Gå til innhold

Katt ruller seg i egen urin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to ganger nå kjent at katten min lukter kattetiss av sitt eget hode. Jeg har også observert at han ruller seg rundt på enkelte steder når vi er ute, så jeg kan ikke skjønne annet enn at han ruller seg i sitt eget tiss. Har også hatt et par episoder i det siste hvor han har tydelig markert, både på hageputene og på katteluka. Noen som har opplevd lignende? 

Jeg er usikker på årsak, men det er mye katter i nabolaget, og tror kanskje han plukker opp at jeg er gravid (noe han garantert misliker). 

Anonymkode: ea880...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er pus kastrert? Det er nok en måte å forsterke egen lukt/markering.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han bke kastrert da han var liten. 9 år nå. 

Anonymkode: ea880...46a

Skrevet

Pus har blitt usikker, noe som gjør at han prøver å gjøre sine egne omgivelser ekstra trygge.
Den beste måten for ham å gjøre det på er å enten markere, rulle i egen urin eller avføring, eller tisse/bæsje på nye steder.

Det kan være noe skummelt i nabolaget, men siden du allerede selv sier at han ikke er så fan av at du er gravid, så er det godt mulig at det er hormonene fra deg som gjør at du lukter annerledes som har gjort ham ekstra usikker.

Har han generelt vært en forsiktig og litt usikker pus?

Prøv å gi ekstra mye oppmerksomhet, det kan hjelpe, prøv Feliway diffuser eller spray.

Det kan også være at pus aldri kommer til å bli helt den samme igjen hos deg, så hvis det ikke hjelper å prøve å trygge pus på andre måter, kan det være du må velge å omplassere pus.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...