AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Jeg planlegger et bryllup en stund fram i tid og trenger litt innspill. Av ulike årsaker (ikke økonomiske) vil vi helst ha nærmeste familie og nære venner ved selve middagen når de mest personlige talene og sånn er, men vi vil gjerne at fler venner og fettere og kusiner skal kunne komme til kaffe og kaker, og også i vielsen om det er ønskelig for dem. Altså planlegger jeg ikke å "ekskludere" bare et par stykker, men en det vil være likt for mange. Jeg ser for meg at vielsen er rundt 13, middagen rundt 16 og kaffen rundt 19. Vi skal bare ha én middagsrett, så er ikke veldig bekymret for tiden. Vi skal bestille noe kveldsmat også som alle kan få og som er lett å spise litt uformelt rundt omkring i lokalet senere på kvelden. Jeg har egentlig følt at dette har vært en god plan. Jeg vil ikke gå så nærme inn på hvorfor vi vil ha så få til middagen, for det er litt utleverende informasjon om andre. Men her inne på KG har jeg skjønt at det å bli invitert som kaffegjest blir sett på som at man ikke er venn av brudeparet, og nærmest som en personlig fornærmelse. Så hva skal jeg gjøre? Er det eventuelt noen tips til hva som kan gjøres for at kaffegjestene ikke skal føle at de blir ekskludert? Anonymkode: 06149...6c8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Jeg ville takket høflig nei til å være kafégjest. Anonymkode: 72154...f8f 23
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Hadde takket nei. Anonymkode: 7fc67...224 12
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville takket høflig nei til å være kafégjest. Anonymkode: 72154...f8f 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 5e4af...ed5 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde takket nei. Anonymkode: 7fc67...224 De tre fineste frøknene på KG har talt 😂😂😂 Anonymkode: ebdf7...740 19
Flamme Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Så lenge det hadde vært alkoholservering så hadde jeg dratt og tatt det som en fest / mulighet til å møte slektninger i festlig lag.. Alkoholfritt så hadde det blitt nei. Hadde ikke tatt med gave som kaffegjest, men mest sannsynlig et kort og blomster. 17
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Hvis det var samme region som jeg bor i hadde jeg takket ja. Hvis jeg måtte reise langt for å bare være med på en liten del av feiringen hadde jeg takket nei. Anonymkode: a8cbb...611 38
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Nå ha jeg aldri vært kaffegjest i et bryllup. Men de bryllupene jeg har vært i så ble det ikke gjort noe mindre stas på de som kom til kaffen. Mange velger nå bort den delen før å ikke fornærme noen eller oppfattes som "gameldags". Ikke at jeg skjønner hvorfor. Anonymkode: 938c3...002 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville takket høflig nei til å være kafégjest. Anonymkode: 72154...f8f 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 5e4af...ed5 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde takket nei. Anonymkode: 7fc67...224 Takk for tilbakemeldinger. Det er mennesker jeg er veldig glad i dette er snakk om, så hadde håpet de ville være med på festen og kaffen og kakene, selv om det begynner på kvelden, litt som ved en vanlig bursdag. Litt vanskelig for meg å sette meg inn i hvorfor man ikke ønsker det, så hadde vært fint om dere kanskje kunne forklart meg litt mer? 😊 Anonymkode: 06149...6c8 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 Nei. Kan ikke holde av en hel lørdag i lang tid for å spise litt kaker og drikke kaffe på kveldstid. Anonymkode: eddc1...f4f 16
Ulven Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 (endret) Nei jeg vil helst slippe å være kaffegjest. Det er fullt mulig å lage et bryllup til en lav pris slik at man ikke har kaffegjester. Endret 20. april 2020 av Ulven 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 Ja, dersom; - det ikke innebar lang reise, og store utlegg. - at jeg stolte på at brudeparet var av typen som styrte tiden godt. Jeg har hørt skrekkhistorier om kaffegjester som blir sittende på gangen i 1-3 timer. - dersom vi var en større gjeng som ble invitert til kaffe. Er man 3-5 stykker som kommer dettende inn som kaffegjester er det bare vanvittig flaut, og en enorm følelse av å være annenrangs. - dersom det var alkohol, og litt opplegg, kaker og mat også etter at vi var på plass. Kjedelig å komme for en kopp kaffe, et kakestykke, så var kvelden slutt. Anonymkode: 7cd44...67b 44
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var samme region som jeg bor i hadde jeg takket ja. Hvis jeg måtte reise langt for å bare være med på en liten del av feiringen hadde jeg takket nei. Anonymkode: a8cbb...611 Signerer dette.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 Jeg hadde sagt nei, men jeg går uansett kun i bryllup der jeg føler meg "pålagt" å møte😊 Anonymkode: 36bfe...d6b 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 Kjøper ikke helt historien med personlige taler heller, høres ut som en dårlig unnskyld. Det hadde jeg i hvert fall tenkt hvis jeg var gjest. Anonymkode: eddc1...f4f 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 Dette høres jo ut som drømmebryllupet. Slippe lang vielse, venting og endeløse taler! Syns det høres ut som et bra opplegg jeg. Så lenge det er en god gjeng som kommer til den delen og ikke bare et par stykker. Jeg hadde understreket opplegget i invitasjonen, slik at folk ikke tror de kommer til et kakestykke og en kopp kaffe liksom. Reise, overnatting osv er jo opp til hver enkelt om man vil påspandere seg for kun en kveld. Men det er opp til dem og ikke de. Fremdeles verdt en invitasjon. Anonymkode: 1e38a...2f5 12
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #18 Skrevet 20. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, dersom; - det ikke innebar lang reise, og store utlegg. - at jeg stolte på at brudeparet var av typen som styrte tiden godt. Jeg har hørt skrekkhistorier om kaffegjester som blir sittende på gangen i 1-3 timer. - dersom vi var en større gjeng som ble invitert til kaffe. Er man 3-5 stykker som kommer dettende inn som kaffegjester er det bare vanvittig flaut, og en enorm følelse av å være annenrangs. - dersom det var alkohol, og litt opplegg, kaker og mat også etter at vi var på plass. Kjedelig å komme for en kopp kaffe, et kakestykke, så var kvelden slutt. Anonymkode: 7cd44...67b De fleste av kaffegjestene det er snakk om har kort reisevei. Jeg er veldig nøye på dette med tid, og tviler på at denne ene retten vil ta tre timer sånn egentlig. Derfor jeg har satt av så god tid, for at folk skal slippe å komme mens vi fortsatt holder på. Worst case ville jeg få flyttet inn stoler og bord, og få skaffet noe mer mat. Det er snakk om en stor gjeng, ja. Som sagt vil bare de aller nærmeste (foreldre, søsken, forlovere, besteforeldre og noen få venner) bli invitert til middagen, så kaffegjestene utgjør den største delen. Det blir kaffe, kaker, alkohol og fest til slutt med masse opplegg. Det er kun middagen av bryllupet vi vil ha litt privat.. Så fra 19:00 og ut natta er det opplegg for alle. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøper ikke helt historien med personlige taler heller, høres ut som en dårlig unnskyld. Det hadde jeg i hvert fall tenkt hvis jeg var gjest. Anonymkode: eddc1...f4f Hovedgrunnen kan jeg som sagt ikke skrive her på kvinneguiden, da det ikke er meg det gjelder. Anonymkode: 06149...6c8 2
Flamme Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir kaffe, kaker, alkohol og fest til slutt med masse opplegg. Det er kun middagen av bryllupet vi vil ha litt privat.. Så fra 19:00 og ut natta er det opplegg for alle. Anonymkode: 06149...6c8u Da hadde jeg dratt. Viktig å skrive i innbydelsen at det blir fest og sikkelig opplegg. 13
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hovedgrunnen kan jeg som sagt ikke skrive her på kvinneguiden, da det ikke er meg det gjelder. Anonymkode: 06149...6c8 Det skjønner jeg Men kommer du til å spesifisere noe av dette i invitasjonen? Hvis jeg hadde blitt bedt som kaffegjest fordi talene var av en karakter som ikke egnet seg for mine ører hadde jeg tenkt at det var en dårlig unnskyldning fordi dere er gjerrige eller at vi ikke var "gode nok" venner. Anonymkode: eddc1...f4f 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå