Gå til innhold

Dere som har bleket håret selv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at det hadde blitt lyst av all blekingen tok dere da oppi en blond hårfarge eller lot dere være i den fargen som blekemidlet ga?

Usikker på hva som er meningen og er redd for å gå rundt med stygt hår for er så vanskelig å vite selv..

Anonymkode: fa77d...fb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at frisører har 4 års utdanning før de får svennebrevet og kan kalle seg frisør. Lurer du fortsatt på om du skal bleke håret hjemme på badet uten kunnskap? 

(Nei jeg er ikke frisør)

Anonymkode: b6d22...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg bleke håret mer etter å ha fått ønsket farge? Det er jo oppskriften på å ende opp uten hår. 

Anonymkode: db6c6...04a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at frisører har 4 års utdanning før de får svennebrevet og kan kalle seg frisør. Lurer du fortsatt på om du skal bleke håret hjemme på badet uten kunnskap? 

(Nei jeg er ikke frisør)

Anonymkode: b6d22...7fa

Hvorfor skulle jeg bleke håret mer etter å ha fått ønsket farge? Det er jo oppskriften på å ende opp uten hår. 

Anonymkode: db6c6...04a

Glemte å legge til at jeg har allerede bleket håret fersig, men nå lurte jeg på om det er meningen å ha håret slik eller om det er meningen å bruke en blond hårFARGE etterpå i tillegg?

Blir håret i en bra farge når det kun er bleket?

Anonymkode: fa77d...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Vil du jevnt bleike alt håret eller bare striper? Om du tar alt håret, er ditt hår lys fra før av eller nærmere mørkt blond /lys brunt?

Har du lyst hår fra dør av, kan det være nok med blå hårmaske/balsam for å tone håret etterpå.

Hvis siste, mørkere, så må du nok tone litt for å oppnå bedre farge, og ikke gult/orange undertoner. Du trenger ikke å kjøpe hårfarge da men tone (som er ikke permanent/semi permanent farge, uten bleikemiddel). 

Har du håret som er mørkere enn lys brunt, kan du ikke gå til blond i en omgang. Da må du først bleie, tone, vente et par uker (bruke god sjampo og balsam og kur), for å så bleike igjen. 

Hvis du skal bare ha striper i håret, kan det mest sannsynlig være nok med bare bleiking og blå kur, som er oftest ogsåinkludert i pakken.

Nei, jeg har da ingen frisør-svennebrev selv, men har farget og blekket mitt hår hjemme i over 20 år, er i 40-årene nå. 🙄 Ingen problem så lenge man ikke vil alt for mye endring. 

Anonymkode: 83e01...19d

AnonymBruker
Skrevet

Mitt hår får aldri en bra farge av bare bleking, så jeg farger etterpå. Jeg har veldig mørkt hår da. 

Frisører toner som regel håret etter bleking, det blir sjelden en bra farge av bare blekingen. 

Anonymkode: af75f...17a

AnonymBruker
Skrevet

Striper hele etterveksten med poly blond og går over med blåsjampo etterpå, blir alltid bra og fikk skryt for håret mitt etter bleking i går. Dog blir det enda bedre med pastell toning enn blåsjampo, men er tom for det.

Anonymkode: b3170...40f

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange ting man kan gjøre selv, men det er ikke alle ting man burde gjøre selv. Bleking av hår er en av disse tingene. 

Anonymkode: 75b4f...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk vanlig hårfarge, det  er ikke nødvendig etter bleking og vil føre til mer skade enn nødvendig. Du trenger å tone det. 

Anonymkode: 46c5c...382

AnonymBruker
Skrevet

Er du fornøyd med fargen så er det ikke nødvendig med farge over. 

Jeg er frisør, og når vi bleker og fargen er fin. Så gjør man ikke mer enn nødvendig. 

Test fargen på en liten del av håret (under eller midt inni) å se om det blir fint. Det kan slå ut i grått/lilla/grønt/orange ganske lett når du ikke vet hva du driver med (farge teori)

Anonymkode: d5c83...222

AnonymBruker
Skrevet

Er du fornøyd med fargen så er det ikke nødvendig med farge over. 

Jeg er frisør, og når vi bleker og fargen er fin. Så gjør man ikke mer enn nødvendig. 

Test fargen på en liten del av håret (under eller midt inni) å se om det blir fint. Det kan slå ut i grått/lilla/grønt/orange ganske lett når du ikke vet hva du driver med (farge teori)

Legger til at Det er forskjell på hårfarge og toner/korrigering. Bruker aldri hårfarge over. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...