skrevet 20. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så langt omtrent det vi ofrer hvert år til influensa i Norge. Hvor er protestene? Anonymkode: 41ed4...603 Du synest altså det er relevant å sammenligne tall fra en hel influensasesong (som er ca. 900 dødsfall i Norge forresten) med en pågående epidemi som ikke er ferdig, der vi har satt inn strenge tiltak.....? Til og med Sverige har satt inn tiltak og anbefalinger. Influensa har vi også vaksine mot og mange vaksinerer seg nemlig fordi det også er en skummel sykdom som tar liv, men heldigvis har vi mye mer kunnskap om vanlig sesonginfluensa enn om dette helt nye viruset. Med mindre du er veldig uintelligent så skjønner du at dødstallene hadde vært annerledes om vi hadde latt være å gjøre et eneste tiltak og når vi er ferdig med "sesongen". Det er dessuten mange måneder igjen. 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #26 Skrevet 20. april 2020 Om de stenger ned igjen en andre gang, er iallefall jeg kommet meg på hytta. Der har jeg tenkt å holde meg i svært lang tid framover. Helt isolert, midt i skogen. Anonymkode: 34d51...99c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #27 Skrevet 20. april 2020 2 minutter siden, missmcbeal said: Du synest altså det er relevant å sammenligne tall fra en hel influensasesong (som er ca. 900 dødsfall i Norge forresten) med en pågående epidemi som ikke er ferdig, der vi har satt inn strenge tiltak.....? Til og med Sverige har satt inn tiltak og anbefalinger. I forhold til hvordan folk nå reagerer på lave dødstall, er det veldig relevant. Folk er nå helt fra seg over at vi har dødsfall i det hele tatt, selv blant sterkt reduserte mennesker på sykehjem. Og de kan ikke fatte og begripe at folk godtar det, som var det jeg svarte på. Det er som om folk først nå oppdager at det dør mange eldre mennesker hver dag også i normaltilstand. Anonymkode: 41ed4...603 7
Djungelvrål Skrevet 20. april 2020 #28 Skrevet 20. april 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så langt omtrent det vi ofrer hvert år til influensa i Norge. Hvor er protestene? Anonymkode: 41ed4...603 Du skjønner at Covid kommer i tillegg, eller tror du influensaepidemiene nå kommer til å fordufte? 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #29 Skrevet 20. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, tror dere det tar lang tid? Eller tror dere ikke at det kommer til å skje igjen? Og om de gjør det, tror dere de blir enda strengere da? Anonymkode: ba4e7...dbb Kommer ikke til å skje igjen. Aldri. Kostnadene er for store, presset fra interessegrupper er for store. Anonymkode: 550b0...275 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #30 Skrevet 20. april 2020 Når tilstrekkelig mange barnehage- og skoleansatte er smittet til at de ikke lengre kan drive i henhold til smittevernreglene. Anonymkode: 7d269...6a6 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #32 Skrevet 20. april 2020 2 hours ago, Apocalypte said: Du skjønner at Covid kommer i tillegg, eller tror du influensaepidemiene nå kommer til å fordufte? Nei. De som dør av covid-19 er stort sett de samme som kan dø av influensa. Anonymkode: 1d629...58f 4
Grønt blad Skrevet 20. april 2020 #33 Skrevet 20. april 2020 Samfunnet blir ikke stengt igjen med mindre helsevesenet ser ut til å bli overbelastet. Vi må nok leve med tiltak i lang tid framover slik at ikke alle blir syke på en gang, men barnehage og skoletrinnene som åpner til uka kommer ikke til å bli stengt igjen. Folkehelseinstituttet har vel hele tiden ment at de kunne være åpne (rett meg om jeg husker feil). Små barn blir ikke alvorlig syke, og de er i liten grad smittebærere. Jeg er mer spent på hvordan man gjør det i videregående skole, der elevene er eldre og stadig flere skoler er kjempestore med både 1200, 1500 og 1800 elever. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #34 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Om de stenger ned igjen en andre gang, er iallefall jeg kommet meg på hytta. Der har jeg tenkt å holde meg i svært lang tid framover. Helt isolert, midt i skogen. Anonymkode: 34d51...99c Hva skal du overleve av da? 1 time siden, Grønt blad skrev: Folkehelseinstituttet har vel hele tiden ment at de kunne være åpne (rett meg om jeg husker feil). Små barn blir ikke alvorlig syke, og de er i liten grad smittebærere. Det vet man på ingen måte. Og vanlig sunn fornuft sier det motsatte. Selvfølgelig er barn smittebærere. Husk at både FHI og WHO også påstod at folk ikke smittet før de får symptomer, noe som er blitt grundig bevist at de gjør (faktisk opp mot 80% av smitten antar man at kommer fra asymptomatiske smittede). Anonymkode: 8740f...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #35 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du overleve av da? Anonymkode: 8740f...3e5 Mat som en kjøper på butikken. Blir en handlings i måneden, tenker jeg. Anonymkode: 34d51...99c
Fremhevede innlegg