Gå til innhold

Lys på himmelen og droner og stalker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt ute og glodde opp på himmelen i går, stjerneklart og stille. Tror jeg satt og så på karlsvognen. Så noen lys som beveget seg litt frem og tilbake, så vi diskuterte hva det var. Satellitter? Fly? Vi kunne ikke høre dem, men da skal man vel fly relativt lavt? Så fniste vi litt over chemtrails og konspirasjonsteorier. 

I dag får jeg telefon fra forrige beboer i huset mitt (har nylig flyttet hit) som da kan fortelle hun har en stalker. Som har kartlagt meg også. 
Jeg er ikke så veldig bekymret, men da er jo spørsmålet om det var en drone vi satt og så på i går kveld/natt? 
Hva er de lysene man ser på himmelen som beveger seg? 

Anonymkode: 3c4ec...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis lysene snudde eller hadde varierende fart kan det være en drone. Droner har vanligvis farget lys,rødt og grønt, så det er mulig for operatøren å se hvordan dronen er orientert. Droner er såpass stille at det er vanskelig å høre dem om de flyr i litt høyde. 

Hvis lysene derimot beveget seg jevnt i en retning, er det nok heller satellitter. I timene etter solnedgang er de ganske vanlig og lett å se. GPS satellitter har vi jo en håndfull over oss til enhver tid. Men det er bare når himmelen er mørk og satellitten enda ikke er kommet inn i skyggen av jorda vi ser dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Hvis lysene snudde eller hadde varierende fart kan det være en drone. Droner har vanligvis farget lys,rødt og grønt, så det er mulig for operatøren å se hvordan dronen er orientert. Droner er såpass stille at det er vanskelig å høre dem om de flyr i litt høyde. 

Hvis lysene derimot beveget seg jevnt i en retning, er det nok heller satellitter. I timene etter solnedgang er de ganske vanlig og lett å se. GPS satellitter har vi jo en håndfull over oss til enhver tid. Men det er bare når himmelen er mørk og satellitten enda ikke er kommet inn i skyggen av jorda vi ser dem. 

Takk for svar! Lysene var hvite, så da var det nok bare satellitter :) 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Lysene var hvite, så da var det nok bare satellitter :) 

Sannsynligvis. 

Akkurat nå er det 16 satellitter og lignende som teoretisk er synlige her jeg er.

Satellittene er fra over Afrika i sør, til nord for Svalbard. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som om en ikke hører en drone på hundrevis av meters avstand...

Anonymkode: be357...a55

AnonymBruker
Skrevet

Eh....satelitter er bittelitt lenger unna og oppfører seg kanskje en anelse annerledes enn droner....de beveger seg ikke på noen måte frem og tilbake for å si det sånn..

Anonymkode: 89782...596

AnonymBruker
Skrevet

Kan også være politihelikopter.

Anonymkode: 581ce...1a9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan også være politihelikopter.

Anonymkode: 581ce...1a9

Njæh. Bor i innflygingen til flyplassen og helikopterne hører man, for å si det sånn. Tror ikke de har politihelikopter her i Bergen heller? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mest sannsynlig at det er satellitter du har sett, det kan se ut som om satellittene beveger seg i sikksakk pga. refraksjon i de forskjellige luftlagene. 

Anonymkode: ce6bc...809

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...