Petrine12 Skrevet mandag kl 09:49 #1901 Skrevet mandag kl 09:49 Er ikkje heilt enig i at P er so snill. Ho sei alltid ifra til vlog og Instagram at G må kvile, sove lenger etc. Ho veit nok godt at søstra har problem med å vere åleine med sonen og har havna i ei dårlig løysing der. Trur P lika dele dei få utgiftene og ha bil tilgjengelig, men det kan bli hardt framover på sofaen i stua. 4
Mardina Skrevet mandag kl 12:31 #1902 Skrevet mandag kl 12:31 (endret) Petrine12 skrev (3 timer siden): Er ikkje heilt enig i at P er so snill. Ho sei alltid ifra til vlog og Instagram at G må kvile, sove lenger etc. Ho veit nok godt at søstra har problem med å vere åleine med sonen og har havna i ei dårlig løysing der. Trur P lika dele dei få utgiftene og ha bil tilgjengelig, men det kan bli hardt framover på sofaen i stua. Jo, men samtidig er ikke det tette forholdet mellom dem bare bra heller. Hvor mange 40 år gamle søsken vet du om som bor sammen sånn som G og P gjør? Ikke veldig mange vil jeg tro.... P er altfor snill og jeg føler at hun på noen måter blir utnyttet av søsteren sin 🤔 Men de klarer jo ikke se det usunne i at de bor sammen sånn som de gjør. Endret mandag kl 13:46 av Mardina 4
lew Skrevet mandag kl 15:26 #1903 Skrevet mandag kl 15:26 Mardina skrev (5 timer siden): Og alenetid får hun jo så og si aldri nå lenger 🤔 Og G ser jo ikke at P trenger det heller 🙄 Jeg hadde blitt koko av å bo sånn som de gjør. G kommer aldri til å lære seg å være selvstendig med guttungen 🤔 Hadde blitt Koko selv,i en så trang liten leilighet.Og i tillegg sove i en gammel nedslitt sofa,det lille jeg har sett av den ser sofaen nedslitt ut.Greit ligge for en stund men ikke i årevis.
lew Skrevet mandag kl 15:52 #1904 Skrevet mandag kl 15:52 Mardina skrev (3 timer siden): Jo, men samtidig er ikke det tette forholdet mellom dem bare bra heller. Hvor mange 40 år gamle søsken vet du om som bor sammen sånn som G og P gjør? Ikke veldig mange vil jeg tro.... P er altfor snill og jeg føler at hun på noen måter blir utnyttet av søsteren sin 🤔 Men de klarer jo ikke se det usunne i at de bor sammen sånn som de gjør. Jeg har naboer som er litt lik NT,2 søsken som har bodd sammen i 20 år.Men der er ingen barn med i bildet.Men er uansett veldig spesielt.Liten leilighet dem har å.Helt greit og ikke være helt A4,men veldig spesielt er det.Kunne aldri bodd med et søsken så lenge.Mest med tanke på privat liv/intimt og evt et date liv. 1
Miss_Sunshine* Skrevet i går, 11:08 #1905 Skrevet i går, 11:08 Hovedproblemet slik som jeg ser det er ikke at de bor sammen, men at de «drar hverandre ned». Hadde de hatt en god påvirkning og pusha hverandre, så hadde jeg ikke sett noe galt i at de bodde sammen (for en periode!j, de trives jo åpenbart veldig godt sammen. I stedet så styrer de hverandre mot en slags selvutslettelse for å sette det litt på spissen. Hva om Pia må legges inn på sykehus over flere døgn? Guro vet jo ikke da om hun faktisk er i stand til å være alene med sønnen over flere dager, for det har hun aldri prøvd! Selv da hun var gift så var det enten å dra til Pia eller å få Pia hjem til seg så fort mannen var borte i mer enn et par timer. Når du har hatt barn i 4,5 år så er ikke det normalt eller sunt, verken for Guro eller gutten! Og i stedet for å benytte tiden nå som de bor sammen, og hun dermed har mulighet til å fokusere litt på seg selv (det KAN jo faktisk være at en av dem får seg kjæreste en gang i fremtiden), så kunne hun tatt ordentlig tak i helsa si, men i stedet har Guro dessverre blitt dronninga av unnskyldninger. Alt fra at det er for dyrt å kjøpe sunnere matvarer, ikke ha råd til abonnement på treningssenter, for kaldt/for varmt til å gå ute, hun har ikke funnet treningsklær som passer, and the list goes on. For ikke å snakke om hvor mye det virker som om de har mistet seg selv. Ingen av de driver med hobbyene sine lenger, ingen DIY-prosjekter de pusler med. Nå handler alt om å tråkke rundt i butikker, og de få gangene de faktisk finner på noe, så er det om å gjøre å komme seg fortest mulig hjem for å se på tv i pysjen. Jeg håper inderlig at noen når inn til Guro snart, med tanke på helsesituasjonen. Fra den vloggen hvor de var i Sverige på ferie, så vagget hun mer enn hun gikk. Og jo mere vekt man har å bære på, jo vondere vil det jo naturligvis bli i kroppen. Får faktisk klump i magen av situasjonen der, de fortjener å ha det bra! 7 1
Petrine12 Skrevet i går, 11:30 #1906 Skrevet i går, 11:30 Begge to trenge ein liten vekker 😑 Er Pia i stand til å ta buss åleine lenger? Trena ho virkelig på treningssenter lenger? Ho vlogger aldri trening/kle el. Vekt 😔😔 Det virka som det handla om å kome seg igjenom dagane med sonen og ellers er det ein usunn kvardag. 2
jukkapalme Skrevet i går, 11:34 #1907 Skrevet i går, 11:34 Miss_Sunshine* skrev (5 minutter siden): Hovedproblemet slik som jeg ser det er ikke at de bor sammen, men at de «drar hverandre ned». Hadde de hatt en god påvirkning og pusha hverandre, så hadde jeg ikke sett noe galt i at de bodde sammen (for en periode!j, de trives jo åpenbart veldig godt sammen. I stedet så styrer de hverandre mot en slags selvutslettelse for å sette det litt på spissen. Hva om Pia må legges inn på sykehus over flere døgn? Guro vet jo ikke da om hun faktisk er i stand til å være alene med sønnen over flere dager, for det har hun aldri prøvd! Selv da hun var gift så var det enten å dra til Pia eller å få Pia hjem til seg så fort mannen var borte i mer enn et par timer. Når du har hatt barn i 4,5 år så er ikke det normalt eller sunt, verken for Guro eller gutten! Og i stedet for å benytte tiden nå som de bor sammen, og hun dermed har mulighet til å fokusere litt på seg selv (det KAN jo faktisk være at en av dem får seg kjæreste en gang i fremtiden), så kunne hun tatt ordentlig tak i helsa si, men i stedet har Guro dessverre blitt dronninga av unnskyldninger. Alt fra at det er for dyrt å kjøpe sunnere matvarer, ikke ha råd til abonnement på treningssenter, for kaldt/for varmt til å gå ute, hun har ikke funnet treningsklær som passer, and the list goes on. For ikke å snakke om hvor mye det virker som om de har mistet seg selv. Ingen av de driver med hobbyene sine lenger, ingen DIY-prosjekter de pusler med. Nå handler alt om å tråkke rundt i butikker, og de få gangene de faktisk finner på noe, så er det om å gjøre å komme seg fortest mulig hjem for å se på tv i pysjen. Jeg håper inderlig at noen når inn til Guro snart, med tanke på helsesituasjonen. Fra den vloggen hvor de var i Sverige på ferie, så vagget hun mer enn hun gikk. Og jo mere vekt man har å bære på, jo vondere vil det jo naturligvis bli i kroppen. Får faktisk klump i magen av situasjonen der, de fortjener å ha det bra! De to har et usunt forhold til pysj Aldri skjønt greia med å vrenge av seg klærne og hoppe i pysjen med en gang man kommer hjem. Lurer veldig på hva som skjer om Pia skulle havne på sykehus jeg og. Guro finnes jo ikke selvstendig. Oi, har Guro sagt at sunnere mat er for dyrt? Ikke bra… De kjøpte jo både bær, cottage cheese og bønner i dagens vlogg, det er jo ikke usunt, men disse nudlene bør de begrense inntaket av kraftig. Er jo omtrent like mye kcal i det som potetgull og man blir sulten igjen med en gang. Hadde de kuttet ut én av hundre strømmetjenester hadde Guro hatt råd til å trene på senter og jeg vet ikke om jeg tror på at hun ikke finner treningsklær. Er vel heller det at hun ikke gidder og vil betale minst mulig. Da blir nok utvalget ganske begrenset. Synd de har kuttet ut hobbyene sine, ja. Alt dreier seg om mat og TV-serier. Pia som var så flink til å gå turer før. 2
Petrine12 Skrevet i går, 11:50 #1908 Skrevet i går, 11:50 Skulle ønske dei hadde kontakta frisklivsentralen! Fysisk helse, søvn, stressmestring, psykisk helse,sunn mat. Dei passa so godt inn der! 4 1
Tradegy Skrevet i går, 16:32 #1909 Skrevet i går, 16:32 Dette er jo et saktegående Titanic. Jeg lurer på hvor aktive de har vært inn mot fastlege, ergoterapeut, og det ene med det andre. Å være så uinteressert i å leve som et fungerende individ, burde ha kommet med noen krav. Jeg så for et par uker siden en live på IG. Da var det sååååååååå dyrt å tenke seg en Interrail-billett. Beløpet var 8000,- pr pers, og turen som ble vurdert var om 2år...... Det ble for noen måneder siden nevnt her inne, ordet "matstøy" Perfekt beskrivelse. Det er rett fra "god morgen", til hva de skal ha til middag. I det omfanget disse bruker pysjen, så er det jo rett og slett et substitutt for narresmokken. Et hint av barndom og fornektelse av at tiden de faktisk lever i. Et parforhold i de rammene der, må virkelig være for spesielt interesserte. Jeg trodde på et punkt at P hadde kommet seg inn i gode rutiner og syntes hun så freshere ut. Det varte til hun stod ved siden av søsteren, og hun igjen var enda større. Hadde de ønsket hjelp og ikke vært problemfokusert istedetfor løsningsorientert, hadde de også evnet å sett inspirasjon hos hverandre. Det hjelper så lite med et par besøk hos psyk i kommunen, om innstillingen er at De skal fikse deg . Måtte idéer om endring finnes, før det er for seint ❤️🙂❤️ 4 1
Kvinneforkjemper1 Skrevet 23 timer siden #1910 Skrevet 23 timer siden når var det guro snakket om dyre matpriser osv?
Petrine12 Skrevet 23 timer siden #1911 Skrevet 23 timer siden Kvinneforkjemper1 skrev (33 minutter siden): når var det guro snakket om dyre matpriser osv? Ho vil ikkje kjøpe karbonadeig f.eks. pga pris når dei he vore i Sverige
Miss_Sunshine* Skrevet 22 timer siden #1912 Skrevet 22 timer siden jukkapalme skrev (8 timer siden): De to har et usunt forhold til pysj Aldri skjønt greia med å vrenge av seg klærne og hoppe i pysjen med en gang man kommer hjem. Lurer veldig på hva som skjer om Pia skulle havne på sykehus jeg og. Guro finnes jo ikke selvstendig. Oi, har Guro sagt at sunnere mat er for dyrt? Ikke bra… De kjøpte jo både bær, cottage cheese og bønner i dagens vlogg, det er jo ikke usunt, men disse nudlene bør de begrense inntaket av kraftig. Er jo omtrent like mye kcal i det som potetgull og man blir sulten igjen med en gang. Hadde de kuttet ut én av hundre strømmetjenester hadde Guro hatt råd til å trene på senter og jeg vet ikke om jeg tror på at hun ikke finner treningsklær. Er vel heller det at hun ikke gidder og vil betale minst mulig. Da blir nok utvalget ganske begrenset. Synd de har kuttet ut hobbyene sine, ja. Alt dreier seg om mat og TV-serier. Pia som var så flink til å gå turer før. Skjønner at pysjen sikkert er mest behagelig å ha på, men når den er på store deler av døgnet hver eneste dag, så tror jeg faktisk at d kan ha innvirkning psykisk også, at man rett og slett føler seg daffere bare av å ha på de klærne. I et par vlogger hvor de har vist fram matinnkjøp så har det kommet kommentarer om hvorfor de ikke har kjøpt den sunnere varianten av en gitt vare, og da har svaret vært at «fordi dette var billigere» eller «fordi dette var på tilbud». Oppfølgingsspørsmålet har da vært om de prioriterer å spare penger fremfor å velge sunn mat, og da har svaret vært at «ja, vi er nødt til å se på pris nå» (eller noe i den duren. Og jeg synes Guro kan slutte å skylde på økonomien både når det gjelder å begynne på treningssenter og det å kjøpe skikkelige sko og klær til barnet sitt. Damene har vært på intet mindre enn tre turer siden mai (selv om mammaNT har sponsa sikkert halvparten, så må jo de betale resten selv), og hotell til neste tur er allerede booka. Pakker fra Tise i hvert fall en gang i uka, fått lagt negler for flere hundre kroner, beautyboks for 300 kroner i måneden og iskaffe kjøpt ute med jevne mellomrom. Virker kanskje som småsummer der og da, men legger man det sammen så kunne hun helt sikkert hatt råd til ett års abonnnement på treningssenter og vel så det. De må heller si at de prioriterer ikke disse tingene, og det blir noe helt annet. 2 2
Miss_Sunshine* Skrevet 22 timer siden #1913 Skrevet 22 timer siden Kvinneforkjemper1 skrev (49 minutter siden): når var det guro snakket om dyre matpriser osv? Hun har kommentert det under vlogger hvor de viser matinnkjøp, og folk har spurt. Husker ikke nøyaktig hvilke vlogger, men det er etter at de flyttet sammen igjen i hvert fall.
Petrine12 Skrevet 22 timer siden #1914 Skrevet 22 timer siden Miss_Sunshine* skrev (10 minutter siden): Skjønner at pysjen sikkert er mest behagelig å ha på, men når den er på store deler av døgnet hver eneste dag, så tror jeg faktisk at d kan ha innvirkning psykisk også, at man rett og slett føler seg daffere bare av å ha på de klærne. I et par vlogger hvor de har vist fram matinnkjøp så har det kommet kommentarer om hvorfor de ikke har kjøpt den sunnere varianten av en gitt vare, og da har svaret vært at «fordi dette var billigere» eller «fordi dette var på tilbud». Oppfølgingsspørsmålet har da vært om de prioriterer å spare penger fremfor å velge sunn mat, og da har svaret vært at «ja, vi er nødt til å se på pris nå» (eller noe i den duren. Og jeg synes Guro kan slutte å skylde på økonomien både når det gjelder å begynne på treningssenter og det å kjøpe skikkelige sko og klær til barnet sitt. Damene har vært på intet mindre enn tre turer siden mai (selv om mammaNT har sponsa sikkert halvparten, så må jo de betale resten selv), og hotell til neste tur er allerede booka. Pakker fra Tise i hvert fall en gang i uka, fått lagt negler for flere hundre kroner, beautyboks for 300 kroner i måneden og iskaffe kjøpt ute med jevne mellomrom. Virker kanskje som småsummer der og da, men legger man det sammen så kunne hun helt sikkert hatt råd til ett års abonnnement på treningssenter og vel så det. De må heller si at de prioriterer ikke disse tingene, og det blir noe helt annet. Berre eine middagen på båten var jo 800 kr. Slike summar har ho nok aldri brukt på sko 🥺 2
Mardina Skrevet 22 timer siden #1915 Skrevet 22 timer siden Jeg har sagt det før og sier det igjen..... Jeg er oppriktig bekymret for hvordan dette vil ende, om de fortsetter å gå opp i vekt + det usunne kostholdet 😥 At de ikke innser selv at de er på god vei utenfor stupet 😥 Og jeg tror faktisk at sjansen for at guttungen ender opp med faren som hoved-omsorgperson er stor.... Det er synd å si det, men G hadde nok hatt problemer med å ta seg av sønnen helt alene 😕 Hun finnes jo ikke selvstendig 😳 40 år og har i årevis lent seg på andre sin hjelp 🤔 2 1
jukkapalme Skrevet 21 timer siden #1916 Skrevet 21 timer siden Miss_Sunshine* skrev (1 time siden): Skjønner at pysjen sikkert er mest behagelig å ha på, men når den er på store deler av døgnet hver eneste dag, så tror jeg faktisk at d kan ha innvirkning psykisk også, at man rett og slett føler seg daffere bare av å ha på de klærne. I et par vlogger hvor de har vist fram matinnkjøp så har det kommet kommentarer om hvorfor de ikke har kjøpt den sunnere varianten av en gitt vare, og da har svaret vært at «fordi dette var billigere» eller «fordi dette var på tilbud». Oppfølgingsspørsmålet har da vært om de prioriterer å spare penger fremfor å velge sunn mat, og da har svaret vært at «ja, vi er nødt til å se på pris nå» (eller noe i den duren. Og jeg synes Guro kan slutte å skylde på økonomien både når det gjelder å begynne på treningssenter og det å kjøpe skikkelige sko og klær til barnet sitt. Damene har vært på intet mindre enn tre turer siden mai (selv om mammaNT har sponsa sikkert halvparten, så må jo de betale resten selv), og hotell til neste tur er allerede booka. Pakker fra Tise i hvert fall en gang i uka, fått lagt negler for flere hundre kroner, beautyboks for 300 kroner i måneden og iskaffe kjøpt ute med jevne mellomrom. Virker kanskje som småsummer der og da, men legger man det sammen så kunne hun helt sikkert hatt råd til ett års abonnnement på treningssenter og vel så det. De må heller si at de prioriterer ikke disse tingene, og det blir noe helt annet. Det er den, men det finnes andre klær som er like behagelige og mye penere og mindre slaskete. Linbukser og jazzbukser f.eks. Jeg pådro meg et stygt ankelbrudd i vinter og sliter fortsatt med svært sterke smerter og hevelse. Har bodd i vide linbukser og jazzbukser med vide ben siden da. Pysj er jo nattøy. Blir nesten litt flau over den "besettelsen" deres over pysj. Å, det har jeg ikke sett. Ser ofte vloggene så tidlig at det ikke er kommet så mange kommentarer enda. Men i dagens dyrtid er det mange som må se på pris, så der er de ikke alene og datodiskene er ofte velfylte. I stedet for alle nudlene og iskaffen burde de kjøpt mer fisk og grønt og heller lage iskaffen hjemme. Helt enig. Skikkelige klær og sko til gutten burde vært viktigst av alt. De har vært på mange turer, ja. Flere enn hva mange andre kan ta seg råd til. De skal ha kudos for å kjøpe brukt, men de bruker jo aldri det de kjøper lenge. Akkurat beautybokser syns jeg er gøy å se på og det er jo greit så lenge hun bruker det som kommer i boksene. Mye av det er bedre enn det billigste av det billige på normal og rema. Men de kunne kuttet ut et par av strømmetjenestene, hadde hatt råd til å trene på senter da, begge to. Strømmetjenester er dyrt, særlig når de har så mange. Er prioriteringer det handler om, ja, virker ikke som de har så dårlig råd. Heller det at de ikke prioriterer ting de syns er kjedelige.
lew Skrevet 1 time siden #1917 Skrevet 1 time siden Iskaffe på glassverket koster ca 60 kr,og dem kjøper det ca 3 ganger i uka.Pia klarte få det ryddig og fint når hu bodde alene.Nå er det bare rot igjen,overfylt leilighet .Er spent på hvor dem er i livet om 5 år. 2
Petrine12 Skrevet 23 minutter siden #1918 Skrevet 23 minutter siden lew skrev (1 time siden): Iskaffe på glassverket koster ca 60 kr,og dem kjøper det ca 3 ganger i uka.Pia klarte få det ryddig og fint når hu bodde alene.Nå er det bare rot igjen,overfylt leilighet .Er spent på hvor dem er i livet om 5 år. Ja, for 5 år sia vart Pia tynn 🥳 No er ho veldig lik den ho var før operasjon 😔 Guro var gravid og lykkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå