Gå til innhold

Katt tisset på dyna mi

Fremhevede innlegg

Gjest schwaben
Skrevet

Adopterte en tre år ukastrert hunnkatt for ca 2 mnd siden og nå har den tisset i senga mi. Før har den alltid vært flink og brukt kattedoen. Hva skjer??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne til dyrelege, kan være urinveisinfeksjon.

Anonymkode: 3d4fc...3ca

• Liker 5
Skrevet

Løpetid. Med mindre du er forvert og katten skal settes katter på er det best for katten ( og deg) å få henne kastrert så fort som mulig😻

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Markering 

løpetid 

sykdom 

snakk med vetrinær 

Anonymkode: c338e...08c

• Liker 3
Skrevet

Er du påpasselig med rengjøring av kattesand? Har det skjedd endringer i hjemmet? Katter tisser ofte som protest mot noe dem ikke liker. Eventuelt er det snakk sykdom. Om hun tisser igjen så ringer du vetrinær.

• Liker 3
Gjest schwaben
Skrevet

Jeg vasker i doen ca hver dag, det var litt der nå, så kan vært det, men tviler da det ikke har skjedd før. Det har nok snart løpetid igjen ja, har begynt å mjaue i vinduet de siste dagene. Jeg planlegger å la dyrlegen kastrere når jeg får råd

Gjest schwaben
Skrevet
Akkurat nå, Rant skrev:

Er du påpasselig med rengjøring av kattesand? Har det skjedd endringer i hjemmet? Katter tisser ofte som protest mot noe dem ikke liker. Eventuelt er det snakk sykdom. Om hun tisser igjen så ringer du vetrinær.

Jeg har ommøblert på soverommet. Men til det bedre, mer plass

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, schwaben said:

Mulig at det har gjort henne litt nervøs ja. Da går det sikkert snart over. :) Du får bare være tålmodig med henne. Aldri kjefte for da kan hun bli enda reddere (men det visste du sikkert).

Anonymkode: a3cc3...1b7

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, schwaben skrev:

He he. "Til det bedre", en katt er ikke interiørdesigner, og bryr seg katta om det ser bedre ut. Det kan nok være derfor hun tisset, men hun vil bli vandt til endringen etter hvert. Om hun skulle fortsette å tisse så tar du kontakt med vetrinær. :)

• Liker 3
Gjest schwaben
Skrevet

Okei takker for svarene, og håper ikke katten ble for skremt av at jeg viste henne tisset på dyna og skjelte den ut 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, schwaben skrev:

Okei takker for svarene, og håper ikke katten ble for skremt av at jeg viste henne tisset på dyna og skjelte den ut 

Men hva faen 🤦🏼‍♀️ Hva godt tror du det gjorde egentlig? Katten skjønner da ikke hvorfor du kjefter, kun at du er ubehagelig. Jeez

• Liker 6
Gjest schwaben
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva faen 🤦🏼‍♀️ Hva godt tror du det gjorde egentlig? Katten skjønner da ikke hvorfor du kjefter, kun at du er ubehagelig. Jeez

Jeg angrer meg nå, men håper det ordner seg

Skrevet (endret)
8 minutter siden, schwaben skrev:

Om man ikke greier å beherske seg når uhell oppstår, så kan man ikke ha dyr. Man skal ikke "vise" og skjelle ut. Det har ingen til for seg annet enn at du tilfredsstiller din egen aggresjon og lar det gå utover et forsvarsløs dyr. 

Sjekk ut YouTube, lese noen bøker. Det er viktig å kunne kommunisere med katten. Kunne lese kroppsspråk...etc.  

Endret av Rant
  • Liker 4
Gjest schwaben
Skrevet
2 minutter siden, Rant skrev:

Om man ikke greier å beherske seg når uhell oppstår, så kan man ikke ha dyr. Man skal ikke "vise" og skjelle ut. Det har ingen til for seg annet enn at du tilfredsstiller din egen aggresjonen og lar det gå utover et forsvarsløs dyr. 

Sjekk ut YouTube, lese noen bøker. Det er viktig å kunne kommunisere med katten. Kunne lese kroppsspråk...etc.  

Skal love deg katten min har det godt og er bortskjemt så

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, schwaben said:

Jeg angrer meg nå, men håper det ordner seg

Den vil nok glemme det etterhvert, hvis det bare skjer denne ene gangen. Da vet du det til neste gang katten har et uhell at du bare må være snill og tålmodig. Man lærer så lenge man lever!

Anonymkode: a3cc3...1b7

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, schwaben skrev:

Skal love deg katten min har det godt og er bortskjemt så

Bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du nylig flyttet er hun nok stresset pga det også.  Hvorfor er hun ikke kastrert?

Anonymkode: 4bffc...0ce

• Liker 1
Gjest schwaben
Skrevet

Den flyger rundt her nå og kommer og koser så alt er ved det normale 😄😂 den er ikke kastrert fordi jeg har ikke helt råda også visste jeg ikke at løpetida varer så lenge og at katten blir så annerledes, men skal kastrere ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...