Gjest Spacegirl Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har endel avi-filmer som jeg kunne tenke meg å brenne ut som dvd-filmer slik at jeg kan se dem på tv'en. Men er det noen som vet hvordan man gjør dette? Jeg har gjort det før, men husker ikke hvordan :-? . Hvilke programmer trenger jeg? For jeg må vel gjøre om avi-filene til et annet format før jeg brenner dem på dvd? Hvilket format er egentlig dvd-filmer? Håper noen kan hjelpe meg her...
Robban43 Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 :-) Hei har sjøl hatt mange avi filer som jeg ønska å brenne som dvd. Har prøvd ett utall av programmer, men har aldri blitt fornøyd, spesiellt på synkronisering lyd/bilde. Har godt over til å lage vcd eller svcd av disse filene. Kan jo spilles på de fleste dvd avspillere. Mye enklere er det også. Blir god kvalitet. Selv bruker jeg Nero6 til dette og funker utmerked.
Gjest Spacegirl Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Takk for svar . Ja jeg hadde problemer med lyd/bilde - synkroniseringen her også den gangen jeg prøvde... Men det var en god ide å lage VCD eller SVCD av filmene. Jeg har Nero6 på maskinen så da er det bare å sette i gang . Takk for tipset!
finnslarken Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Dersom du har Nero6 i fullversjon, kan du jo benytte NeroVision Express - den har jeg brukt med godt resultat flere ganger. Tror du trenger en egen registreringskode for rekoding av DVD-filmer, mener i alle fall å huske at jeg kjøpte en sånn lisens.
Cronos Skrevet 22. juni 2005 #5 Skrevet 22. juni 2005 For å lage DVD så trenger du et betal-program (de fleste koster - dvd er mpeg2 og det er lisensbefengt). Og de fungerer helt fint. Eller du kan lage vcd og svcd. F.eks. fungerer TMPGEnc DVD Author veldig bra. Men det koster altså litt. Forresten gjør også Nero Express susen på dvd-fronten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå