Gjest Chica Skrevet 13. september 2002 #21 Skrevet 13. september 2002 Jeg kjørte opp dagen etter jeg ble 18. Betalte rundt 9000kr tror jeg(bursdagsgave fra foreldrene mine) Brukte 3mnd fra første kjøretime til oppkjøringa. Kjørte masse med pappa for å slippe alle kjøretimene! Anbefaler å øvelseskjøre privat hvis du har muligheten. Personen som du kjører med må være over 25 år og ha hatt førerkort i fem år.
@lfakrøll Skrevet 13. september 2002 #22 Skrevet 13. september 2002 Har også lappen - hva skulle jeg gjort uten den ? Fikk lappen 14 dager etter 18-årsdagen min - spinket og sparte...så da lappen endelig var i boks og alt var betalt av egen lomme var det en gledelig overraskelse at foreldrene mine "refunderte" halve beløpet. Totalt kom det på ca. 12 000,- (er nå 7 år siden....wwæææ som tida flyr)
Julie Skrevet 13. september 2002 #23 Skrevet 13. september 2002 Kjørte opp i februar i år (er 21), endelig!! "Alle" andre hadde gjort det rett etter at de fylte 18 bortsett fra meg...fikk endelig somla det til meg, kjekt å ha det unnagjort! Fikk det betalt av faderen, en "opprinnelig 18-års gave". Vinga, du kan sikkert øvekjøre med samboeren din? Vil i allefall anbefale deg å øvekjøre mye, så kan du spare noen kroner på det. Klem, Julie
Tiriltunge Skrevet 13. september 2002 #24 Skrevet 13. september 2002 Jeg tok lappen da jeg var 18, kjørte opp fire dager etter bursdagen min. Er opprinnelig fra en liten by, og der var det praktisk talt en selvfølge at man tok lappen så snart man kunne. Jeg betalte selv med sparepengene mine, men husker ikke hvor mye det var. Kanskje rundt 8 000? Det er jo tross alt over 13 år siden, og hukommelsen svikter jo som kjent med alderen...
Maeve Skrevet 13. september 2002 #25 Skrevet 13. september 2002 Ja, jeg har lappen.Tok den for 13 år siden. Husker ikke hva jeg betalte men det kosta over 10.000 og det var dyrt den gangen.
Leo Skrevet 13. september 2002 #26 Skrevet 13. september 2002 Jepp! I 14 år faktisk. Kostet en formue, d.v.s. over 10', bl.a. fordi jeg ser bare på ett øye og da er avstandsbedømmelse et problem... Kjøpte rød sportsbil i 30 års presang til meg selv og har ikke angret ett sekund! Leo
Lula Skrevet 13. september 2002 #27 Skrevet 13. september 2002 Jeg fikk sertifikat da jeg var 18. Betalte alle kjøretimene og oppkjøringen selv. Teorikurs etc. betalte mor og far. Det er 13 år siden så jeg husker ikke hva det kostet. Men billig var det vel ikke akkurat :-(
Gjest Tristessa Skrevet 13. september 2002 #28 Skrevet 13. september 2002 Og jeg har enda ikke lappen, er 17 og skal ut og kjøre for andre gang i mitt liv i kveld! Wee!
Mirabella Skrevet 13. september 2002 #29 Skrevet 13. september 2002 Jeg måtte ta lappen da jeg flyttet til bygda! Her går som kjent ikke bussene like ofte som i Oslo...så dette var noe av det første jeg gjorde da jeg kom hit. Hadde tatt noen kjøretimer i Oslo før jeg kom hit..og selvsagt er det MYE lettere å kjøre her. Har ikke kjørt i Oslo etter at jeg fikk lappen, og vet sannelig ikke om jeg ville tørre det nå...Kanskje det går an å "prøvekjøre" med en kjøreskole..?? Jeg betalte forresten alt selv, og jeg har aldri prøvekjørt med noen! Mirabella
Gjest Lizbet Skrevet 13. september 2002 #30 Skrevet 13. september 2002 Vel - tok lappen da jeg var godt og vel 21. Etter at sjefen min uttalte så flott etter å ha sett meg kjøre tralle: Du kommer aldri til å få lappen! Lurte'n! Brukte totalt 20 000 trur jeg, men dette er bare et snaut år siden, og da var jo momsen kommet. Men, nå har jeg ikke lenger bruk for den - har ikke kjørt noen ting siden jeg flyttet til oslo. Både fordi her er bane, trikk, buss i massevis og fordi jeg ikke tør kjøre i oslotrafikken.... Noen som synest jeg er velidg pyse eller bare litt??? :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå