AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Jeg var innlagt med depresjon og psykose, og tror jeg har brutt taushetsplikten som helsepersonell mens jeg var innlagt. Hvordan kan jeg forholde meg til dette? Er det mindre straffbart når jeg ikke var helt meg selv? Anonymkode: 4de5e...20e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Ikke bekymre deg for det. Anonymkode: e0fd2...09c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Spørs vel om du var klar over hva du gjorde eller ikke. Var dette rusutløst psykose? Var du helt utafor? Anonymkode: 21e02...9d0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Du er utilregnelig under psykose, så du bryter ingen lov. Uansett har psykologer etc taushetsplikt de også, så kan ikke si noe videre. Det du sier som er under taushetsplikt blir heller ikke journalført Anonymkode: b6c69...46a 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Jeg tenker jo det at folk som sliter og vet de sliter bør kanskje ikke ha en jobb der man har taushetsplikt. Hvis man er innlagt og røper taushetsbelagt informasjon så er det ikke nødvendigvis ikke slik at det bare er helsepersonell som overhører det, kan like gjerne være pasienter. Man bør revurdere hva slags jobb man bør og kan ha når man sliter psykisk, spesielt når man har hatt flere psykoser... Nå vet jo ikke jeg hvor mange psykoser du har hatt ts, så dette er generelt sett ikke rettet mot deg. Anonymkode: 70430...2e9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå