Gå til innhold

Cbe.no-tråden de siste 2 ukene


LilleSnupp

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg vet at tråder på Ris og Ros ikke er for å diskutere, men som en av de som er kritiske mot tråden så må jeg få lov til å reagere på de grove påstandene som kommer her. Av de jeg har sett som poster kritisk mot innleggene i CBE-tråden så har jeg ikke sett noen, inkludert meg selv, som "forsøker å få den stengt for godt, ved å ikke å diskutere tematikken den tar opp, men i stedet åpent flagge at formålet med raidene mot tråden er å få den fjernet, og bringe alle kritiske stemmer i debatten til taushet." 

Dette med å tolke kritikk som en agenda om å få tråden stengt er en konspirasjonsteori jeg har sett her flere ganger, og jeg har ikke noen gang sett at noen har ytret noen slikt. Ikke at jeg påstår ingen har en slik agenda, det kan jeg ikke vite, men jeg har ikke sett noe som kan forsvare slik det fremlegges her i denne tråden.

Det som blir stående igjen vil jo da være det som moderatorene ikke anser som trolling og avsporing, men motargumenter og kritikk av innleggene i tråden.

 

10 minutter siden, Nudeldama skrev:

At man anser det som det beste at tråden ble stengt, eller at man anser tråden som full av usakligheter, betyr ikke det samme som at man er i tråden under en agenda for å få den stengt. (Det var dette med å overdramatisere igjen...).

Men siden denne tråden ikke er for diskusjon, så skal jeg stoppe her.

@Sol Rampelyset?

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hans77
20 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg vet at tråder på Ris og Ros ikke er for å diskutere, men som en av de som er kritiske mot tråden så må jeg få lov til å reagere på de grove påstandene som kommer her. Av de jeg har sett som poster kritisk mot innleggene i CBE-tråden så har jeg ikke sett noen, inkludert meg selv, som "forsøker å få den stengt for godt, ved å ikke å diskutere tematikken den tar opp, men i stedet åpent flagge at formålet med raidene mot tråden er å få den fjernet, og bringe alle kritiske stemmer i debatten til taushet." 

Dette med å tolke kritikk som en agenda om å få tråden stengt er en konspirasjonsteori jeg har sett her flere ganger, og jeg har ikke noen gang sett at noen har ytret noen slikt. Ikke at jeg påstår ingen har en slik agenda, det kan jeg ikke vite, men jeg har ikke sett noe som kan forsvare slik det fremlegges her i denne tråden.

Det som blir stående igjen vil jo da være det som moderatorene ikke anser som trolling og avsporing, men motargumenter og kritikk av innleggene i tråden.

Det er nok ikke alle som forstår dette, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Når all brukerdebatten, avsporingen og trollingen blir stående igjen etter rydding tross massiv rapportering kan du nesten ikke forvente at folk som i stedet har fått alle egne innlegg slettet skal sitte rolig og se på.

Modereringen i CBE-tråden er komplett uforståelig for tiden, og jeg tipper du har fått tilbakemeldinger nok som tyder på at mange er temmelig provoserte. Jeg postet et innlegg i tråden (som du slettet) der jeg ba om at KG må bestemme seg for om denne tråden faktisk skal bestå, eller om de ønsker den fjernet og forbudt som sådan. Det mener jeg helt oppriktig.

For vil dere at tråden skal opprettholdes, da må dere gjøre noe med trollingen som forsøker å få den stengt for godt, ved å ikke å diskutere tematikken den tar opp, men i stedet åpent flagge at formålet med raidene mot tråden er å få den fjernet, og bringe alle kritiske stemmer i debatten til taushet med diverse manipulative strategier. Støtter dere det så er det deres fulle rett - gjør dere det ikke, og ønsker dere at deres eget regelverk faktisk skal følges: TA GREP.

Vi takker for innspillet og tar det med oss i videre evaluering av tråden.

Sol, admin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som etterlyste dokumentasjon på at noen ønsker å ødelegge tråden på Rampelys? Denne tråden er verdt å lese, da den er underholdene.

 

5047F5E7-5274-4AEF-BF90-BD8FF18FADFE.jpeg

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2020 den 21.34, Hans77 skrev:

Det er nok ikke alle som forstår dette, rett og slett. 

Når man får slettet innlegg som avsporing og brukerdebatt og innlegget man svarte saklig på står igjen, for det er tydeligvis ikke avsporing eller brukerdebatt, da lurer man jo litt. Litt. Til info: det forsvant det også etter at jeg sa fra. 😏

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans77
15 timer siden, Kollontaj skrev:

Når man får slettet innlegg som avsporing og brukerdebatt og innlegget man svarte saklig på står igjen, for det er tydeligvis ikke avsporing eller brukerdebatt, da lurer man jo litt. Litt. Til info: det forsvant det også etter at jeg sa fra. 😏

Trodde en tok enkeltsaker ved å kontakte moderator direkte, og ikke i plenum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Hans77 skrev:

Trodde en tok enkeltsaker ved å kontakte moderator direkte, og ikke i plenum. 

Ja? Gjort, men er ingen regler mot å skrive generelt om modereringspraksis her. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så er kranglingen satt igang på nytt inne på CBE.no-tråden. Dere som lar dere provosere av metakritikerne: vær så snill, stopp med det. Ignorer, overse, «be the bigger person».

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...