Gå til innhold

Innrede rom til to store tenåringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forslag til hvordan jeg kan innrede et rom til en 16-åring og en 20-åring? De kommer sannsynligvis ikke til å være her ofte samtidig, men fint om de har mulighet til å være her samtidig likevel.

De må i alle fall ha hver sin seng og helst hvert sitt nattbord (alternativt en liten hylle til en av dem til å ha brillene på om natta).Tenker også at de kan dele klesskap eller kommode. Har også en bokhylle jeg tenkte kan stå inne hos meg. Men...burde de ha hver sin skrivepult/arbeidsplass? Eller vil det holde med 1 og så 1 tv de kan spille på sammen. Om det blir en tv så blir det enten en liten sofa (mest sannsynlig) eller en stol til hver å sitte i. Om de skal ha en tv så blir det nok en kommode i stedet for skap for å kunne ha tven stående oppå. Og har dere forslag til hva jeg kan henge på veggene for å pynte opp litt? De kunne ikke vært mindre interessert i sport så noe i den retning blir det i alle fall ikke...

Anonymkode: 4d153...70e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du ikke dem?

Anonymkode: 234c7...15a

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer mest på hvorfor du skal innrede et rom til to nesten voksne barn som ikke kommer til å tilbringe mye tid der snart allikevel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du ikke dem?

Fordi de bare sier veit ikke....

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de bare sier veit ikke....

Da setter du inn en køyeseng. Ferdig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, FluffyChix skrev:

Jeg lurer mest på hvorfor du skal innrede et rom til to nesten voksne barn som ikke kommer til å tilbringe mye tid der snart allikevel.

Fordi da har jeg soveplass om jeg også får andre gjester. Og yngste kommer nok til å være her en del framover, og greit for eldste og føle seg som en del av familien også? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da setter du inn en køyeseng. Ferdig.

Uaktuelt :) dessuten har jeg senger til dem. Og vil jo at de skal synes det er greit å være her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uaktuelt :) dessuten har jeg senger til dem. Og vil jo at de skal synes det er greit å være her.

Men hvis de ikke greier svare på hva de ønsker, så får må de jo uansett ta til takke med det de får. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis de ikke greier svare på hva de ønsker, så får må de jo uansett ta til takke med det de får. 

Er egentlig enig, men vil gjerne at de skal være her mer enn de er nå og da må de ha et rom de liker...Siden jeg bor nærmere den skolen yngste skal på til høsten kan det hende at han ønsker å være mer her også...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg. Men en på 20 behøver vel ikke rom hos deg med mindre han bor hjemme? Så lenge 20 åringen ikke bor hjemme burde rommet prioriteres til 16 åringen. Si gjerne hva du vil.  Men en på 16 trenger dette mer. Synes du virker for avhengig av 20 åringen egentlig. 16 åringen ville jeg prioritert sånn sett. En 20 åring klarer seg godt alene. 

Anonymkode: c209a...98b

AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke er at de neppe trenger to arbeidsplasser iallefall. Begge mine tenåringer har ikke lenger dette på rommet, for de sitter alltid på kjøkkenet og jobber. Pult på rommet var bortkastet plass. 

I situasjonen du nevner hadde jeg kanskje hatt en likevel, for å selv kunne benytte som arbeidsplass/kontor, når barna ikke er der. 

Du skriver ingenting om størrelse på rommet, men det høres ut som det er ganske stort, med tanke på at det er plass til to senger og sofa eller to stoler. 

Jeg hadde innredet som kombinert rom til barna, gjesterom og kontor. To senger, kommode, tv, to like stoler som både kunne benyttes til å sitte og se tv i eller spille, og samtidig kunne benyttes til å sitte ved arbeidspulten ved behov (altså passe til begge deler) og en arbeidsplass. 

Anonymkode: a2155...563

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seng til den yngste, og evt sovesofa. 20åringen er voksen... 

Anonymkode: f3da5...e62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også innredet rommet mest til 16åringen. Om han(hun?) gamer eller spiller dataspill er det kanskje lurt å ha plass til tv eller pc.

Siden du alt har to senger ville jeg hatt den beste/største sengen til 16åringen. Også ville jeg hatt noen store puter og sengeteppe til den andre og gjort det til en slags sofa til den yngste. 

Angående pynt, om 16åringen gir f, heng opp noe du syntes er fint på veggen :) Et kult bilde eller et verdenskart eller noe. 

Anonymkode: 8de5c...a6a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FluffyChix skrev:

Så snart er de nå ikke voksne da. 16 og 20 er jo langt i fra voksen.

Anonymkode: f7aa6...657

AnonymBruker
Skrevet

Angående pult eller ikke, tenker jeg kommer an på hvorvidt 20-åringen skal studere eller jobbe. Og også hva han skal studere, om det er et fag der han kommer til å sitte mye på lesesalen på skolen og lese sammen med andre, eller om han kommer til å sitte mye hjemme og lese for seg selv. 

Synes de det er greit å dele rom? Er de gode venner som liker å ligge og småprate litt etter at de har lagt seg? Hvis de lever veldig forskjellige liv, legger seg til forskjellige tider og egentlig ikke har så mye til felles for tiden tror jeg at jeg ville satt opp en skillevegg slik at de får hvert sitt rom. 

Anonymkode: 563cc...0c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vel bestemt meg for at det er nok med 1 arbeidsplass på deling. Begge er glade i å spille. Eldste er lærling nå men det er mulig at han begynner på høyere utdanning etter fagprøva. Men tror nok det ikke tar veldig mange år før han flytter for seg selv. De går godt sammen og har stort sett bestandig gjort det - de delte rom ganske lenge av fri vilje da de var små, eldste gikk vel på småskolen da de fikk hvert sitt rom. Så akkurat det kommer nok til å gå bra. Begge to bor mest hjemme hos faren sin. Dessuten en annen ting som er greit i forhold til eldste, jeg bor nærmere utesteder enn faren så da kan han kræsje  her når han har vært på fylla istedenfor å gå noen kilometer eller ringe faren. Samme for neste om et par år.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da har jeg soveplass om jeg også får andre gjester. Og yngste kommer nok til å være her en del framover, og greit for eldste og føle seg som en del av familien også? 

Jeg tolker det slik at du har tre soverom. Stemmer det? Ett du selv bruker, ett du planlegger at 16- og 20-åringen skal dele, og et gjesterom. Da skjønner jeg ikke hvorfor de må dele, bare for å få et gjesterom.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, L'amie skrev:

Jeg tolker det slik at du har tre soverom. Stemmer det? Ett du selv bruker, ett du planlegger at 16- og 20-åringen skal dele, og et gjesterom. Da skjønner jeg ikke hvorfor de må dele, bare for å få et gjesterom.

Feil. Har to soverom. Når gutta ikke er hos meg kan det brukes som gjesterom.

AnonymBruker
Skrevet

Spør hvor mye privatliv de vil ha. Sier de null så er det ikke så nøye. Vil de ha litt privatliv/skille kan du dele inn rommet litt. Feks kallax-hylle på langs ved sengene deres slik de ikke har helt innsyn? Så kan de ha brettet klær i noen hyller, bøker og pynteting i andre. Fungerer også som nattbord. Du kan ha to klaffbord til vegg som kan brettes inn og ut. Det tar mindre plass og begge har skrivepult.

Anonymkode: 9ae3d...a2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...