Gå til innhold

Bryte taushetsplikt i psykose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innlagt med depresjon og psykose, og tror jeg har brutt taushetsplikten som helsepersonell mens jeg var innlagt. Hvordan kan jeg forholde meg til dette? Er det mindre straffbart når jeg ikke var helt meg selv? 

Anonymkode: 4de5e...20e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bekymre deg for det. 

Anonymkode: e0fd2...09c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel om du var klar over hva du gjorde eller ikke. Var dette rusutløst psykose? Var du helt utafor?

Anonymkode: 21e02...9d0

AnonymBruker
Skrevet

Du er utilregnelig under psykose, så du bryter ingen lov. Uansett har psykologer etc taushetsplikt de også, så kan ikke si noe videre. Det du sier som er under taushetsplikt blir heller ikke journalført

Anonymkode: b6c69...46a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo det at folk som sliter og vet de sliter bør kanskje ikke ha en jobb der man har taushetsplikt. Hvis man er innlagt og røper taushetsbelagt informasjon så er det ikke nødvendigvis ikke slik at det bare er helsepersonell som overhører det, kan like gjerne være pasienter. Man bør revurdere hva slags jobb man bør og kan ha når man sliter psykisk, spesielt når man har hatt flere psykoser... Nå vet jo ikke jeg hvor mange psykoser du har hatt ts, så dette er generelt sett ikke rettet mot deg.

Anonymkode: 70430...2e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...