Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er bare 30 år og sliter med inkontinens, har vært hos lege og er til utredning, men inntil videre er jeg nødt til å bruke bleier. Synes dette er vanskelig. Er det andre i samme situasjon? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt litt med det etter barnefødsler, spesielt om jeg jogger, hopper, går i bratt nedoverbakke, nyser eller tråkker feil/snubler. Blitt mye bedre med årene. Det er inkontinens for urin. Mulig jeg skal henvises til stresstest av blæra for å se om jeg kvalifiserer for en operasjon som strammer opp. Jeg skal forsøke en periode å stramme opp bekkenbunnsmusklene ved knipeøvelser først. Så sånn sett er det ikke en medisinsk grunn til min inkontinens, men påført «skade» av musklene etter barnefødsler.

Anonymkode: f81df...671

Skrevet

Jeg har utført stresstest for blæren og har noe de kaller urge inkontinens. Synes bare det er så vanskelig siden jeg er så ung. Redd for at noen skal se at jeg må gå med bleie. Men håper på operasjon eller medikamenter som kan hjelpe. 

AnonymBruker
Skrevet

Operasjon er jo helt supert. Tar ca 15-20 min med erfaren kirurg i lokalbedøvelse med litt sedasjon i tillegg. Jeg er pottetett fortsatt 8 år etterpå. Nektet å gå med bleie i 30 åra altså. Bare forlangte å bli operert. Enda jeg var kun plaget med lekkasje ved hard trening, ikke i hverdagen. Men hadde faktisk ikke lyst til å gå rundt på treningssenter å skvette. 

Anonymkode: 55826...8b7

AnonymBruker
Skrevet

Er 23 år, ingen barn og sliter med det samme.. Skal begynne utredning hos gynekolog til uka og håper dem finner fort utav det. Pga korona situasjonen har jeg kjøpt meg helseforsikring, slik at jeg kan utredes i det private og dermed slipper all ventetiden som er i det offentlige. Helt forferdelig å ha det sånn, lekker når jeg går, så kan ikke lenger gå på tur... 

Håper dem har noen løsninger, hvis ikke vil resten av livet bli ganske så annerledes. Er til vanlig en sosial og aktiv person, men nå må jeg holde meg innendørs hele tiden... 

Anonymkode: 7ae46...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du medikamenter? Jeg ble slik etter jeg startet med antidepressiva.

Anonymkode: 5682e...d99

• 1 år senere...
Skrevet

Kan den gå over av seg selv? 

Anonymkode: 9aead...aa4

Skrevet
jeani skrev (På 18.4.2020 den 23.16):

Hei, jeg er bare 30 år og sliter med inkontinens, har vært hos lege og er til utredning, men inntil videre er jeg nødt til å bruke bleier. Synes dette er vanskelig. Er det andre i samme situasjon? 

Elvie bekkenbunnstrene 
Ble tipset om denne fra gynekologen den skal visst gjøre underverker for bekkenbunnen og da også bedre urinplagene som kommer fra svekket bekkenbrunn (derfor folk pleier bli inkontinent)..

Anonymkode: c75fb...f9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Elvie bekkenbunnstrene 
Ble tipset om denne fra gynekologen den skal visst gjøre underverker for bekkenbunnen og da også bedre urinplagene som kommer fra svekket bekkenbrunn (derfor folk pleier bli inkontinent)..

Anonymkode: c75fb...f9c

Hvorfor skulle man plutselig få slike problemer i en så ung alder? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan den gå over av seg selv? 

Det gjorde det for meg. Eller, jeg har fortsatt litt problemer en 3-4 dager rundt starten av mens, men det er vel egentlig ikke urge inkontinens som var det jeg slet med, men heller på grunn av generelt manglende kontakt med området korsrygg til midt ned på låra i forbindelse med mensen. 

Anonymkode: e1821...fd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 1.22):

Det gjorde det for meg. Eller, jeg har fortsatt litt problemer en 3-4 dager rundt starten av mens, men det er vel egentlig ikke urge inkontinens som var det jeg slet med, men heller på grunn av generelt manglende kontakt med området korsrygg til midt ned på låra i forbindelse med mensen. 

Vet du hvorfor det plutselig ble bra igjen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vet du hvorfor det plutselig ble bra igjen? 

Jeg aner ikke verken hvorfor det kom eller hvorfor det forsvant. Fikk problemet gradvis i 2013-2014, men etter noen år ble problemet plutselig bare mindre og mindre over kanskje et halvt års tid før det ble helt borte i starten av 2019. Skulle ønske jeg visste hva som gjorde det bedre, sånn at jeg kunne gjentatt "behandlingen" hvis det på noe tidspunkt skulle komme tilbake. Jeg krysser fingrene for at du kan få oppleve den samme bedringen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...