AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Nå er det nok. Jeg er utslitt helsearbeider med barn hjemme i skolealder. Vi skal jobbe og gi de skole, i tillegg er det ingen aktiviteter, ingen sosial omgang, vi har ikke besøk, besøker ingen, .... Ja, dere vet jo. Men nå er det nok. Vi orker snart ikke mer. Vi er utslitte, mentalt nedkjørt og ungene har en stund slitt med isolasjonen. De er påvirket psykisk, den ene mer enn den andre. Jeg må på jobb, samboer må jobbe hjemme/på jobb. Barnehager er stengt, nå skal de åpne litt, men ikke "nok". Stadig psykisk belastning for å møte arbeidsgivers krav som ikke korresponderer med at skole og bhg er stengt. Jeg er kommet dit at min og familiens basale behov/mentale helse snart må trumfe fellesskapets beste. Jeg håper vi er flere som har det på samme måte? Jeg skjønner selvsagt at dette er helt feil. Jeg kommer jo fortsatt til å rette oss etter de føringene som gjelder. Men altså.... Anonymkode: 642c3...20a 40
MiniMjau Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Ja, det er "kos"og være hjemme og slik, men kjenner det begynner å røyne på ja. 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Ja, nå får det være nok! Anonymkode: fad97...3ee 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Ja nå har det gått for langt, konsekvensene av tiltakene er jo helt ufattelige. Vi må ha tiltak vi kan leve med i lang tid, dette her knuser jo samfunnet og alle som har barn Anonymkode: 0f2a6...1b6 28
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 De åpner jo barnehagene i morgen? Anonymkode: 5d351...9be 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper vi er flere som har det på samme måte? Kan ikke skjønne at det er noe å håpe på? Anonymkode: 2e19d...623 8
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 Ja, det er nok nå. Tiltakene er mye mer ødeleggende enn viruset. 15
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nå har det gått for langt, konsekvensene av tiltakene er jo helt ufattelige. Vi må ha tiltak vi kan leve med i lang tid, dette her knuser jo samfunnet og alle som har barn Anonymkode: 0f2a6...1b6 De åpner jo opp litt nå. Først barnehagene og så skolen 1-4. Anonymkode: 5d351...9be 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: De åpner jo barnehagene i morgen? Anonymkode: 5d351...9be Jeg får kun ha barnet der i 5 timer. Med henting og levering blir dette alt for dårlig, jeg kan jo ikke jobbe bare 4 timer om dagen. For barnet mitt blir det supert da, å få komme ut av isolasjonen Anonymkode: 0f2a6...1b6 13
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 Er så drittlei selv, er redd alt dette driter blir forgjeves Anonymkode: 7f608...ea2 5
Populært innlegg Epictetus Skrevet 19. april 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 19. april 2020 Denne generasjonen hadde slitt hvis det ble krig, og du måtte ut i skogen med 40kg utstyr, sove kaldt og vått, og se venner og familie revet i stykker av våpen rundt deg. Stakkars oss, som må ligge på sofaen i joggebukse. 68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #14 Skrevet 19. april 2020 Er helt enig, det får være grenser for hvor lenge man skal måtte stenge seg og sine nærmeste inne. Folk holder avstand og det er begrenset hvor mange som får være på resturanter osv. Fungerer fint sålangt i min by, og da må det være innafor og vende litt tilbake til hverdagen.. Anonymkode: 76a32...c07 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 Populært innlegg #15 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, Epictetus skrev: Denne generasjonen hadde slitt hvis det ble krig, og du måtte ut i skogen med 40kg utstyr, sove kaldt og vått, og se venner og familie revet i stykker av våpen rundt deg. Stakkars oss, som må ligge på sofaen i joggebukse. Tror du seriøst folk med små barn ligger hjemme på sofaen? Anonymkode: ae810...0cc 52
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #16 Skrevet 19. april 2020 Det er utrolig slitsomt. Mannen jobber i helsevesenet, så her er det jeg som holder fortet med hjemmekontor, treåring og to barn på barneskolen. Den totale arbeidsbyrden er knusende. Helt uoverkommelig å holde ut i lengre tid. Jeg håper det skal hjelpe at barnehage og småtrinnet etterhvert åpner nå, selv om det ikke blir hele arbeidsdager på meg på måneder, kanskje i verste fall år... Jeg hører noen «koser seg hjemme med barna», men her er det kretsmesterskap i skjerm og en utslitt mamma, som ikke strekker til når fire behov skal dekkes samtidig, pluss alt det ekstra husarbeidet. Jeg ble så GLAD da en helsearbeider (lege?) på et sykehus ble intervjuet, og da hun ble spurt om hvordan det gikk på intensiven, sa hun at det var mye arbeid - men jammen var det mange foreldre på hjemmekontor som også jobbet veldig mye. TAKK! Anonymkode: 2df10...4ea 18
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #17 Skrevet 19. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Tror du seriøst folk med små barn ligger hjemme på sofaen? Anonymkode: ae810...0cc De passer vel sine egne barn i tillegg, men det skulle da bare mange også. Det er ikke statens barn. Anonymkode: 5b390...df9 10
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #18 Skrevet 19. april 2020 Hvis vi først sammenligner med «under krigen», så hadde de vel generelt flere barn PR familie da Anonymkode: 9664f...844 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #19 Skrevet 19. april 2020 3 minutter siden, Epictetus skrev: Denne generasjonen hadde slitt hvis det ble krig, og du måtte ut i skogen med 40kg utstyr, sove kaldt og vått, og se venner og familie revet i stykker av våpen rundt deg. Stakkars oss, som må ligge på sofaen i joggebukse. Jeg skal love deg at jeg ikke ligger på sofaen! Og på skogen slapp de vel å løpe etter treåringer samtidig som de hadde hjemmeundervisning med flere barn og en fulltidsjobb på toppen. Sorry mac. Jeg sier ikke at jeg har det verre. Jeg slipper å være redd for å bli skutt, ja, men det er jo ikke akkurat noe man trøster seg med til daglig. Å nedvurdere hvor slitsomt mange småbarnsforeldre har det nå for tiden ved å finne noen som har det verre, er ganske meningsløst. Da kan jeg like gjerne si at gutta på skauen var griseheldige, de satt jo ikke i Auschwitz! Anonymkode: 2df10...4ea 40
MiniMjau Skrevet 19. april 2020 #20 Skrevet 19. april 2020 Ligger ikke på sofaen et sekund! Her er jeg i full gang med å hjelpe barna mine med å takle isolasjonen. Det er merkbart stor endring i adferd faktisk, kortere lunte, nedstemt, endret søvnmønster.... I tillegg så jobbes det, jeg er lærer, pedagog, barnehageassistent, mor, og husmor. Og arbeidstaker. (Glemte nesten den siste) 10
Anbefalte innlegg