Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det at man kan miste melken av eks jogge? Har veldig lyst å begynne å trene etter fødsel baby er 10 uker,men redd for å miste melken. Noen råd til trening som gjør at melkeproduksjonen forblir.

Anonymkode: 82d50...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meninga er vel å ikke trene full intensitet, typ melkesyre. Har vel ikke hørt du kan miste melka, men kroppen skiller ut ett stoff ved hard trening som gjør melka "sur" så baby ikke vil ha. 

Bare å ta deg en løpetur😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Anjatapinjata skrev:

Meninga er vel å ikke trene full intensitet, typ melkesyre. Har vel ikke hørt du kan miste melka, men kroppen skiller ut ett stoff ved hard trening som gjør melka "sur" så baby ikke vil ha. 

Bare å ta deg en løpetur😊

Dette gjelder uansett trening?

AnonymBruker
Skrevet

Jogger 5k tre ganger i uka og har ikke merket noe på ammingen. 🤷🏻‍♀️ Eneste jeg passer på er å spise/drikke nok. Føler at utdrivingen går treigere hvis jeg ikke får i meg nok væske.

Men når det er sagt så pusher jeg meg ikke sånn kjempehardt. :) har tatt det rolig, begynte ikke å trene før baby var 4 mnd (litt pga. keisersnitt, samt at vi var mye bortreist mellom 3 og 4 måneder, så delvis tilfeldig at jeg ventet så lenge). 

Anonymkode: 5c648...78e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder uansett trening?

Jeg mener det ja. At man skal ligge på maks 80% intensitet. Og som hun andre her skriver at det er viktig å få i seg nok væske og mat. Jeg er ingen ekspert altså, bare mener at det er hva jeg fikk beskjed om på ammekurset😊

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Anjatapinjata skrev:

Jeg mener det ja. At man skal ligge på maks 80% intensitet. Og som hun andre her skriver at det er viktig å få i seg nok væske og mat. Jeg er ingen ekspert altså, bare mener at det er hva jeg fikk beskjed om på ammekurset😊

Jeg så du skrev det nå😂😂😂er helt i ammetåke tydligvis da jeg ikke så at du skrev at det bare er å ta seg en joggetur😂😂. Har ingen planer om å trene hardt,men vil gjerne prøve å bli kvitt magen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er faktisk ikke sant.

Man skal passe på å ikke gå for raskt ned i vekt, så sånn sett må du passe på at du ikke trener så mye at du går for fort ned i vekt.

Ja, melkesyre kan sette bismak på melken, men som ammehjelpen skriver, det går fort over, og er ikke farlig. https://ammehjelpen.no/trening/

Ellers er det helt ufarlig å trene, også hardt, når du ammer. Tenk på toppidrettsutøvere som er tilbake i full vigør allerede tre fire mnd etter fødsel.

Anonymkode: 035ca...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...