Gå til innhold

Frikort ikke oppnådd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen som har erfaring med frikort? Står på Min helse side på helse Norges nettside at Egendelstak 1 for 2020 er nådd (har betalt nok egenandeler til å nå grensen), men under står det likevel «Du har ikke oppnådd frikort.» hva betyr det? Må noen godkjenne før jeg får frikort? Hvorfor står det selv om jeg er over grensen? Noen som har erfaringer?

Anonymkode: d9961...12b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er fordi det kan ta opptil 3 uker før alt blir registrert. Mener det skal på på Helsenorge under frikort. Betaler du i mellom tiden for mye får du pengene igjen etterhvert. Det kan og være at en del av du har innbetalt ikke dekkes, som bandasje og andre ting de bruker det blir ikke registrert. Har du sjekka hver betaling om det stemmer med det du har innbetalt?

Endret av Mokkilokki
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Det er fordi det kan ta opptil 3 uker før alt blir registrert. Mener det skal på på Helsenorge under frikort. Betaler du i mellom tiden for mye får du pengene igjen etterhvert. Det kan og være at en del av du har innbetalt ikke dekkes, som bandasje og andre ting de bruker det blir ikke registrert. Har du sjekka hver betaling om det stemmer med det du har innbetalt?

Ja alle innbetalingene er registrert rett under, og det står at grensen er nådd, noe den er, så skjønner ikke hvorfor det står at Egenandeltak1 er nådd, men frikort er ikke oppnådd, da dette motsier hverandre. Vel, kanskje det tar litt tid før egenandeltak 1 er nådd til det blir registrert frikort

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja alle innbetalingene er registrert rett under, og det står at grensen er nådd, noe den er, så skjønner ikke hvorfor det står at Egenandeltak1 er nådd, men frikort er ikke oppnådd, da dette motsier hverandre. Vel, kanskje det tar litt tid før egenandeltak 1 er nådd til det blir registrert frikort

Kanskje du skal ringe Helfo på mandag og høre hva som har skjedd. Kan jo være noe feil i systemet siden det viser forskjellige ting. 

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fant du ut av dette? Har samme problem...

Anonymkode: bc048...1c8

Skrevet

Sto sånn på meg også, ordnet seg da alle egenandeler ble registrert, noe som kan ta 3 uker. 

Skrevet
On 4/17/2020 at 8:53 PM, AnonymBruker said:

Hei! Noen som har erfaring med frikort? Står på Min helse side på helse Norges nettside at Egendelstak 1 for 2020 er nådd (har betalt nok egenandeler til å nå grensen), men under står det likevel «Du har ikke oppnådd frikort.» hva betyr det? Må noen godkjenne før jeg får frikort? Hvorfor står det selv om jeg er over grensen? Noen som har erfaringer?

Det tar opp mot tre uker før alt er registrert. I mellomtiden vil det stå på det som du skriver nå. Det er helt vanlig, og oppdaterer seg når det er registrert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...