Uperfekt_mamma Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Støtt å stadig er det et noe som dukker opp på kjøp/salgs sider på Facebook og på finn klær som er har flekker som ikke går bort, med typisk tekst «....noen av klærne har flekker som ikke går bort, men mye bruk igjen». Disse annonsene går gjerne under brukte klær om kan brukes i barnehagen. Hva er dealen med å kalle klær med flekker, eller som er slitte for f.eks barnehage pakke osv? Er det slik at man faktisk ikke bryr seg om barna går i flekkete klær i barnehagen fordi at de allikevel blir skitne? 8
cattleya Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 (endret) SÅ enig. Min personlige favoritt er «en liten flekk på brystet, vi har ikke prøvd å få den bort, men vi den går sikkert av hvis man prøver🙄» Nei det gjør den ikke, og dere har selvsagt prøvd. Endret 20. april 2020 av cattleya 18
Orly Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 9 minutter siden, Uperfekt_mamma skrev: Støtt å stadig er det et noe som dukker opp på kjøp/salgs sider på Facebook og på finn klær som er har flekker som ikke går bort, med typisk tekst «....noen av klærne har flekker som ikke går bort, men mye bruk igjen». Disse annonsene går gjerne under brukte klær om kan brukes i barnehagen. Hva er dealen med å kalle klær med flekker, eller som er slitte for f.eks barnehage pakke osv? Er det slik at man faktisk ikke bryr seg om barna går i flekkete klær i barnehagen fordi at de allikevel blir skitne? Mange mener det ikke er så nøye med flekker , hull og for små klær i barnehagen.
venus* Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Nå ville jeg neppe kjøpt klær med flekker, men jeg er ikke så bekymra for flekker. Noen ganger dekker jeg til flekken med en brodering eller lapp. Andre ganger får den være. Jeg kaster ikke fullt brukbare klær oja en flekk. Ikke pga økonomi, men miljø. Jeg vet jo at barna har rene klær, så litt flekker som ikke går vekk kan jeg leve med. 22
RedFox81 Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Jeg kjøper gjerne brukte klær for barnehagebruk. Ja, fordi for min del, skal det ikke være nøye med klærne som brukes i barnehagen - de blir ødelagt. Hos mine barn ihvertfall, jeg ver jo at barn er forskjellige men akkurat mine, de er to små overaktive griser. Jeg får nesten alltid bort flekkene fra klærne jeg kjøper brukte. Som oftest bare av å vaske de i vaskemaskin. Tror jeg har en vaskemaskin som er bedre enn mange andre. Hvis ikke vaskemaskin tar de, gallesåpe gjør underverker. 4
Krokodillen Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Jeg sender litt flekkete klær med til barnehagen. Det kan være feks fettflekker eller lignende. Bryr meg om klærne til barna mine, men barnehagetøy trenger virkelig ikke være plettfritt. Kjøper ikke flekkete tøy da, tar bare det vi har hjemmefra. Selger ikke flekkete tøy heller, det går til resirkulering på Fretex e.l. 7
Pepsimaximus Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Jeg ville nok aldri ha kjøpt flekkete klær for at barna skulle ha de i barnehagen. Om barna får flekker på klærne som ikke går vekk så er det litt avhengig av hvor synlig flekken er og hvordan f.eks genseren ellers virker om de får gå med den i barnehagen. Vi tar heller på de slitte klærne hjemme eller tar de med på hytten vår og bruker de der. 5
Uperfekt_mamma Skrevet 20. april 2020 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, cattleya skrev: SÅ enig. Min personlige favoritt er «en liten flekk på brystet, vi har ikke prøvd å få den bort, men vi den går sikkert av hvis man prøver🙄» Nei det gjør den ikke, og dere har selvsagt prøvd. Ja den er fin 😅😫 at en ikke blir flaue? 😅 4
Uperfekt_mamma Skrevet 20. april 2020 Forfatter #9 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, Orly skrev: Mange mener det ikke er så nøye med flekker , hull og for små klær i barnehagen. Men hvorfor? Jeg dømmer ikke altså, men er nyskjerrig for jeg er stikk motsatt selv 1
Gjest Petra35 Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 Det burde være nøye med barnehageklær. Barnehagepetsonell observerer alt vil jeg tro. Det minste avvik fra normalen blir vel diskutert mellom personalet.
Uperfekt_mamma Skrevet 20. april 2020 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2020 34 minutter siden, Krokodillen skrev: Jeg sender litt flekkete klær med til barnehagen. Det kan være feks fettflekker eller lignende. Bryr meg om klærne til barna mine, men barnehagetøy trenger virkelig ikke være plettfritt. Kjøper ikke flekkete tøy da, tar bare det vi har hjemmefra. Selger ikke flekkete tøy heller, det går til resirkulering på Fretex e.l. Kan jeg spørre om hvorfor? Er bare nyskjerrig da jeg er stikk motsatt og kansje har litt OCD? 🙈 Vet jo at de blir skitne i løpet av dagen, og klarer jo selvfølgelig å se at det er anderledes med flekker etc som barnet har laget selv enn det å faktisk kjøpe flekkete klær. Samme her, flekkete/ødelagte klær går til Fretex. Har gitt bort ett par litt nuppete strømpebukser men da ba vedkomne om å få de. 1
Imperfectionibus Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 11 minutter siden, Petra35 skrev: Det burde være nøye med barnehageklær. Barnehagepetsonell observerer alt vil jeg tro. Det minste avvik fra normalen blir vel diskutert mellom personalet. Noe ja, men ikke permaflekkede klær.
Krokodillen Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 10 minutter siden, Uperfekt_mamma skrev: Kan jeg spørre om hvorfor? Er bare nyskjerrig da jeg er stikk motsatt og kansje har litt OCD? 🙈 Vet jo at de blir skitne i løpet av dagen, og klarer jo selvfølgelig å se at det er anderledes med flekker etc som barnet har laget selv enn det å faktisk kjøpe flekkete klær. Samme her, flekkete/ødelagte klær går til Fretex. Har gitt bort ett par litt nuppete strømpebukser men da ba vedkomne om å få de. Ha ha morsomt du sier det med OCD, for jeg er egentlig slik selv og. Har jobbet med å sende barnet i barnehagen uten at alt er gullende rent. Derfor også disse flekkene, som jeg nå har lært å akseptere. Idsg sendte jeg til og avgårde en genser med bittelitt maling på. Vurderte sterkt å hive den i Fretex-posen, men lot det stå til! Klær er dyrt, og hvis jeg skal kjøpe nye t-skjorter for hver flekk som ikke går vekk, blir det mange nye t-skjorter i løpet av 1 år..
firestarter Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 16 minutter siden, Uperfekt_mamma skrev: Kan jeg spørre om hvorfor? Er bare nyskjerrig da jeg er stikk motsatt og kansje har litt OCD? 🙈 Vet jo at de blir skitne i løpet av dagen, og klarer jo selvfølgelig å se at det er anderledes med flekker etc som barnet har laget selv enn det å faktisk kjøpe flekkete klær. Samme her, flekkete/ødelagte klær går til Fretex. Har gitt bort ett par litt nuppete strømpebukser men da ba vedkomne om å få de. Mange av mitt barns klær har flekker av tusj, maling og Plastelina. Disse flekkene har havnet på klærne nettopp i barnehagen. Da synes jeg det er helt i orden å bruke disse klærne igjen i barnehagen så lenge de er vasket. 9
Orly Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 29 minutter siden, Uperfekt_mamma skrev: Men hvorfor? Jeg dømmer ikke altså, men er nyskjerrig for jeg er stikk motsatt selv Fordi barnehage er bare barnehage og man trenger ikke bry seg om klærne. Selv sendte jeg aldri barnet mitt i barnehagen med flekkete eller hullete klær, det kunne ikke falt meg inn rett og slett. 2
Isrose Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 I et miljøperspektiv er det veldig fornuftig å bruke klær selv om de har flekker og hull. Produksjon av klær er ressurskrevende og da er det unødvendig å kaste brukbare klær fordi de har en flekk. Det er også bedre for barn å bruke klær som har blitt vasket en del ganger for da er de verste kjemikaliene fra produksjonen vasket ut av klærne. 9
kaleidoskop Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 Hadde ikke falt meg inn å selge klær med flekker. Å bruke dem ja, har jeg (eller barnet da) laget dem selv og klærne er ok. Klart de lan brukes. Kan også gi bort klær med flekker om mottaker vil ha. Men ikke selge de nei. Synes det er litt ekkelt å motta, da jeg ikke vet hva det er. Skjønner det er nyvasket og alt, men... 4
Felidays Skrevet 20. april 2020 #18 Skrevet 20. april 2020 Vi er ikke så nøye med flekker eller lite hul. Har masse ullklær med både og, men den blir jo ofte bare brukt under de andre tøy, så hvem bryr seg? Men hadde ikke prøvd å selge de da. Gis bort, jo da. Kanskje andre tenker som vi. Har aldri fått noen form for tilbakemelding for det. Og det med klær og utstyr er jo fast punkt i hver foreldresamtale.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Felidays said: Vi er ikke så nøye med flekker eller lite hul. Har masse ullklær med både og, men den blir jo ofte bare brukt under de andre tøy, så hvem bryr seg? Men hadde ikke prøvd å selge de da. Gis bort, jo da. Kanskje andre tenker som vi. Har aldri fått noen form for tilbakemelding for det. Og det med klær og utstyr er jo fast punkt i hver foreldresamtale. Har aldri hørt noe om klær og utstyr i foreldresamtale?? Anonymkode: 8ef84...14d
Felidays Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 Aldri fått negative Kommentare Ang klær i foreldresamtale. Bare positive. Det er jo forskjell mellom lite hull og noen små farge flekker og helt nedsølte klær i feil størrelse og til feil årstid 🙄 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri hørt noe om klær og utstyr i foreldresamtale?? Anonymkode: 8ef84...14d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå