AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Hei. Jeg har i nesten tre år slitt med underlivssmerter om kveldene. Startet i en alder av 13 da jeg begynte å få utflod. Det kom og gikk da jeg var 14 og 15, og nå er det tilbake. Vet ikke om det er en sammenheng, men jeg er litt undervektig og min mens pleier å være uregelmessig. Mensen kan komme litt under en uke for tidlig eller noen få dager for sent, men denne gangen kom den hele 13 dager forsinket. Jaja, det fikk fint, tok på meg bind og overlevde dagen. Så kom smertene igjen om kvelden. Dette er den tredje dagen, og nå brekker jeg meg i smerte vær kveld. Jeg klarer ikke lenger overleve på denne måten. Hele underlivet gjør vondt, spesielt ved de indre kjønnsleppene. Jeg klarer ikke å holde ut lenger. Jeg er livredd for gynekologer og det er ukomfortabelt for meg å ha en fremmed mann titte oppi skjeden min og ta på meg. Spesielt instrumentene og tingene de bruker for å «åpne» skjeden. Jeg grøsser av tanken.. Jeg prøvde å fortelle min mor om dette her når jeg ført begynte å ha smertene men hun tok meg ikke seriøst så jeg tviler på at hun vil bry seg om dette denne gangen også 😕 Er det noen her som har erfaring med dette, har opplevd noe lignende eller er leger/gynekologer selv? Setter stor pris på all hjelpen jeg kan få. Anonymkode: 98edf...3e3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Kanskje endometriose? Veldig smertefullt. Anonymkode: 28248...239
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje endometriose? Veldig smertefullt. Anonymkode: 28248...239 Kan være, men jeg har ikke vondt i livmoren, jeg har vondt i skjeden. Anonymkode: 98edf...3e3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 kom deg til gynekolog. ikke utsett problemet. i værste fall kan du få gjort gu under narkose. jeg tar valium før gu, pga kroniske smerter i underlivet-og har full forståelse for angsten din. men det er avgjørende å få stilt riktig diagnose for å få riktig behandling. sopp, bv, uiv, streptokokker, skjedebetennelse, vestibulitt, vaginisme, etc etc. kvinneguiden er ikke stedet for deg nå-du må til gynekolog! Anonymkode: 7f651...11d 1
FluffyChix Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Du må til gynekolog. Det er ikke det morsomste som finns i verden men det er bedre å la det stå til i 3 minutter en gang (og en gang pr 3.år) for å sjekke om det er noe galt, istede for å leve med smerter og evt farlig sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Jeg var livredd for å bli undersøkt nedentil første gang, jeg hadde så ekstremt panikk og angst, men det gikk fantastisk bra i forhold til hva jeg forventet. Det var selvfølgelig uber kleint, men det var langt i fra så ubehagelig som jeg hadde fryktet. Jeg måtte gjøre det første gang i forbindelse med celleprøve da jeg ble 25 og fikk ta prøven hos min kvinnelige lege. Da tok jeg opp på forhånd hvor skummelt jeg syntes det var og sa at det var første gang og at jeg var skikkelig stressa. Hun forklarte at det var så utrolig vanlig og at hun hadde sett alt og at det ikke var en grunn til å bekymre seg, men at vi skulle ta det rolig og hun skulle forklare underveis. Hun prata som om det skulle vært en helt vanlig undersøkelse så det lettet litt på stemningen. Man har lov til å velge å gå til en kvinne. Jeg ble henvist videre til en gynekolog da jeg ville få satt inn spiral, da fikk jeg velge selv hvilken lege jeg ville ville bli henvist til. Det beste er å bare være åpen om at man syns det er skummelt! Det er veldig mange som sliter med smerter i underlivet, så det er ikke uvanlig. Når du først har blitt undersøkt så er det over, det varer ikke lenge og kanskje du får den hjelpen du trenger mot smertene dine. Kan høres ut som noe som heter vestibulitt, du kan google det. De smertene er vanlige å ha hele tiden da, ikke bare om kvelden. Det beste er å få det undersøkt. Bestill en time så kan du bestemme deg når du er der om du først klarer å gå gjennom med det. Det vanskeligste er å faktisk få bestilt timen. Anonymkode: 501b5...877 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå