Gå til innhold

Norwaytwins

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Smurfii skrev (57 minutter siden):

Pia sa det selv og jeg er ikke uenig med henne😆 

Når den er så krøllete at den ser ut som et kreppsengetøy som har blitt dårlig stappa ned i en boks, så hadde jeg faktisk tatt meg bryet til å gå over den ja, siden det er noe jeg skulle filmet og lagt ut på det store internett for både kjente og ukjente. Tviler sterkt på at jeg er alene om det. Det er også flere ganger de har hatt på seg klær som er så krøllete at hjelpes…hjelper ikke på når håret er bustete i tillegg. 

Sånn ellers; ENIG!!

Men nå er jo denne kjolen lagd av type krepp da OG har faktisk blitt stappa i en boks😅 Har en ganske lik!

Endret av Vicnord84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såg insta til matboksen og steik so flink dame! Ho har jobba hardt💪

• Liker 1
Skrevet

Så jo 17 mai kjolen til Pia den  var ikke strøket den heller.Så helt jævlig ut.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Smurfii skrev (4 timer siden):

Hadde aldri hatt på meg noe som minnet meg om «sykehusklær». Og stryker de aldri klærne sine? 

Ja, den "sykehus-skjorta" var virkelig ikke fin 😬 Ikke på Pia i hvert fall 😊

• Liker 3
Skrevet
Vicnord84 skrev (18 timer siden):

Hvorfor er det "ironisk nok"? Hvem er det?

Jeg vet ikke hvem matboksen er, men synes det var litt morsomt at de hadde fått en pakke med klær derfra. 🤭

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
NinaLisa skrev (6 timer siden):

Jeg vet ikke hvem matboksen er, men synes det var litt morsomt at de hadde fått en pakke med klær derfra. 🤭

Sikkert kjekt få kle fra noken som vise fram sin vektnedgang på insta🙊

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mardina skrev (På 6.6.2025 den 15.54):

Ja, den "sykehus-skjorta" var virkelig ikke fin 😬 Ikke på Pia i hvert fall 😊

Enig. Litt for "mann 52, rørlegger"- stil :sjenert: 

Jeg synes det er interessant å stadig høre at de har hatt en rolig dag. Som om noen dager der er full av aktivitet... 

Ser Guro fortviler litt over det psykiske lavterskeltilbudet i byen. Dèt er veldig forståelig.. Samtidig hjelper det ikke kun med samtaler, over aldri så lang tid, om man aldri legger til noe egenaktivitet eller endringer på egenhånd. En psykolog eller psykisk sykepleier er ikke magiker, heller ❤️💔❤️

Endret av Tradegy
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Tradegy skrev (3 timer siden):

Enig. Litt for "mann 52, rørlegger"- stil :sjenert: 

Jeg synes det er interessant å stadig høre at de har hatt en rolig dag. Som om noen dager der er full av aktivitet... 

Ser Guro fortviler litt over det psykiske lavterskeltilbudet i byen. Dèt er veldig forståelig.. Samtidig hjelper det ikke kun med samtaler, over aldri så lang tid, om man aldri legger til noe egenaktivitet eller endringer på egenhånd. En psykolog eller psykisk sykepleier er ikke magiker, heller ❤️💔❤️

Ja, 3 år har ho vore til psykolog/terapi. Kor er egeninnsats? Ho dømme og klaga på det nye tilbudet uten å ha prøvd det…

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Guro hadde livesending på Instagram i går. Hun ble spurt om hun hadde prøvd å lese selvhjelpsbøker men det hadde hun ingen tro på. At en form passet alle var ikke riktig i hennes hode. Det synes jeg var dumt fordi jeg personlig tror hun hadde hatt god nytte av å lære hvordan hun ved å tenke annerledes kan hjelpe seg seg. Ingen andre kan hjelpe hvis hun ikke gjør jobben selv ved å lære seg annet handlingsmønster. En selvhjelpsbok er heller ikke i a4 format, man vil finne ting som passer for en selv, og andre ting som slettes ikke passer. Jeg personlig er litt opptatt av akkurat dette da jeg selv gikk på en smell og ble psykisk syk. Det var noe av det verste jeg har opplevd, for det kom hardt og brutalt og uten forvarsel. Jeg tok det som en selvfølge at jeg skulle få hjelp av det offentlige, men nei, jeg var ikke syk nok. Hva gjør man da? Jo, leser selvhjelpsbøker, setter seg inn i hvordan kropp og sjel henger sammen, kjenner at det gir mening, finner støtte og hjelp. Og jeg ble bedre, og etterhvert frisk. Så kjære Guro, gi det en sjanse. Det kan hjelpe, og ihvertfall ikke skade.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NinaLisa skrev (1 time siden):

Guro hadde livesending på Instagram i går. Hun ble spurt om hun hadde prøvd å lese selvhjelpsbøker men det hadde hun ingen tro på. At en form passet alle var ikke riktig i hennes hode. Det synes jeg var dumt fordi jeg personlig tror hun hadde hatt god nytte av å lære hvordan hun ved å tenke annerledes kan hjelpe seg seg. Ingen andre kan hjelpe hvis hun ikke gjør jobben selv ved å lære seg annet handlingsmønster. En selvhjelpsbok er heller ikke i a4 format, man vil finne ting som passer for en selv, og andre ting som slettes ikke passer. Jeg personlig er litt opptatt av akkurat dette da jeg selv gikk på en smell og ble psykisk syk. Det var noe av det verste jeg har opplevd, for det kom hardt og brutalt og uten forvarsel. Jeg tok det som en selvfølge at jeg skulle få hjelp av det offentlige, men nei, jeg var ikke syk nok. Hva gjør man da? Jo, leser selvhjelpsbøker, setter seg inn i hvordan kropp og sjel henger sammen, kjenner at det gir mening, finner støtte og hjelp. Og jeg ble bedre, og etterhvert frisk. Så kjære Guro, gi det en sjanse. Det kan hjelpe, og ihvertfall ikke skade.

Helt enig,jeg fikk heller ikke veldig god hjelp.Men ny jobb og lese meg til ting har hjulpet meg også.Ta tak i sine egne problemer.Gå turer hjelper mye på tanker også.Jeg var hos psykolog 3 ganger,men var mer hjelp i venner/familie.Bare sitte inne som Guro gjør er ikke bra.Guro burde hatt noe gå til,enten noen timer i en jobb eller trening.Men hu gidder ingen ting.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lew skrev (26 minutter siden):

Helt enig,jeg fikk heller ikke veldig god hjelp.Men ny jobb og lese meg til ting har hjulpet meg også.Ta tak i sine egne problemer.Gå turer hjelper mye på tanker også.Jeg var hos psykolog 3 ganger,men var mer hjelp i venner/familie.Bare sitte inne som Guro gjør er ikke bra.Guro burde hatt noe gå til,enten noen timer i en jobb eller trening.Men hu gidder ingen ting.

Det er jo veldig typisk "offermentalitet" å vente på å bli fikset av andre, fremfor å legge inn en innsats selv og forstå at det er en selv det står på.

Jeg synes det er merkelig at nav ikke stiller flere krav, hun går en andel på arbeidsavklaringspenger og da skal man faktisk ha en aktivitetsplan for å avklare sin situasjon og forhåpentligvis komme ut i noe form for arbeid.

Jeg skjønner at så mye overvekt kan være en spiseforstyrrelse, men det er fult mulig å gå litt rolige turer for å bedre helsen. Er hun deprimert hjelper fysisk aktivitet og det å komme seg litt ut. Selv hadde jeg vært oppriktig redd for å dø fra barnet mitt og det hadde vært motivasjon nok til å ta tak i livet. Vi må huske på at barn påvirkes av hvordan foreldrene har det og at vi også er deres nærmeste forbilder. Er en grunn til at uføretrygd går i arv. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

De går jo veldig i synk, både fysisk og psykisk. Og med  lite mulighet, (og ønske) om å endre adferd, er det kun et spørsmål om tid, før det bikker over for èn av dem. 

(Skal være uhyre forsiktig med å bruke ord som dysfunksjonell, men relasjonen blir jo fryktelig tynnslitt når de går på rundgang med dårlige dager). Det er jo ikke akkurat begeistring å spore, med mindre de snakker om mat 💔

Guro snakket på live om at Pia sin store drøm er å ha hund, men at det "aldri kommer til å skje så lenge jeg bor der,". Ikke ett ord om at "Skulle det skje, så flytter jeg selvfølgelig, så hun har anledning til det".. :himle:

Endret av Tradegy
  • Liker 5
Skrevet

I går ville hun bare ligge under dyna og forsvinne/bli borte sa hun.Veldig rart ja at Nav ikke følger mer opp.Men kjenner fler som bare går hjemme år etter år,uten at Nav har stilt noe særlig krav til utprøvelse av noe.

Skrevet (endret)

Så strenge dere er, damer :knegg:

For én gangs skyld synes jeg Petrine får ufortjent tyn. Vi er da flere med liknende hentydninger igjennom tråden. Vi er bare ikke like filterløse :plystre:

Vi kommenterer livsstil, mangel på trim, at de knapt forlater leiligheten eller bilen, og generelt lav aktivitet.

Jeg mener ikke at det er ok å slenge med leppa, men det blir litt dobbeltmoralsk når hun får pepper, mens vi andre gjør det samme i andre ordelag.

Skal vi først justere tonefallet, må det gjelde oss alle. :nikke:

Endret av Tradegy
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tradegy skrev (36 minutter siden):

Så strenge der er, damer :knegg:

For én gangs skyld synes jeg Petrine får ufortjent tyn. Vi er er da flere med liknende hentydninger igjennom tråden. Vi er bare ikke like filterløse :plystre:

Vi kommenterer livsstil, mangel på trim, at de knapt forlater leiligheten eller bilen, og generelt lav aktivitet.

Jeg mener ikke at det er ok å slenge med leppa, men det er blir litt dobbeltmoralsk når hun får pepper, mens vi andre gjør det samme i andre ordelag.

Er ganske enig her, ett muggent eple er fortsatt muggent, selv med sløyfe og glitter😂

Skrevet
Tradegy skrev (1 time siden):

For én gangs skyld synes jeg Petrine får ufortjent tyn. Vi er da flere med liknende hentydninger igjennom tråden. Vi er bare ikke like filterløse :plystre:

Jeg mener ikke at det er ok å slenge med leppa, men det blir litt dobbeltmoralsk når hun får pepper, mens vi andre gjør det samme i andre ordelag.

Gigantisk var ganske stygt sagt da. Syns jeg. Hadde hun bare skrevet stor hadde jeg ikke reagert. Guro vet nok selv at hun er stor og jeg vil nok tro at det også er noe av grunnen til at hun er deprimert. Og da er det vanskelig å ta tak, det vet jeg alt om, selv om jeg aldri har vært overvektig eller så mye som litt lubben selv. Men er og har vært deprimert og vet hvor vanskelig det er. Selv den minste lille ting blir ekstremt tungt og man mister helt motivasjonen på alt som er.

Er selvfølgelig helt enig i at begge bør bevege seg mer og ta tak i både livsstil og kosthold og komme seg opp av sofaen og ut av leiligheten. Det har jeg også skrevet flere ganger. Var bare ordet gigantisk jeg reagerte på. Hørtes så…voldsomt ut. Blir litt som å si smellfeit, jeg ville aldri sagt det om noen. Mulig jeg virker dobbeltmoralsk, men er ikke ment sånn. 

Anonymus6 skrev (21 minutter siden):

Er ganske enig her, ett muggent eple er fortsatt muggent, selv med sløyfe og glitter😂

Haha, mulig jeg fremstår som et muggent eple, men jeg har hverken sløyfe eller glitter på 😂 ikke helt min stil :fnise: 

• Nyttig 2
Skrevet
jukkapalme skrev (1 time siden):

Gigantisk var ganske stygt sagt da. Syns jeg. Hadde hun bare skrevet stor hadde jeg ikke reagert. Guro vet nok selv at hun er stor og jeg vil nok tro at det også er noe av grunnen til at hun er deprimert. Og da er det vanskelig å ta tak, det vet jeg alt om, selv om jeg aldri har vært overvektig eller så mye som litt lubben selv. Men er og har vært deprimert og vet hvor vanskelig det er. Selv den minste lille ting blir ekstremt tungt og man mister helt motivasjonen på alt som er.

Er selvfølgelig helt enig i at begge bør bevege seg mer og ta tak i både livsstil og kosthold og komme seg opp av sofaen og ut av leiligheten. Det har jeg også skrevet flere ganger. Var bare ordet gigantisk jeg reagerte på. Hørtes så…voldsomt ut. Blir litt som å si smellfeit, jeg ville aldri sagt det om noen. Mulig jeg virker dobbeltmoralsk, men er ikke ment sånn. 

Haha, mulig jeg fremstår som et muggent eple, men jeg har hverken sløyfe eller glitter på 😂 ikke helt min stil :fnise: 

Joda, men stor er jo langt i fra sannheten. Enig i at det passer på Pia, men synes Guro har passert stor for lenge siden.  

Så skal ikke jeg leke ordguru :knegg: Men på det bilde hvor Guro satt med mamma rundt 17 mai tider,synes jeg hun var enorm. Som sikkert er enda verre enn gigantisk. Så at noen ramler utpå, synes jeg ikke er rart. 

• Liker 1
Skrevet

oi, vloggen fra igår var deprimerende...

• Liker 3
Skrevet (endret)
Tradegy skrev (4 timer siden):

Vel jeg skriver ikke sånne ting ,,’en jeg kommenterer de som skriver det og kommer til å fortsette med det for jeg synes det er totalt usmakelig å skrive sånne kommentarer 

Endret av Orly
  • Liker 3
Skrevet

Jeg vil ikke lage noen temudebatt her i tråden, det fins det nok av her på forumet fra før, men tommel opp til Pia for å ikke ville handle på temu! 👍 Pias baguett i mat på mandag så knallgod ut. Men tomat avokado, salat og halloumi, nammmm :spise: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...