AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Jeg har vært sykemeldt for første gang i vår. Har fått beskjed om at jeg kan ta kontakt med legen via helsenorge når jeg skal forlenge sykmeldingen. Der koster det 155 kroner for e-konsultasjon som er det jeg må velge for å komme i kontakt med fastlegen. Dvs at jeg har måttet betale 155 kroner hver 14. dag for å forlenge sykemeldingen. Er det vanlig å måtte betale for dette? Har snakket med folk som sier at de ikke har trengt å betale for dette ved andre legekontor. Anonymkode: 08dc5...713
Rosatoast Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Kommer an på fra lege til lege, men ja - det er helt normalt å måtte betale for dette. Det er jo det samme, som om du skulle fysisk reist til legekontoret for å si problemet og be om forlengelse? 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Hvis du må ha en konsultasjon så må du jo betale. Jeg har fått forlenget resepter gratis, men har ikke hørt om sykemeldinger som blir utvidet uten videre konsultasjon. Anonymkode: 65897...d12 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært sykemeldt for første gang i vår. Har fått beskjed om at jeg kan ta kontakt med legen via helsenorge når jeg skal forlenge sykmeldingen. Der koster det 155 kroner for e-konsultasjon som er det jeg må velge for å komme i kontakt med fastlegen. Dvs at jeg har måttet betale 155 kroner hver 14. dag for å forlenge sykemeldingen. Er det vanlig å måtte betale for dette? Har snakket med folk som sier at de ikke har trengt å betale for dette ved andre legekontor. Anonymkode: 08dc5...713 Jeg trengte forlengelse av sykemelding for noen mnd siden, da sendte jeg bare en mld til legen så var det i orden. Men det kommer vel litt ann på hva det gjelder. Anonymkode: 8ec18...ca1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært sykemeldt for første gang i vår. Har fått beskjed om at jeg kan ta kontakt med legen via helsenorge når jeg skal forlenge sykmeldingen. Der koster det 155 kroner for e-konsultasjon som er det jeg må velge for å komme i kontakt med fastlegen. Dvs at jeg har måttet betale 155 kroner hver 14. dag for å forlenge sykemeldingen. Er det vanlig å måtte betale for dette? Har snakket med folk som sier at de ikke har trengt å betale for dette ved andre legekontor. Anonymkode: 08dc5...713 Jeg vil tippe det spørs på årsaken. Fastlegen min forlenget sykemeldingen min automatisk så lenge jeg var på cellegiftbehandling. Men da den var over måtte det selvsagt vurderes fra gang til gang, og en konsultasjon vil man jo som regel måtte betale for. Anonymkode: 95e54...ceb
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Sist jeg var sykemeldt, så fikk jeg beskjed om at jeg kan ringe når jeg skal forlenge. Legen ringer meg oppigjen når han har tid, og så avtaler vi ny sykemelding. Det tar legen betalt for, han bruker jo tid på det. Anonymkode: 28966...9c8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Takk for svar. Skjønner jo at legen bruker tid på dette, så helt greit å betale. Lurte bare på hva som er vanlig praksis. Her er det snakk om er brudd i foten, og har nå nettopp begynt med gjenopptrening. Anonymkode: 08dc5...713
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, FluffyChix skrev: Hvorfor tror du at det er gratis? Fordi andre jeg har snakket med sier de ikke har trengt å betale for forlengelse ved andre legekontor. Men jeg skjønner jo at legen bruker tid på dette også, så jeg ble bare nysgjerrig på hva som er vanlig praksis rundt omkring. Anonymkode: 08dc5...713
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 Om man har kommet over egenandelsgrensen så trenger man ikke betale, kan jo være de du har snaket med har frikort. Eller så er det faste takster på sykemelding når legene registrerer deg i systemet, så rart at noen ikke trenger å betale om de ikke er over frikortgrensa. Anonymkode: 7813b...5a2 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 Jeg hadde time hver gang jeg skulle forlenge sykemelding, og måtte da betale frem til jeg fikk frikort. Anonymkode: 280e9...5a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå